Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
BygglärarenBob: Jos vaja ei ole lämmitetty ympäri vuoden, älä käytä muovia, koska se on diffuusio tiivis (ei päästä kosteutta läpi). Käytä sen sijaan hengittävää tuulensuojapaperia seinäorsien ja ilmarakon välissä.
Oldboy: Erinomaista! Hyvä informatiivinen palaute! (Seuraavan oven karmityö tulee kestämään < 1 tunti. :))
SueCia: Miltä näyttää raakalautojen takana vai mitä se on? Oletko varma, että ovisämpyn yläpuolella oleva sääntö on kantava? Eikö tunnu siltä, että sivusäännöt ovat kantavia ja kohtaavat siellä ylhäällä vetojänteeseen, tila vetojänteen ja säännön yläpuolella voi olla tyhjätila, siinä tapauksessa ei ole ongelmia sahata pois ja laittaa uusi sääntö. Mutta sinun täytyy
BygglärarenBob: Olisin luultavasti porannut sauman ja poistanut kivet. alueella.
johannamalena: ohut harjateräs se on :). seinässä on yksi, mutta mitään kantavaa ei ole. kiitos vastauksesta!!
nioiku: Se on vain puutavaraa, joka lahoaa. Raaputa puhtaaksi ja käsittele Boracolilla (Borisalt) niin se kestää yhtä kauan uudelleen. (Haittapuolena Boracolilla on, että se voi vaikuttaa lisääntymiskykyyn, mutta et aio makoilla ja nuolla terassia. Mutta onko sinulla ehkä pieniä lapsia?) Vaihtoehtoisesti pura se ja rakenna uusi.
b8q: [citat] Joo, saft eller kahvi yleensä kuuluu mukaan.
hempularen: Se voi riippua hieman kunnasta. Mutta täällä Tukholmassa voi viedä eterniittiä ja muuta asbestipitoista materiaalin kierrätysasemalle, jossa niille on erityinen kontti. Kaikki tulee pakata kaksinkertaisiin muovipusseihin tai vastaaviin, ja ne tulee merkitä selkeästi. Jokaisen paketin on sovittava kontin suhteellisen pieneen aukkoon; mitat on ilmoitettu heidän verkkosivuillaan. Jokainen
Mats72: 1) Välipohjaa ei ole eristetty. 2) Siinä, että rimoitus on cc30, olet luultavasti oikeassa, olen konsultoinut talon piirustuksia... (Luulin cc60, koska lastulevylaatat ovat 60 leveitä ...)
öringen: [citat] Siinä olen kanssasi samaa mieltä. Mutta että olisi jotain ongelmia tai riskejä käyttää tämän päivän käytettyä puutavaraa alapohjassa, en ole vielä nähnyt mitään hyviä selityksiä täällä foorumilla.
femitolv: Koskien OSB:tä, täytyy olla laatuja, joissa paksuusvaihtelu on enintään +/- 0,3 mm. OSB/3, OSB/4 ovat standardoituja laatutuotteita, jotka on tarkoitettu käytettäväksi kantavissa rakenteissa. Niiden tulee olla täysin määriteltyjä kaikilla tarvittavilla materiaaliparametreilla (staattisuus, lämpö, kosteus, palonkestävyys, jne.).
corre: Saa purkaa kunnes löytyy tervettä puutavaraa, ja lisätä uutta runkopuuta. Mieluiten runkobeamin tai muun kantavan osan päälle. Vaneri tai naulalevy voi olla myös hyvä vaihtoehto, mutta se riippuu siitä, onko niille tilaa. Katto-orret jatkat kiinnittämällä uuden terveellisen nykyisten päälle, limitä ja ruuvaa ylös asti. Mieluiten koko matkan ylös, jos katto on suuri tai kulma on
ccf: Nix, en ajatellut mennä ulos ja kola optimaalensii, kun sataa vain pikkusen lunta, mutta haluan silti pitää sen kuivana ikkunan luona :).
dthompa: Onko niin vaikea nähdä? Näkee seinän, jossa on tapetti, sininen kattolistat ja sitten raon kattoon päin. Sitten en tiedä, miksi seinä on vajonnut tai katto noussut.
