1 042 lukukertaa ·
3 vastausta
1k lukukertaa
3 vastausta
Vahvistaa taipunutta lattianiskkaa teräspalkilla
Olen repinyt pois kellarin sisäkaton ja siellä on lattiapalkki, joka on liitetty suhteellisen heikkoon u-muotoiseen teräsprofiiliin, 3-4cm. Koko rakenne taipuu muutaman sentin ja ajattelin vahvistaa sen asentamalla uuden HEA, ei välttämättä nostamalla kaikkea, sillä kuka tietää mitä saatan murtaa talon sisällä (joka muuten on vain kuori tällä hetkellä).
Jänneväli on 2,5m ja minulla on erittäin vähäinen tunne palkkien kestävyydestä... 100HEA olisi mahdollista asentaa ja asettaa niin, että se lepää perusmuurien päällä. Kuinka paljon tämä kestää, jos sille tulee painetta keskelle? Olen lukenut tästä ja vastaukset ovat vähintäänkin monimutkaisia... "Täytyy laskea taipumaa" jne... Mutta haluan vain saada käsityksen kestävyydestä, jotta voin tehdä turvallinen ylivahvistus.
Voiko joku sanoa, onko tämä tarpeen esimerkiksi 1 tonnin paineelle keskellä 2,5 metrin palkkia, jolla on 10 cm tuki kummassakin päässä? Toimiiko HEA 100? 2kpl? yksi HEA 140, HEA 200...? minulla ei ole mitään käsitystä...
Jänneväli on 2,5m ja minulla on erittäin vähäinen tunne palkkien kestävyydestä... 100HEA olisi mahdollista asentaa ja asettaa niin, että se lepää perusmuurien päällä. Kuinka paljon tämä kestää, jos sille tulee painetta keskelle? Olen lukenut tästä ja vastaukset ovat vähintäänkin monimutkaisia... "Täytyy laskea taipumaa" jne... Mutta haluan vain saada käsityksen kestävyydestä, jotta voin tehdä turvallinen ylivahvistus.
Voiko joku sanoa, onko tämä tarpeen esimerkiksi 1 tonnin paineelle keskellä 2,5 metrin palkkia, jolla on 10 cm tuki kummassakin päässä? Toimiiko HEA 100? 2kpl? yksi HEA 140, HEA 200...? minulla ei ole mitään käsitystä...
Kuinka paksu on välipohja?
Eikö voisi vain liimata ja naulata plywoodia kummallekin puolelle bef sääntöä?
Eikö voisi vain liimata ja naulata plywoodia kummallekin puolelle bef sääntöä?
ylhäällä on puulattia pienessä huoneessa, jonka jänneväli on 2.3m, ja lattian kantavat palkit (vanhat hirret) ovat hieman vaihtelevalla cc 50-80. Sen jälkeen tulee sisäseinä, jonka paino on tuntematon mutta jollain kantavuudella se vaikuttaa kuitenkin olevan. 1 tonni oli vain luku, jonka heitin saadakseni käsityksen siitä, mitä hea 100 kestää.
Ehkä pelkkä liimaaminen ja naulaaminen toimii, kuka tietää... haluan vain liioitella sopivasti, jotta voin olla 110% varma, että se kestää.
Ehkä pelkkä liimaaminen ja naulaaminen toimii, kuka tietää... haluan vain liioitella sopivasti, jotta voin olla 110% varma, että se kestää.
Klikkaa tästä vastataksesi