Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Lerstenstegel: Pese painepesurilla. Pohjusta rödgrund ohuella kerroksella, jonka levität kalkkiharjalla, vedä verkko päälle ja sitten tasoita b-brukilla. Jos kyseessä on läpivärjätty pintarappaus, pinta tulisi maalata samalla sävyllä kuin pintarappaus, jotta mahdolliset virheet eivät näy läpi.
Lerstenstegel: Näyttää c-laastilta, mutta voi olla myös kalkkia, mutta näin pienissä korjauksissa sillä ei ole niin väliä. Osta c-laasti suurella ballastilla, täytä reiät ja odota vähintään kolme päivää. Sekoita suolahappoa 30 % neljään osaan vettä ja penslaa korjaukseen, anna vaikuttaa noin 5 minuuttia ennen kuin huuhtelet pois, niin sen ei pitäisi juuri näkyä.
tommib: Alhainen sulamispiste ja kovettuu kovaksi massaksi, uskoisin. Eli helppo käsitellä. Ja jotta uteliaat nuoret voivat mennä rautakauppaan ja saada sitä ;)
Larsa: https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/nitverktyg/nitar/nit-2000016806 4,8x20 käytin, joten pihdit täytyy ottaa 4,8mm jos käytät samaa.
Matte84: Hei! Jos eristys on haljennut niin, että asbesti näkyy, niin se voi rapautua esim. kun avaat ja suljet ovia. Juokset ohi niin, että siitä syntyy ilmavirta. Riippuu tietysti eristyksen vaurioitumisasteesta. Ystävällisin terveisin
t90fpe: Tein samankaltaisesti: - Hioin ylä- ja alapinnan timanttihiomalla poistaakseni vanhan maalin ja tasoittaakseni - Tasoitin parvekkeen vedenpitävällä tasoitteella kaatamalla ulospäin - Reunapelti koko parvekkeen ympäri (olemassa oleva reunapelti, joka on valettu levyyn) - Tiivistekerros Ardex 8+9 kahteen vastakkaiseen suuntaan - Marrakesh-laatat yläpintaan - Maalasin alapinnan (joka on
greiver179: Ajattelen hankkia koristekiveä olohuoneen sisäseinään Olen kuullut, että voit asentaa ensin OSB-levyn ja sitten koristekiven. Tai kipsilevy? Tällä hetkellä on tavallinen seinä tapetilla. Miten minun tulisi edetä? Poistan tapetin? Asentaako osb levyn päälle? Siinä tapauksessa miten asennan OSB:n, kiinnitänkö sen vain poraamalla seinään? Sitten laatoitan koristekiven? Olen myös
Dr Jumping Jack: Rakennan juuri kesämökkiä. Seinät tulivat esivalmistettuina. Puuttuu vain sisäkatto ja kipsi seinille (sekä keittiö ja kylpyhuone). Mutta ei ole mitään venttiilejä. Ennen kuin otamme asian puheeksi yrityksen kanssa, joka rakentaa. Miten venttiilit toimivat moderneissa taloissa?
krszo: [citat] Minulla on myös kirvesmiehiä, jotka ovat täysin kyvyttömiä. Yksi oli kokenut ja toinen oppipoika, jonka vastuulla oli katkaista listat. Hän heitteli lautoja ja listoja, mittasi täysin väärin ym. Siitä tuli paljon hukkaa.
petterovski: Puristettu puutavara on usein korkealla kosteuspitoisuudella toimitettaessa, joten kyllä, puutavara kutistuu jonkin verran kuivuessaan. Minun on kuitenkin vaikea nähdä, että tämä aiheuttaisi suurempia ongelmia. Sanoisin, että molemmat vaihtoehdot toimivat. En tiedä, miten olet ajatellut aidan ulkonäköä muuten, mutta toinen vaihtoehto on vain naulata/ruuvata sääntö pylväisiin.
