F
fredand44: Kiitos vastauksesta' Olisi pitänyt ymmärtää, kun nyt sanot sen! Ystävällisin terveisin Fredrik
2 vastausta · 1,2k lukukertaa
M
myrstack: Testasin 5 vuotta vanhan pussin LIP245 ja tuloksena oli, että sen kovettuminen kesti noin 10 kertaa kauemmin verrattuna uuteen pussin. Ei fix, mutta jotain tapahtuu selvästi erikoissementille ajan myötä Jouduin raaputtamaan sotkun pois ja aloittamaan alusta. Tämän jälkeen ylijäämät pusseissa menevät kaatopaikalle pakkauksen päivämäärän jälkeen.
2 vastausta · 7,5k lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: OT Olen vähän pelokas sellaisten parvi- ja kerrossänkyjen suhteen. Kerran, eräässä happening, jouduin yläpetiin neljän hengen huoneessa. Ja keskellä säkkipimeää yötä minun piti nousta ja mennä kampaamaan hiukseni tai jotain. Nousin istumaan, nousin seisomaan ja tjong, putosin 1,5 metriä alas. Lyhenin varmaan kymmenen senttiä sen seurauksena. Siitä lähtien olen välttänyt ylä-
15 vastausta · 20,5k lukukertaa
·
C
cpalm: [citat] Hyvä huomio! Ḿuuttu katossa olevan holkkalista, mikä on selvä merkki siitä, että seinää on rapattu. En suosittelisi ruuvaamaan konsolia rappaukseen.
5 vastausta · 4,9k lukukertaa
·
Sophie
Sophie: En uskaltaisi riskeerata jättämällä schellackaamatta. Jos oksia on vain muutama, se käy lisäksi hyvin nopeasti. Ei ole hauskaa huomata vuoden kuluttua, että hän oli väärässä, meidän olisi pitänyt tehdä se. Mutta en tiedä mitään siitä väristä, jota mainitsit, joten en voi sanoa siitä mitään.
7 vastausta · 12,6k lukukertaa
·
fulingbusen
fulingbusen: Ok, kiitos vastauksesta. Millä hiotaan valuun jälkeen, jos haluaa saada kiiltävän ja hienon pinnan? Lakata?
3 vastausta · 2,6k lukukertaa
Larsa
Larsa: Beijer toi kotiin suuria levyjä minulle
7 vastausta · 6,7k lukukertaa
PeterStrandberg
PeterStrandberg: Kun ruuvi, jolla kiinnität levyn, uppoaa läpi, taustalla ei ole tukimateriaalia, voit tuntea peukalolla, että se joustaa. Levy antaa myöten, kun ruuvaat sisään, ja vapauttaa kannan, kun se joustaa takaisin. Miten tiedän sen? :rolleyes: Minulla on järjestely testata 30 cm välein suoralla laudalla, mihin ruuvit asettuvat, että seinä on melko suora. Sen jälkeen laitan tiivisteitä sinne,
3 vastausta · 3,7k lukukertaa
T
Tjodjuret: Sitten tehdään niin!! Kiitos neuvostasi!!!! :-D
6 vastausta · 1,5k lukukertaa
A
academia: [citat] En ymmärtänyt, että ottaisit mukaan saneerausyrityksen liiman vuoksi. Mutta en suosittele edes saneeraajien hioa sitä poiskaan. Yksinkertaisesti siksi, että se ei ole tarpeellista, ja koska käsittely luo ilmaan asbestia, joka voi tosin jäädä sisäilmaan hyvin tehdynkin saneerauksen jälkeen. Kaikkea ei pystytä sieppaamaan alipaineella, ulospuhalluksella ja imurien
20 vastausta · 5,8k lukukertaa
A
Arne999: ylhäällä on puulattia pienessä huoneessa, jonka jänneväli on 2.3m, ja lattian kantavat palkit (vanhat hirret) ovat hieman vaihtelevalla cc 50-80. Sen jälkeen tulee sisäseinä, jonka paino on tuntematon mutta jollain kantavuudella se vaikuttaa kuitenkin olevan. 1 tonni oli vain luku, jonka heitin saadakseni käsityksen siitä, mitä hea 100 kestää. Ehkä pelkkä liimaaminen ja
3 vastausta · 1,0k lukukertaa
M
Mainstream: Voiko kunta katsoa, että rakennus on täydentävä rakennus, riittääkö sinulle EI30. Muutoin on sinun puolellasi oltava EI60. Mutta EI60 pitäisi olla rauhoittavaa, koska se on vain pääty ilman ikkunoita? Tai siirrä talo niin, että sinulla on 8 metrin etäisyys. Silloin sinun ei tarvitse luokitella paloturvallisuuden mukaan ollenkaan. Ref:
2 vastausta · 982 lukukertaa
P
Pistol: Kiitos paljon!
5 vastausta · 4,3k lukukertaa
·
P
5 vastausta · 4,3k lukukertaa
·
R
Richard Bygg: Hei kaikki! @Pelpet - olen arvioinut ryömintätilan ja todennut, että kallio on liian lähellä monessa kohdassa, jotta voisi tehdä hyvän eristyksen. Lisäksi alue on melko kostea, koska vesi nousee kalliosta. En halua joutua tilanteeseen, jossa minun täytyy asentaa kallis kosteudenhallintaratkaisu kontrolloimaan mielestäni olematonta ongelmaa. Vaihtoehtona minulle olisi filigran, mutta se
3 vastausta · 1,4k lukukertaa
JimmyB
JimmyB: Kiitos tosi paljon!! /Jimmy
2 vastausta · 2,2k lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: Miten menee Stina, oletko uskaltanut napauttaa pois kulman seinästä nähdäksesi, mitä sen takana on?
