Olen laatoittamassa seinää ja minulla on vain kaksi riviä x1,2m jäljellä, kun kiinnityslaasti loppuu. Minulla on vanha pussi kiinnityslaastia jäljellä, mutta se on noin 3 vuotta vanha, on ollut kuivassa koko ajan ja näyttää olevan kunnossa. Se on avattu ja puoliksi täynnä. Pussissa lukee, että sillä on säilyvyysaika vähintään 12 kuukautta avaamattomassa pussissa. Kyseessä on LIP multi laattakiinnityslaasti, ja ripustan luonnonkiveä puulämmitteisen saunan kiukaalle. Kyseessä on kaksi ylimmistä riviä katon alla.

Tuleeko kiinnityslaastista vanhaa? Uskallanko käyttää vanhaa pussiani ja tehdä valmiiksi?

Tuntemukseni on, että sementti ei vanhene, mutta siitä tulee paakkuja tai jotain, ja siksi se ei sovi käyttöön. Mutta ehkä täällä joku tietää tästä jotain.
:)

M
Testasin 5 vuotta vanhan pussin LIP245 ja tuloksena oli, että sen kovettuminen kesti noin 10 kertaa kauemmin verrattuna uuteen pussin. Ei fix, mutta jotain tapahtuu selvästi erikoissementille ajan myötä

Jouduin raaputtamaan sotkun pois ja aloittamaan alusta. Tämän jälkeen ylijäämät pusseissa menevät kaatopaikalle pakkauksen päivämäärän jälkeen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.