Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Ulf123: [citat] Toinen näkökulma tilan täyttämiseen on se, että portaikosta tulee hyvin suuri lämpömassa, mikä voi tehdä portaasta erittäin jäinen keväällä, kun kostea kevätilma asettuu askelmille ja jäätyy.
FredrikGunnarsson: Hei taas, Otin yhteyttä erääseen insinööriin, joka tarkasteli piirustuksia tarkemmin ja sain seuraavan vastauksen: Arvio on, että seinän poistaminen ei ole täysin ongelmatonta. Tämän tyyppisillä niin vanhoilla taloilla on taipumus laskeutua, minkä vuoksi myös ei-kantavat seinät alkavat ottaa kuormaa. Tämä voisi mahdollisesti aiheuttaa painumia yläpuoliseen kerrokseen, jos se
huggan: Tässä sinulle todella hyvä työkalu erilaisten portaiden tekemiseen ja monien mittojen saamiseen. http://www.zhitov.ru/sv/lestnica/
justusandersson: Jos se on oikein mitoitettu ristikkorakenne, se lepää vain ulkoseinien varassa, vaikka se ei siltä näytä. Mutta on aina parasta käyttää sekä henkseleitä että vyötä.
Björn Melander: Oletan, että se on äänistudio, joka rakennetaan, jolloin tämäntyyppiset tuotteet eivät valitettavasti auta.
BK11: Aion muuttaa kellarin autotallin, miten teen seinien kanssa betoniseinää vasten. Miten on paras tehdä lattian kanssa? Platonmatto, voinko kiinnittää seinien runkorakenteet platonmaton päälle ja käyttää tuuletettuja lattialistoja?
Has75: [citat] Tuhannet kiitokset, sinulla on paljon tietoa(y)(y)(y):ok:
Vildemark: Hei! Olen suunnitteluvaiheessa rakentamassa väliseinää, jossa on kaksi IKEA paxia "sisäänrakennettuna". Olen vähän CADdaillut ja tämä on tulos, johon olen päässyt. Mainitsen myös, että minulla ei ole aiempaa kokemusta tällaisista projekteista ja tämä on ensimmäinen suurempi projektini talossa (olen iloinen amatööri). Joten haluan tarkistaa teiltä, mitä mieltä olette.
magnusk750: Klo 02 lattian lähellä oli vielä aivan liian pehmeää, silloin menin nukkumaan. Ylös viisi tuntia myöhemmin, silloin pystyin ottamaan viimeiset palaset. Rapatussa pinnassa on tullut joitakin reikiä, jotka on täytettävä kun palaan, mutta kaiken kaikkiaan se näyttää hyvältä. Kiitos avusta kaikille, jotka vastasivat!
Rabbithole: Minkälaista kosteus on kyseessä? Jos tila on kostea, se ei voi kuivua, onko kuivain paikalla?
Rabbithole: Aseta ilmankuivain valun valmistuttua, niin se kuivuu nopeammin.
Vallentun: Kiitos vastauksesta! Aiomme kokeilla laittaa Amarenoa 10 m² alueelle ja katsoa, sujuuko se nopeasti, etuna on, että meidän ei tarvitse maalata jälkeenpäin.
BirgitS: Jos ovi aukeaa sisäänpäin kulmaan, sen pitäisi voida avata ainakin suoraan ulospäin (90 astetta) ilman, että ovenkahva osuu viereiseen seinään. Meidän kylpyhuoneen ovi, joka totta kai aukeaa ulospäin, on varustettu vain kulmalistalla sisäpuolelta, sillä se on kaikki mitä mahtuu siihen kulmaan.