Yrrol: aloitin yksittäisellä trallskruv:lla, sitten siirryin pelkästään vasaraan ja nauloihin. sain tehtyä puolet seinästä tänään ainakin. - ajattele, jos olisin ottanut vasaran heti, enkä miettinyt pistoolia ja skruv:ia vuoden. :)
Östlund: Mikä merkitys sillä olisi? Ei niin, että vaneri vuotaa läpi tasoitemassan keskellä levyä. Saatavilla on myös 18, 20, 24mm, sillä ei ole niin suurta merkitystä sinun tapauksessasi :)
Martin_B: KnockOnWood, tiedätkö, miten se pitäisi olla kylpyhuoneen ja saunan yläpuolella? Eli tapauksissa, joissa kylpyhuone ja sauna ovat kellarikerroksessa. Miten voi tehdä välipohjan kanssa yläpuolella? Muovi vai ei, mineraalivilla vai ei? En tiedä, miltä se osa välipohjasta näyttää vielä, koska en ole avannut sitä. Mutta jos siellä ei ole muovia suoraan kipsilevyn/glesen yläpuolella,
Avemo: Riski, että kaappaan ketjun. Oliko siihen aikaan vain pinnallisia asennuksia? Olen nähnyt upotettuja johtoja jopa taloissa, jotka oli rakennettu ilman sähköä, joten täytyi olla yleistä, että putkia jyrsittiin olemassa oleviin seiniin.
ccf: Pääset eroon sinisestä väristä, jos valitset rautavapaan lasin (esim. optiwhite). Maksaa hieman enemmän, mutta ei mielestäni kovin paljon. Olen kuitenkin samaa mieltä muista argumenteistasi.
Borran: Kiitos vastauksesta! Minä olin epäselvä, 4.8m on mitattuna seinän ulkoreunalla, ilman ulkopaneelia. Joten jos palkit ovat kantavilla reunoilla, saan hieman yli 4.6m jännevälin. Mutta hyvä, että se riittää. Tulin hieman epävarmaksi, kun katsoin ympärilleni liimapuupalkkien mitoitusta ja sain suhteellisen suuria mittoja. Mutta jos 45x225 riittää, se on oikein hyvä. :)
verktygsgurun: Ja joskus vino voi näyttää suorastaan rakennettuun nähden.
Danne_83: Hyvä huomautus! Olisin varmasti unohtanut tehdä sen, jos et olisi maininnut sitä.
Bonae: Luulen, että yritän poistaa kivet itse. Jos se osoittautuu vaikeammaksi kuin luulin, niin minun on etsittävä joku, joka voi porata reiän sen sijaan tai varustaa minut välineillä!
orparn: Mutta jos sinulla on niin vähän tilaa lattian alla, miksi et vain laittaisi styroxia ja valuisi sen päälle? Onko sinulla ollut ilmanvaihto aiemman lattian alla?
Fein: Hei Olen etsinyt tätä verkosta, mutta en ole löytänyt mitään hyvää. Meillä on nykyään talo, jossa on tasainen/matala kalteva katto, ja haluamme muuttaa sen ulkonäköä kokonaan. Haluamme lisätä sakset kattoristikon ja jättää sen avoimeksi nockiin asti. En voi laittaa uusia ristikoita vanhan katon päälle, joten minun on asetettava uudet hammasliitoksiin, kun ne toimitetaan. Onko
hempularen: Arvoltaan ei ole syytä poistaa sitä. Mutta jos talon voi saada kokonaan vapaaksi sinibetonista purkamalla vain yhden seinän, kun ollaan joka tapauksessa tekemässä remonttia, niin siinä on arvoa. Jos ei muuta, niin se voi vaikuttaa tulevaan myyntiin. Myös yksi ainoa seinä sinibetonia voi luoda epävarmuutta ostajalle.
Himneck: Kiitos paljon vinkeistä ja valtavan suuri kiitos avusta. Lisään pari kuvaa, kun se on valmis, niin näet lopputuloksen. Ystävällisin terveisin, Himneck