Näyttää olevan yhä yleisempää, että käytetään lämpölaseja (ja muita erikoislaseja), ja koska suunnittelen käyttäväni privalite-lasilla (lasia, joka on maitomaisen läpikuultamaton, mutta muuttuu läpinäkyväksi, lähes tavalliseksi ikkunalasiksi, kun virta kytketään päälle) kylpyhuoneessa, ajattelin kysyä, onko joku, jolla on sähkökytketty lasi, löytänyt hyvän ratkaisun virransyötön ja avattavuuden yhdistämiseen?

Täytyy varmaankin olla jonkinlainen liitin, joka irrotetaan avattaessa, tai sitten enemmän tai vähemmän joustava kaapeli.

Ikkunani on yläkarmin kautta avautuva/kääntyvä ikkuna (Velfac 200), mikä käsittääkseni tekee asiasta hieman monimutkaisemman. Toivottavasti joku muu on jo keksinyt tähän hyvän ratkaisun.

Oletko jo ostanut? Millä jännitteellä tämä ikkuna toimii? Eikö ikkunavalmistajalla ole siihen ratkaisua?

Ei, ikkunavalmistaja ei suostunut toimittamaan Privalite-lasilla (ja halusin ehdottomasti Velfacin, joten ei ollut vaihtoehto vaihtaa toiseen toimittajaan), joten aion vaihtaa lasin nyt ikkunan asennuksen jälkeen (sähkö on vedetty ikkunalle).
Paras ehdotukseni tähän mennessä on tehdä kytkentä ikkunan yläosassa olevalla liittimellä, jolloin ikkunan voi avata tuuletusta varten ilman irrottamista. Jotta ei tulisi vahingossa käännettyä ikkunaa ilman liittimen irrottamista, ajattelin jotakin "turvaketjua", joka estää liittimen rikkoutumisen, jos unohtaa sen.

Jos kyseessä on pienjännite, voit käyttää samaa liitintä, joka joillakin vanhoilla autoilla on takaluukussa (tappi pintaa vasten). Se ei ehkä ollut kovin hyvä silloisiin vaatimuksiin, mutta se riippuu ikkunasi nimellisdatasta.

Se on muuntaja, joka tulee lasin mukana - tarkoittaako se automaattisesti, että se on pienjännite (missä kulkee raja).
Tiedätkö, mikä tällainen liitin on nimeltään, jotta voin googlata (minulla ei ole aavistustakaan, miltä se voi näyttää)?

Kiitos! Luultavasti aion asentaa CL Specialglas -version ja muistaakseni se muuntaja muutti tyypiksi 24volt, mutta en muista varmasti (eikä heillä ole mitään tietoa lasistaan verkkosivuillaan - en tiedä mistä he ostavat kalvon, mutta se eroaa hieman Emmabodan privalite:stä).

Ongelma verhojen kanssa (jonka olen sietänyt 13 vuotta) on, että ne ovat aina edessä, mikä tuntuu vähän tuhlaukselta ihanaa ikkunaa kohtaan. En välitäkaan näkösuojasta harjatessani hampaita tai pestessäni pyykkiä, mutta haluan hieman enemmän yksityisyyttä, kun käyn vessassa tai suihkussa :)

Verhon vetäminen eteen tai pois tarpeen mukaan käy melko helposti. Mutta sen tiesitkin jo ;)

• Tykkään
mexitegel
  • Laddar…
Nyt tiedän, että poikkean aiheesta, mutta en kovin paljon.

Etkö usko, että voisit yltää verhoon, jos ojennat kätesi hieman?
Sen ei pitäisi olla vaikeampaa kuin painaa sähkökatkaisinta :)

ikkuna on huoneen perällä, WC on lähellä ovea. Kokemuksesta tiedän, että verho tulee olemaan alhaalla paljon useammin kuin ylhäällä (ja niin näyttääkin olevan useimmissa kodeissa, joissa vierailee ja joissa on ikkunat kylpyhuoneessa. :)

100 V vaihtovirta, hmmm, silloin nämä liittimet eivät ole sopivia. On olemassa useita ratkaisuja liikkuville liittimille, yleensä teollisuuskäyttöön. Odota, että se tulee kalliiksi!

Jos liikkuva kontakti tulee todella kalliiksi (mutta kuten sanottu, uskon että se on ennemminkin 24V, vaikken olekaan varma - olen lähettänyt sähköpostia firmalle kysyäkseni), niin valitsen sen sijaan vaihtoehdon, jossa voin irrottaa sen (tarvitaan oikeastaan vain kun pestään ikkunat - mutta tällä ratkaisulla tarvitaan myös "turvaketju").

ccf sanoi:
ikkuna on huoneen perällä, WC lähimpänä ovea. Kokemuksesta tiedän, että verhot tulevat silloin olemaan alhaalla paljon useammin kuin ylhäällä (ja niin vaikuttaa olevan useimpien kotona, joissa on kylpyhuoneessa ikkuna. :)
Totta, sama minulla.

Mutta minulla ei ole ainuttakaan verhoa koko talossa.
Paitsi rullaverhot makuuhuoneissa tietysti.

Mutta olen onnekas näköyhteyden suhteen :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.