4 294 lukukertaa ·
5 vastausta
4k lukukertaa
5 vastausta
Heiluva seinä taskukarmien jälkeen
Hei!
olen juuri asentanut pocketkarm:n (95 mm karmisyvyys) seinääni, jonka paksuus on sama. Olen päällystänyt karmin 12 mm lastulevyllä ja kiinnittänyt poikittaisiin ”rimoihin” sekä ylhäällä että ”takana” karmissa oleviin runkoihin. Ongelmani nyt on se, että koko seinä on ”heiluvainen” ja joustaa jonkin verran. Joustavuus on suurinta oven aukon vieressä, jossa levy käytännössä puuttuu kiinnityksestä runkoon, mutta se on lähes vakaa karmien takana olevien runkojen kohdalla. Mietin, pitäisikö minun vaihtaa lastulevy johonkin muuhun, esimerkiksi 12 mm MDF:ään, vai pitäisikö minun lisätä kerros korjauskipsiä/lastulevyä.
talo on Borohus vuodelta -89, jossa on puurunkoja ja kovalevyjä seinissä.
kiitollinen kaikista vastauksista/vinkeistä, joita voin saada!
olen juuri asentanut pocketkarm:n (95 mm karmisyvyys) seinääni, jonka paksuus on sama. Olen päällystänyt karmin 12 mm lastulevyllä ja kiinnittänyt poikittaisiin ”rimoihin” sekä ylhäällä että ”takana” karmissa oleviin runkoihin. Ongelmani nyt on se, että koko seinä on ”heiluvainen” ja joustaa jonkin verran. Joustavuus on suurinta oven aukon vieressä, jossa levy käytännössä puuttuu kiinnityksestä runkoon, mutta se on lähes vakaa karmien takana olevien runkojen kohdalla. Mietin, pitäisikö minun vaihtaa lastulevy johonkin muuhun, esimerkiksi 12 mm MDF:ään, vai pitäisikö minun lisätä kerros korjauskipsiä/lastulevyä.
talo on Borohus vuodelta -89, jossa on puurunkoja ja kovalevyjä seinissä.
kiitollinen kaikista vastauksista/vinkeistä, joita voin saada!
Niitä kiinnostuneille valitsin käyttää 45x70 ja rakentaa ulkonevan seinän pocketkarmens spånskivan päälle. Aukaisin pocketkarmens takaa ja kiinnitin pocketkarmens spånskivan uusiin reglereihin vakauttamaan karmia itsessään. Karmin takapuolella tulee olemaan keittiökaapit, joten ei ole suurta vaaraa heilumisesta siellä.
Nyt lapset voivat ainakin käyttää seinää pysäyttimenä juostessaan, ilman että koko talo romahtaa.
Nyt lapset voivat ainakin käyttää seinää pysäyttimenä juostessaan, ilman että koko talo romahtaa.
Tervetuloa foorumille.
Miksi lastulevy seinissä? Jos ollaan vähän kovia, eihän sitä ole kukaan käyttänyt Berliinin muurin kaatumisen jälkeen...
Asensin samanlaisen pocketkarm muutama vuosi sitten ja kiinnitin 15 mm vaneria runkoon ja laitoin sitten 13 mm kipsiä. Tuloksesta tuli ihan ok. Ei tietenkään ole yhtä tukeva kuin oikea ruodotettu seinä, mutta se ei tunnu kuitenkaan heppoiselta. Minulla on myös kaksi pientä lasta, jotka ovat enemmän villejä hyeenoja kuin normaaleja lapsia, eivätkä he ole onnistuneet vahingoittamaan seinää niiden 6 vuoden aikana, kun se on ollut pystyssä.
Miksi lastulevy seinissä? Jos ollaan vähän kovia, eihän sitä ole kukaan käyttänyt Berliinin muurin kaatumisen jälkeen...
Asensin samanlaisen pocketkarm muutama vuosi sitten ja kiinnitin 15 mm vaneria runkoon ja laitoin sitten 13 mm kipsiä. Tuloksesta tuli ihan ok. Ei tietenkään ole yhtä tukeva kuin oikea ruodotettu seinä, mutta se ei tunnu kuitenkaan heppoiselta. Minulla on myös kaksi pientä lasta, jotka ovat enemmän villejä hyeenoja kuin normaaleja lapsia, eivätkä he ole onnistuneet vahingoittamaan seinää niiden 6 vuoden aikana, kun se on ollut pystyssä.
Luulin, että masoniitti hylättiin muurin kaatumisen aikoihin.Janus82 sanoi:
Tervetuloa foorumille.
Miksi lastulevyä seinissä? Jos ollaan vähän rankkoja, kukaan tuskin on käyttänyt sitä Berliinin muurin kaatumisen jälkeen...
Asensin samanlaisen taskukehyksen muutama vuosi sitten ja asensin 15mm vanerin kehykseen ja sitten 13mm kipsilevyn. Lopputulos oli ihan ok. Tietysti se ei ole yhtä vakaa kuin oikea koolattu seinä, mutta se ei tunnu heikolta ainakaan. Minulla on myös kaksi pientä lasta, jotka muistuttavat enemmän villejä hyeenoja kuin normaaleja lapsia, eivätkä ole onnistuneet vahingoittamaan seinää sen ollessa pystyssä 6 vuotta.
Seuraava purettava seinä korvataan vanerilla ja kipsillä. Koko elämä oppia ikä kaikki!
tämä pitää paikkansa. Ovipartio on suunniteltu kiinnitettäväksi takana ja edessä sekä lattiaan keskellä. Ylös ei voi kiinnittää mitään oven kiskon takia. Ajatus lienee, että seinäverhous menee lattiasta kattoon ja vakauttaa sitä lisää, sekä että yläosassa on tukeva teräskisko, joka pitää sen jäykkänä.Anna_H sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi