Olen luonut monta keskustelua nyt, kun aiomme täysin remontoida keittiömme talossa vuodelta 1913, mutta yritän jakaa ne oikeille foorumeille saadakseni eniten/parhaimpia vastauksia :)
Nyt kyse on siis kipsistä.
Muiden huoneiden, joita olemme remontoineet, osalta olemme käyttäneet rep-gipsiä, joka on 6 mm, jotta nämä levyt seuraavat vanhojen seinien epätasaisuutta, jotka ovat melko vinoja ja kieroja, emmekä ole halunneet peittää tätä, koska kyseessä on vanha talo ja se tuntuu aivan sopivalta, että kaikki ei ole täysin suoraa.
Mutta keittiössä olemme ajatelleet käyttää tavallista kipsilevyä, 12 mm, jotta se olisi vähemmän vino, koska se helpottaa keittiön rungon (Ikea) asentamista, joka halutaan niin suoraksi kuin mahdollista.
Sillä jos olen ymmärtänyt oikein, 12 mm kipsilevy ei seuraa seinän epätasaisuuksia samalla tavalla kuin 6 mm, ja varmaankin laitetaan kipsiä myös sinne, mihin keittiön runkojen pitäisi kiinnittyä?
Mutta sitten kysymys kuuluu, onko riski rikkoa kipsiä, kun porataan kiinteät karmit kaappien runkoja varten, jos kipsin ja puuseinän väliin jää ilmataskuja?
Seinät ovat muuten vaakasuuntaisia lautoja, joiden takana on lastuvillaa.

varmista, että alue, johon aiot ruuvata, on ehdottomasti tukeva!

Haba_tsutt sanoi:
varmista, että sinulla on täysin tukeva kiinnitysalusta!
En ole koskaan käyttänyt 12mm kipsilevyä ennen, mutta se tuntuu todella kovalta ja jäykältä, huomaako sen, jos se ei ole tiukasti seinää vasten, vai koputtaako sitä jollain ja kuuntelee?

Kun ruuvi, jolla kiinnität levyn, uppoaa läpi, taustalla ei ole tukimateriaalia, voit tuntea peukalolla, että se joustaa. Levy antaa myöten, kun ruuvaat sisään, ja vapauttaa kannan, kun se joustaa takaisin. Miten tiedän sen? :rolleyes:

Minulla on järjestely testata 30 cm välein suoralla laudalla, mihin ruuvit asettuvat, että seinä on melko suora. Sen jälkeen laitan tiivisteitä sinne, missä on liikaa ilmaa ennen kuin kipsilevy asetetaan paikalleen.

Ajattelen myös rakentaa konsolin etäistämään kiskoa U-keittiön keskiosassa 70 cm:n työtasolle, jolloin koko kisko on suora sillä tavalla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.