6 247 lukukertaa ·
3 vastausta
6k lukukertaa
3 vastausta
Terassilauta 34x145 G4-1
Hei!
Tietääkö kukaan, onko saatavilla trall 145x34 G4-1? Olen etsinyt, mutta löytänyt vain 120x28.
Olen katsonut vähän kärnfuru trall:ia, onko jollain kokemuksia jaettavana? Kestääkö se hyvin ajan mittaan?
Tuntuu, että on varmin valita hyvänlaatuisen painekyllästetyn puun, jotta olisi turvallisella puolella.
Tietääkö kukaan, onko saatavilla trall 145x34 G4-1? Olen etsinyt, mutta löytänyt vain 120x28.
Olen katsonut vähän kärnfuru trall:ia, onko jollain kokemuksia jaettavana? Kestääkö se hyvin ajan mittaan?
Tuntuu, että on varmin valita hyvänlaatuisen painekyllästetyn puun, jotta olisi turvallisella puolella.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
On mentävä suoraan valmistajan puheille. Mutta ero G4-1:n ja G4-2:n välillä on melko vähäinen. Siinä on hieman enemmän oksia, mutta ne ovat edelleen vaarattomia. Ydinmäntylauta on kauniimpi. Olen käyttänyt sitä suojatussa ympäristössä. Se kestää hyvin ajan mittaan, mutta vaatii melkein tieteellisen tutkimuksen, kun puhutaan julkisesti eroista. Julkisivupaneelin tarjouslaudaksi ydinmänty on ilmeinen valinta ennen esim. painekyllästetty. Minusta 34x145 on melkein aina suositeltavampi kuin 28x120.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Painekyllästys auttaa vain lahoamista vastaan. Yleisesti ottaen se on melko huonoa puutavaraa verrattuna sydänmäntyyhyn. Tapa millä terassi kiinnitetään, on erittäin tärkeä, jotta se voi kuivua kunnolla. Minulla on myös metsää ja meri lähellä. Mielestäni tämä vaikuttaa eniten ruuvin laadun valintaan. Jos saat sydänmäntyä, panosta siihen ja tee se huolellisesti.
Klikkaa tästä vastataksesi