Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
KnockOnWood: [citat] Totta, sama minulla. Mutta minulla ei ole ainuttakaan verhoa koko talossa. Paitsi rullaverhot makuuhuoneissa tietysti. Mutta olen onnekas näköyhteyden suhteen :)
wannabebyggare: Aion rakentaa autokatoksen, jossa on kaksoislyöntilauta, joka kiinnitetään 95x95 pilareiden päälle. Olen miettinyt lyöntilautojen kiinnittämistä kulmaraudoilla, mutta mielestäni se rumentaa rakentamista. Olen harkinnut 300 mm ruuvien kiinnittämistä pystyssä olevien lyöntilautojen yläpuolelta suoraan pilariin. Miten te olisitte ratkaisseet sen?
Eskil47: Hei, Onko okei käyttää Lecablockit perustusmateriaalina pihavajalle? Tontti koostuu alvarin maastosta.
GoForIt: Ehdotus voisi olla kuitusementtilevy, tyyppiä Masterboard (saatavilla 120 cm leveydellä). Se on kosteudenkestävä. Miten olit ajatellut asentaa "seinän"? Toinen, enemmän "valmis" vaihtoehto voisi olla märkätilalevy FIBO-trespo.
Per_2014: Käytin lattiaruuveja, ne ovat vieläkin kiinni 2 vuotta myöhemmin. Pienestä päästä huolimatta.
P-plats: Armatuurasrasva sopii kuvaukseen, ja se on silikonirasva, MUTTA vain esimerkiksi O-renkaiden voiteluun eikä liimaamiseen. Kysymys on, mihin TS niitä tarvitsee...
kallun: Nopeasti ja helposti uskon, että nopeinta on poistaa mdf ja ruuvata uusi kipsilevy koolauksiin. Kaikki yritykset tehdä abrovinker mdf:n kanssa vievät todennäköisesti enemmän aikaa ja aiheuttavat enemmän päänvaivaa...
snickarinnan: Hempularen, olet aivan oikeassa!
injonil: Kunta voi kuitenkin vaatia nähdäkseen laskelmat siitä, että kattotuolit täyttävät rakennuksen vaatimukset lujuudelle.
SSSS: [citat] 185kr kappaleelta oli melko kallis. Täytyyhän jossain olla halvempi?
Stenborg: Se kuulostaa monimutkaiselta, mutta en tietenkään odottanut mitään helppoa ratkaisua. :) Ehkä jonkinlainen vaahto, joka suihkutetaan uusien levyjen taakse, ja joka kovettuu ja muuttuu kivikovaksi...
SnickarMartin: Se on varmaan niin vähän betong että se ei varmaan haittaa mitään. Tärkeää kosteuden kanssa on se, että se ei ole suljettu muoviin, jotta sillä on joku paikka mihin mennä.
Krilleman: Olen nähnyt ammattimaisia laatoittajia, jotka ovat saaneet hermoromahduksen, kun maalari on maalannut laattojen taakse remonttien aikana. Joten vältä maalausta!
Pierre705: Kiitos kaikista vastauksista. Silloin säilytän Fischer-tulpan tulevaisuutta varten. (Tässä tapauksessa käytin lopulta ESSVE-tulppia.)
vectrex: Sahatavara on ehkä kyseenalainen käyttää tähän. Liimaa yhteen 2 höylättyä 21 mm lautaa, niin saat huomattavasti miellyttävämmän puutavaran jatkotyöstöön.
Thomas_Blekinge: nosta ja aseta ovi melkein sinne mihin sen pitäisi mennä, merkitse, mihin sarana menee, poraa ja kiinnitä ruuveilla. Tämä on parasta. Nosta ovi tarkasti paikoilleen. Mieluiten pari millimetriä korkeammalle, kaikki haluaa asettua paikoilleen, erityisesti jos puu on pehmeää.
Popovic: En ole nähnyt sitä, ehkä se voisi olla jotain! Ainoa huolenaihe on, että se on luultavasti diffuusionkestävä ja kerää mahdollisesti kosteutta?
lbgu: [citat] En usko, että siihen voi toivoa. Vakuutuksilla on periaatteessa aina vastuuvapauslausekkeet kosteudelle, joka on tullut ulkopuolelta.
T-G-B: Lähetimme sähköpostia Haboon ja he vaihtavat porttilukon, sen ei pitäisi olla niin jäykkä vain vuoden jälkeen. Ei ole voitelua vaativia liikkuvia osia, kahvassa on jousi.
imported_Benno: Paina kovempaa porakoneella ja mielellään kädellä lähellä ruuvia, jotta levy ei nouse alustasta ruuvin kiristyessä. Vaihtoehtoisesti alusta on niin epätasainen (tai pehmeä) että levy ei saa kontaktia. Kun se näyttää kuvan mukaiselta, levy roikkuu vain paperin varassa, koska kipsi on murtunut. Tasoituskaan ei onnistu hyvin, koska levy liikkuu jos siihen painaa. Levyn täytyy olla
vectrex: [citat] Käytä tätä ruuvia, niin se toimii loistavasti. Sopii hyvin myös ruostumattoman materiaalin kanssa kylpyhuoneessa! http://www.clasohlson.com/se/VVS-skruv/Pr313117000 Linkki vie ilmeisesti kahteen eri kokoon, tarkoitan niistä pitkää. 75mm.
Yrrol: Mikä on puusepänkikka oikean leikkauksen saamiseksi laudasta, kuten minun tapauksessani, minulla on katto, minulla on vaakasuuntainen palkki ja haluan, että paneelilauta peittää mahdollisimman paljon. Mutta ei ole mitään tarkkoja mittoja missään. Onko olemassa yksinkertainen tapa tehdä sapluuna tai jotain sellaista? Otin paneelilaudasta jätepalan ja aloin arvata eteenpäin saadakseni
vectrex: Onko se U-muotoinen tila, jotta pöytä saa tukea kolmelta sivulta? Siinä tapauksessa ei ole ongelmaa. Mitä aiot käyttää pöytälevynä?
KnockOnWood: Oletko nähnyt tämän? http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCMQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.sundolitt.se%2Fupload_images%2F034BA7F6DD75458590927D168E07D6BA.pdf&ei=xYEJVauQEIHcUoSQg_gI&usg=AFQjCNGAP3RgV0--7AsAovPPUfY3zCCXRg&sig2=Znu2z5PF52Qswcm27a0WQA&bvm=bv.88198703,d.d24 Mutta se on ehkä liian monimutkainen sinun pienelle mökillesi. Muutama vuosi
BygglärarenBob: Pieni yksinkertainen piirustus siitä. [bild]
Stina71: Haha, sen jälkeen kun annoin purkaa vanhan kivirappuni, rakennettiin puuportaat kyllästetystä puutavarasta. Sain apua tähän eräältä ystävältä, mutta valitettavasti en ole koskaan oikein tykännyt siitä, että portaat sopivat ympäristöön. Graniittiportaat? Miten sellaiset tehdään ja kuka tekee sellaisia? Tarkoitatko siis portaita, jotka ovat kokonaan kivestä, siis ei sellaisia,