5 766 lukukertaa ·
11 vastausta
6k lukukertaa
11 vastausta
Kuinka ohut katto on mahdollista eristää?
Hei,
Minulla on suunnitelmia laajennukseen, jossa esteettisistä syistä parhaiten sopisi tasakatto (mahdollisimman pieni kaltevuus), mutta concern on, että sisäkorkeus riskoi jäädä hyvin matalaksi, jos tarvitaan 40-50 cm eristystä ja muutama asteen kaltevuus katolle...
Onko olemassa jotain tekniikkaa, jolla saadaan aikaan hyvin eristetty katto, joka on huomattavasti ohuempi kuin normaalisti? Muutamia kantavia superskivor, jotka voi asettaa kuin kannen?
Kuinka paksu tasakatosta tulee normaalilla rakennustyylillä/eristyksellä, jos mitataan ulkopuolisesta papista kipsin alapuolelle?
Huoneen arvioitu koko on noin 4x8 m.
Minulla on suunnitelmia laajennukseen, jossa esteettisistä syistä parhaiten sopisi tasakatto (mahdollisimman pieni kaltevuus), mutta concern on, että sisäkorkeus riskoi jäädä hyvin matalaksi, jos tarvitaan 40-50 cm eristystä ja muutama asteen kaltevuus katolle...
Onko olemassa jotain tekniikkaa, jolla saadaan aikaan hyvin eristetty katto, joka on huomattavasti ohuempi kuin normaalisti? Muutamia kantavia superskivor, jotka voi asettaa kuin kannen?
Kuinka paksu tasakatosta tulee normaalilla rakennustyylillä/eristyksellä, jos mitataan ulkopuolisesta papista kipsin alapuolelle?
Huoneen arvioitu koko on noin 4x8 m.
Ulkopuolelta sisään:
Kaksi kerrosta pappi 10mm
Råspont 22mm
Ilmarako 25mm
Eristys 300-500mm
Glespanel 22mm
Kipsi 13mm
Yhteensä 392 mm - 592 mm
On olemassa tehokkaampia eristysmateriaaleja, jotka mahdollistavat 35% ohuemmat kerrokset kuin perinteisellä lasikuidulla.
Kaksi kerrosta pappi 10mm
Råspont 22mm
Ilmarako 25mm
Eristys 300-500mm
Glespanel 22mm
Kipsi 13mm
Yhteensä 392 mm - 592 mm
On olemassa tehokkaampia eristysmateriaaleja, jotka mahdollistavat 35% ohuemmat kerrokset kuin perinteisellä lasikuidulla.
Tarkoitatko 35 % vähemmän kuin 300 mm vai onko 300 mm laskettu mukaan tehokkaampaan versioon?
Onko sinulla esimerkkiä siitä, mikä on tehokkaamman eristyksen nimi?
Olen nähnyt jonkin variantin passiivikodista, jossa tuli valmis levy ja laitettiin kuin kansi taloon, tietääkö joku, miten tämä toimii? (luulen, että se oli edellisellä Husdrömmar-kaudella)
Onko sinulla esimerkkiä siitä, mikä on tehokkaamman eristyksen nimi?
Olen nähnyt jonkin variantin passiivikodista, jossa tuli valmis levy ja laitettiin kuin kansi taloon, tietääkö joku, miten tämä toimii? (luulen, että se oli edellisellä Husdrömmar-kaudella)
Minun on vaikea kuvitella, että pääset alle eristyksen paksuuden, jos lisäksi tarvitset kantavuutta. Eristyksen koko idea on, että siinä on mahdollisimman paljon ilmaa, ja ilma ei kanna kuormaa. Voit käyttää erityiseristeitä, kuten kaasulla täytettyjä jne., mutta sinun täytyy silti olla kantava runko.
35% vähemmän kuin 300 mm eli noin 200 mm. PIR-eristys on yksi esimerkki.Earplugged sanoi:Tarkoitatko 35% vähemmän kuin 300mm vai lasketaanko 300mm mukaan tehokkaampaan vaihtoehtoon?
Onko sinulla esimerkkiä, mikä on tehokkaamman eristyksen nimi?
Olen nähnyt jonkinlaista passiivitalovaihtoehtoa, jossa tuotiin valmis levy ja asetettiin talon katoksi, tietääkö joku, miten tämä toimii? (luulen että se oli Husdrömmar-ohjelman viime kaudella)
4 metriä pitäisi onnistua ruoteilla 45*220 cc 600 mm.falkn sanoi:Minun on vaikea kuvitella, että pääset vähemmällä kuin eristyksen paksuus, jos sinulla lisäksi on kantavuus. Koko eristyksen pointti on, että siinä on mahdollisimman paljon ilmaa, eikä ilma kanna kuormaa. Voit käyttää erityiseristyksiä, jotka ovat kaasuntäytteisiä jne., mutta sinun on silti oltava kantava runko.
Kyllä, kantavuus on ehdottomasti oltava. Valmiiden elementtien kanssa ne ovat itsesään kantavia, mutta en tiedä, millainen paksuus on suhteessa eristysarvoon. "Tavallisella" tekniikalla ajattelen, että saattaisi elää näkyvien kattopalkkien kanssa, jos eristetty tila palkkien välillä nousee korkealle ja luo avaruutta.falkn sanoi:Minun on vaikea kuvitella, että pääsisit alle eristyksen paksuuden, jos lisäksi tarvitset kantavuutta. Eristyksen koko pointti on, että siinä on mahdollisimman paljon ilmaa, eikä ilma kanna kuormaa. Voit käyttää erikoiseristeitä, jotka on täytetty kaasuilla jne., mutta sinun on kuitenkin oltava kantava runko.
Lue lisää valmiista elementeistä:Earplugged sanoi:Kantavuus on ehdottomasti oltava olemassa, valmiissa elementeissä ne ovatkin itsestään kantavia, mutta en tiedä, miten paksuus on suhteessa eristävyyteen, tavallisella tekniikalla ajattelen, että ehkä voi elää näkyvillä kattopalkeilla, jos eristetty tila palkkien välillä tulee ylemmäksi ja luo tilaa.
http://takochtillbehor-se.danaweb1.com/CustomerData/Files/Folders/2-pdf/55_se-dbs-9-11-web.pdf
Klikkaa tästä vastataksesi