15 vastausta · 4,2k lukukertaa
·
Krillew
Krillew: [bild] Nyt ovat laatikot poissa :-) No, ei ole vain aidat, jotka pitää viimeistellä. Katon palkit verhota stukkikuvioilla, pylväisiin tulee paneeli alhaalla ja sitten ne maalataan valkoisiksi. Puutuki tulee istumaan aidan päälle, luultavasti samassa värissä kuin lattia. Nyt etsin pientä kristallikruunua portaita varten. Olen siis ostanut aidan osat osoitteesta www.montano.se en
4 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
S
krille krokodil: OT...SBH on oikeassa. On pieni ero siinä, mitä kansan suussa kutsutaan esineeksi ja mikä on oikea termi. Bult on juuri sylinterimäinen tappi, jossa on tai ilman päätä, ja siihen voidaan myös lisätä reikiä halkaistuille tapeille, jotta se pysyy paikoillaan... kuten tappi. Bult on myös varsijousen nuolen nimi, jonka opin veljeltäni. Minun on samalla tunnustettava, että käytän nimeä
7 vastausta · 4,2k lukukertaa
·
G
gubbtjyv: Nämä laudat kulkevat epäilyttävästi samaan suuntaan kuin yläkerran lattia.
5 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
P
Pagno: Okei! Tarkista vain jälleenmyyjältä, että se voidaan yhdistää olemassa olevaan eristykseen, ottaen huomioon että haluat valmiiksi eristetyt seinät levyllä, ei pitäisi olla ongelmia, mutta koskaan ei pidä olettaa että takuut ovat voimassa kaikissa asennuksissa! SPU AL:lla on järjestelmä, jossa on folio sisä- ja ulkopuolella, vaikuttaa samankaltaiselta vaihtoehdolta, hyvä valinta,
7 vastausta · 4,3k lukukertaa
·
jarlh
jarlh: Tarkoitus on siis kotikäyttöön. Rumpusetti sijaitsee makuuhuoneessa toisessa kerroksessa. Se kuuluu hieman viereisiin huoneisiin, mutta ei häiritsevästi. Mutta alakerrassa kuulee poljinlyönnit aivan liian kovaa. On olemassa vaihtoehto, jossa otetaan kaksi yhtä suurta levyä, porataan sopivan kokoiset reiät suoraan molempien levyjen läpi. Ensin asetetaan yksi levy, laitetaan tennispallot
4 vastausta · 3,7k lukukertaa
·
Larsa
Larsa: Nyt on aika vanhalle portaalle saada uudistus. Kuten kuvasta näkyy, se on erittäin kulunut maton alta, ja monttuihin on täytetty masoniittilevyä. Ajatuksena on, että portaat peitetään levyillä ja uusilla rappusnokeilla ja sitten maalataan. Pohdin materiaalivalintaa. Ajattelin jyrsiä uudet nokat vanhaan tyyliin tammesta tai männystä (tammi kulutuskestävyyden vuoksi). Kysymys on, mistä
0 vastausta · 4,9k lukukertaa
·
P
pinussen: Se toimii varmasti, vain seuraa ohjeita.
11 vastausta · 6,5k lukukertaa
·
P
Paxman: Olet täysin oikeassa KOW... juuri sitä tarkoitan ensimmäisessä viestissä, jossa kirjoitan, että ilmanvaihto on täysin virheellinen. Nykyinen kanava ei ole tarpeellinen, joten se poistetaan, olen väliaikaisesti täyttänyt korvausilmanventtiilin vähän lasivillalla. Saunaa ei rakentanut mikään sauna-asiantuntija, joten on muitakin virheitä, kuten se, että kiuas ei ole samalla
11 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
dof
dof: Onko kaikki suorassa ja siististi, aja valmiiksi maalatulla mdf:llä. Olen myös kotona työskentelemässä smygarien parissa, mutta kun täällä ainoat suorat ovat ikkunat, leikkaan omia mdf-levyistä. Ajattelin käyttää valmiiksi maalattua mutta tulee niin paljon erikoisratkaisuja että joutuisin kuitenkin maalaamaan.
14 vastausta · 17,8k lukukertaa
D
dasiri: [citat] On ehdottomasti monia sudenkuoppia, joita pitäisi välttää. Esimerkiksi Puolan kipsilevyt eivät näytä olevan Ruotsin vakiomittojen mukaisia. Sellaisia asioita. Olisi käytännöllistä, jos jollakin olisi jo rutiinia tästä. Mutta kai sitä ei voi aina saada kaikkea valmiiksi hopealautaselle.
2 vastausta · 6,3k lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: Minulla oli myös talon toiseksi viimeimmässä talossa joissakin seinissä alumiinifoliota paperin kanssa. Se on ehdottomasti diffuusiotiivis. Luulen, että se kiellettiin myöhemmin turvallisuussyistä. Folioon menevä naula, joka osuu sähköjohtoon, tekee mahdollisesti koko seinän jännitettä johtavaksi.
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
B
bighenk: Se on sinibetonilohko (kevytbetoni)
8 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
Roev08
Roev08: Jos sinulla on 95-virke, voit käyttää kahta neljän tuuman naulaa toisesta suunnasta ja yhtä toisesta, niin se pitää imho....
1 vastaus · 2,7k lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Totta, sama minulla. Mutta minulla ei ole ainuttakaan verhoa koko talossa. Paitsi rullaverhot makuuhuoneissa tietysti. Mutta olen onnekas näköyhteyden suhteen :)
14 vastausta · 1,5k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.