Puiseen kehykseen asennettu aukko kellarin rapautuneessa seinässä, ympärillä eristysmateriaalia.
Olen tehnyt hieman tarkastelua kellarissa talven aikana ja kiinnostunut siitä, mitä luulen olevan painumishalkeamia yhdellä seinällä. Mutta mietin, että se voi olla jotain muuta, sillä siellä on puupäällysteinen aukko pannuhuoneestamme.

Ei ole aavistustakaan siitä, onko tässä ennen ollut raitisilma-venttiili tai tekikö täällä asunut ukko ison reiän ja sitten jonkinlaisen venttiilin.

Ratkaisu näyttää nyt, kun olen saanut pois yhden paneelin, joka oli peitetty, hyvin amatöörimäiseltä. En aio näyttää ulkopuolta, sillä silloin minun olisi hävettävä...

Näyttää siltä, että rappaus on alkanut irrota ympäriinsä seinällä lisäksi. Pannuhuoneessa oli yksi venttiiliritilä muuton yhteydessä, mutta se ei sovi reikään, joten se on varmaankin jäänyt ylimääräiseksi.

Joten kysymys on, tarvitaanko venttiiliä täällä edes. Viereisessä huoneessa on venttiili ja myös savukaasuputkella on jokin venttiili, joka aukeaa ulkona puuskavirtauksessa.

Joka tapauksessa en halua, että se on sellainen. Odotan vain, että puupäällyste alkaa lahota tai jokin muu roska tulee sisään.

Mitä tälle oikeastaan voi tehdä? Muurata/valaa koko jutun umpeen tai muurata jokin kunnollinen venttiili? On tiiltä ja mahdollisesti jotain muuta välissä. Arvioisin seinän paksuudeksi 20-30 cm.

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.