dalaerik: Olen käyttänyt Byggmaxin rappauslaastia kellarissa. Mielestäni se on toiminut hyvin, olen käyttänyt 3-4 ton tähän mennessä. Rappaan kaikki kellarin seinät. En ole kokeillut mitään "hienoa" merkkiä, koska se ei mahtunut budjettiin. Rappauslaasti on erinomainen alusta kaakelille ja klinkkerille. Kipsirappauksesta minulla ei ole kokemusta muuta kuin että ihmiset neuvovat olemaan
bradgard: [citat] Ajatuksena on nimenomaan välttää hajujen ja muun riskin. Tulevassa myynnissä hajut voivat pelottaa ihmisiä, jotka etsivät täydellistä taloa kellarin span kanssa. Ei mutta vitsit sikseen. Olen nähnyt ihmisiä, jotka ovat järjestäneet kestävämpiä oleskelutiloja kellarikerrokseen esimerkiksi lapsille tai vieraille. Nyt en uskalla sanoa, oliko se maanpinnan alapuolella, mikä
Skandiamannen: Käsityöläiset ovat juuri poistaneet valurautakaivoni (rakennettu -77) ja niin pitkälle kuin pystyin arvioimaan, se näytti täsmälleen samalta kuin sinulla. Nyt he ovat laittaneet tällaisen
bradgard: Kysyin paikallisesta rautakaupasta etsiessäni lattian tasoitetta, jossa on sementtiä, mutta valitettavasti heillä ei ollut sitä valikoimissaan. Hän kuitenkin suositteli jonkinlaista "pika-tasoitusta". En tiedä kuinka hyvä se on ja kuinka helppo käyttää, tai kelpaako se edes kellarin lattialle. Löysin jotain tuotteen tyyppistä Jula:sta, 1 kg vajaa 100 kr. Ajatuksena on täyttää
Florran: Pieni päivitys projektiin. Osa työstä on nyt tehty vesivahingon palauttamiseksi, mikä käynnisti projektin. Uusi lattia 22 mm lastulevy on nyt sekä liimattu että ruuvattu kiinni olemassa oleviin 30 mm lattialautoihin. Tämä lattia antaa nyt hieman korkeamman resonanssitaajuuden ja askeläänet ovat samalla hieman hiljaisempia kuin vanhalla lattialla. Vanha lattia (asunnot toisen puolen)
Glad Amatör 76: Meillä on halli alimmalla tasolla rinnetalossa, joka on rakennettu maanvaraisena laattana (ainakin se osa, missä halli sijaitsee, on lisärakennus alkuperäiseen taloon). Tällä hetkellä siinä on ensin sininen Platon-matto laatan päällä ja sitten joku tylsä laminaattilattia sen päällä. Hallin lattialistat ovat mallia, jossa on pieniä ilmarakoja takana ja niiden pitäisi tuulettaa
nikasp: [citat] Minä teetin sen konepajassa oman piirustukseni mukaan, joten se oli kiinnityslevy kahdella reiällä, integroitu/hitsattu jalkaan, joka kiinnittyi kattoon.
Alenka: Ok, kiitos vastauksistanne. Meidän täytyy varmaankin löytää konstruktööri, joka katsoo tätä ennen kuin voimme ottaa seuraavan askeleen.
rollebollen: Ja sen päälle aion kiinnittää tyyliin vài vài kapeita läktar för att bura in isoleringen
hydrolift: Ja vielä yksi: https://fastpro.se/
MackanM: Ei kukaan. Se oli vain luonnos. Mielestäni se on kätevämpää kuin valita lamppu, joka sopii. Aion palkata jonkun, joka laskee 300 lux.
Paul1040: [citat] Aion maalata silikaattimaalilla, mutta ensin täytyy korjata pieni rako kipsin ja rappauksen välillä.
platon1980: Piti ostaa 15 kg, tarvitsin vain 2-3, joten minulla on yli 10 kiloa kumidispersiota Byggmaxilta jäljellä. Voiko sillä tehdä jotain hauskaa tai järkevää? Maalata auto? Tiivistää katon? Kaataa naapurin postilaatikkoon? Tai jotain oikeasti järkevää? En usko, että sitä voi myydä...