Hei! Olen parhaillani rakentamassa "walk in closet varianttia". Jotta onnistun tässä, olen purkanut seinän yläkerrassa/makuuhuoneessa päästäkseni käsiksi sivuvintin tilaan.

Mutta nyt kun aion rakentaa uuden seinän, minulla on joitakin pohdintoja.
Yläreunassa kuvassa näet alkuperäisen viistokaton.
Olen suunnitellut seuraavani palkistoa koko matkalta uuden seinän kanssa.

Yläkerran huoneen viisto katto näkyy, puurakenteet esillä. Rakenteilla olevan vaatehuoneen pohjarakenne ja eristys kohta.

1: Mutta mitä eristettä minun pitäisi käyttää?

En aio lisätä höyrynsulkua, koska sitä ei ole missään muualla rakenteessa. Ajatukseni on, että kerrokset olisivat seuraavassa järjestyksessä
Ilmarako - Eristys - Tuulipaperi - Levymateriaali.

Syy tuulipaperin käyttämiseen ennen eristystä on se, että niin on viistokatossa, jota aion jatkaa.

2: Pitäisikö minun käyttää niin paljon eristystä kuin mahdollista viistokatossa ilmarakoon asti?

Suunnitelmani ilmarakoon on, että olen lukenut parhaaksi ottaa rimoja ja naulata masoniittilevy kiinni niihin.

3: Pitäisikö rimojen olla naulattuna vaakasuorasti raakaponttia vasten?

4: Ulkopintamateriaalina käytettävä levy. Eihän sillä ole väliä, mitä materiaalia tämä on?

1. Paras, jos otat hengittävän eristyksen, kutterspån tai ekofiber.
2. Kyllä, ja tällainen ilmarako toimii hyvin.
3. Kyllä, mutta naulaat sen kattotuoliin, et raakaponttiin, jotta et vahingoita katon tiivistekerrosta.
4. Riippuu siitä, mitä haluat tehdä, ei ole hyvä tapetoida OSB:hen.

Ei ole muuta hengittävää eristystä kuin spån? En pidä siitä kovin paljon.

Mitä kuuluu linull? Se onhan luonnollinen materiaali ja sen asettaminen käy nopeasti, tarkista se?

Nyt kun juoksin sisään Bygmaan, he sanovat, että kivivilla pitäisi toimia. Koska se ei homehdu eikä sido kosteutta samalla tavalla kuin keltainen eriste tekee. Mitä mieltä olette siitä?

bighenk sanoi:
Nyt kun kävin Bygmassa, he sanoivat, että kivivilla voisi toimia. Koska se ei homehdu eikä sido kosteutta samalla tavalla kuin keltainen eriste. Mitä mieltä olette siitä?
Koska siitä tulee kosteaa, haluat eristeen, joka imee sen, muuten se päätyy levyn taakse. Jos et halua sahanpurua, ota sitten ekovilla.

Pitäisikö minun jättää ilmarako betoniseinän ja eristeen väliin vai täytänkö sen vain eristeellä? Monen pohdinnan jälkeen päätin jatkaa lastuvillan käyttöä. Se on toiminut tähän asti.

Mikä materiaali on seinässä? Näyttää olevan leca alhaalla?

Se on sinibetonilohko (kevytbetoni)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.