Olen vetänyt vähän sähköä kellariin. Ajattelin nyt korjata reiät, kun olen hakannut osia seinästä. Luin netistä, että pitäisi käyttää muurauslaasti B tai C. En tiedä, mikä on paras minun seinälleni?
Myös ihmettelen, voiko laastin laittaa suoraan seinään vaikka siinä on maalia? Vai täytyykö minun hioa maali pois, jotta se kestää?

Kuva näyttää kaapelin vietyinä kipsiseinän läpi, jossa on näkyvä ura ja sähköputket kytkettynä asentorasiaan. Seinässä on reikä, josta näkyy sähköasennusrasia ja putkia. Seinän pinta on epätasainen ja osin paljas paljastetusta löyhästä materiaalista.

Suosittelisin vaihtamaan kotelot joko peila-dosaan tai uradosaan. Itse pidän näistä:
https://www.elbutik.se/product.html/spardosa
Näitä löytyy myös Julasta, mutta en usko, että heillä on ylimääräisiä suuttimia siellä.
Näyttää huomattavasti ammattimaisemmalta, kun on suuttimet, joihin kiinnität letkun, sen sijaan että olisi vain reikä siellä.
On haastavaa leikata putkia kotelossa kunnolla jälkeenpäin.

Uradosa/Peila-dosa tulee myös peitekannen kanssa. Näin voit tasoittaa sen ylle, kun korjaat seinää. Sen jälkeen putken ympärille jää täydellinen tasoitettu reuna, kun skrapaat pois tasoitteen kannen irrottamalla.

Itse olen korjannut kipsimassalla, kun olen urittanut. Mutta sitten tasoitin koko seinän medium-tasoitteella. Jos aiot tasoittaa, käyttäisin tasoitemaali c. Voi olla hyvä idea kostuttaa hieman etukäteen, jotta tasoite ei kuivu liian nopeasti.

Raaputa maali pois. Primaus on tehtävä tarttuvuuden parantamiseksi. Slammaminen voi myös toimia. Riippuen laastin kovuudesta käytät joko yhtä kovaa laastia tai pehmeämpää. Todennäköisesti pinnassa on c-luokan laasti. Levitä ohut kerros laastia sisimmässä b-luokassa ja levitä c-luokkaa enintään 3 cm ulkopinnalle. Anna levon ajan kulua yksi vuorokausi eri laastikerrosten levittämisen välillä. Jos haluat maalata myöhemmin, käytä joko silikaattimaalia tai kc-maalia. Maalaamiseen tulee kulua vähintään seitsemän vuorokautta.

• Tykkään
Bosemannen
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.