doubleH: Epäilen, että teidän täytyy tarttua härkää sarvista ja joko hankkia toinen tuoli oikeilla mitoilla tai purkaa ja rakentaa seinä uudelleen uudella varusteella (ehkä ei niin houkuttelevaa...) Vanhan WC:n valumisen ja sen takia, että Gustavsbergillä ei ole varaosia. On olemassa paljon varaosia vanhoihin Gustavsberg-WC:hin - etsi verkosta "varaosia vanha Gustavsberg WC" Jos se valuu, se
Isakare: [citat] Tänne, missä asun, rakennettiin pätkä tietä, se on melko jyrkkä mäki, jossa ajavat nykyään raskaat kuorma-autot kuljettaen kiviä Tukholman ohikulkutieltä. Koko tiepenger rakennettiin styroksista, ja puhumme useiden metrien kerroksista, jotka sitten täytettiin sepelillä ja asfaltoitiin.
Tekniker: Hei! Olen saanut käsiini carreramarmorista valmistetun sohvapöydän, joka kaipaa hieman huolenpitoa. Se on kiiltäväpintainen lukuun ottamatta pieniä pinnallisia naarmuja ja vedenjälkiä. Ajattelin yrittää kunnostusta itse, kun olen hieman kätevä käsistäni. Minulla on käytössä sekä epäkeskohiomakone että oscilloiva kone (halkaisija 150mm) autoille. Mitä olen itse lukenut, kyse
Fredrikfr: Haluaisin jyrsiä luukun, joka näyttää tältä, voiko joku suositella terästä, joka on sopiva? Minun runko. Tulee olemaan 8mm.
nybyggarn3: [citat] [citat] Näin minäkin ajattelin tehdä, mutta päädyin siihen, että pelti tuntui turvallisemmalta, koska muuten paneelin taakse tunkeutuva vesi pääsee käsiksi sylliä.
Jasse64: [citat] Kiitos, epäilin sitä, mutta joskus tarvitaan apua matkan varrella.
Tjrex: Lukupaneelissa toimii hyvin niin. Lukulautojen kohdalla Svenskt Trä suosittelee tuuletusväliksi 34x70 naularimaa. Mietin juuri, miksi se on erilainen siinä... toisaalta... onhan se parempi tuuletuksen kannalta, joten miksei, jos se ei aiheuta esteettisiä ongelmia.
jalmars: Aion tehdä samalla tavalla. Massiivipuu lattia ensin ja sitten seinä. Lattian alla on kuitenkin sääntö, jossa seinä seisoo, jotta lattialautoja voidaan sahata seinän viereen ilman, että seinä kaatuu. Jos sitä kuitenkin tarvitaan tulevaisuudessa.
Jimmy.M: Hei! Olen nähnyt, että foorumilla on useita ketjuja kysymyksineen, jotka ovat samanlaisia kuin meidän, mutta ajattelen, että jokainen projekti on ainutlaatuinen omalla tavallaan. Olemme ostaneet uuden talon siihen liittyvine eristämättömine ulkorakennuksineen. Tässä ulkorakennuksessa ajattelimme rakentaa vierashuoneen, jota käytetään muutamana viikonloppuna vuodessa. Osassa, jossa
Nygge72: [citat] Kyllä, mutta koska en aio koskea olemassa olevaan kattoon, ja tieto siitä, mitä alla on, on vähäistä, kysyn täällä, onko kenelläkään ideoita/vinkkejä. Muuten en olisi tarvinnut kysyä.
51:an: Näyttää hyvältä. Sitten käytetään sellaisia eristyslevyjä. Kiitos avusta!
nimhed: [bild] 10 vuotta myöhemmin se on yhtä vakaa kuin päivä 1
vectrex: [citat] Jos tarkoitat MDF:n leikkauspintoja päätypinnalla, voit ehdottomasti saada hyvän pinnan maalauksen jälkeen. Pohjusta useita kertoja pohjamaalilla ja tee välihionta, niin siitä tulee hyvä. Tee 3 pohjustusta ja kyllästä todella pääty.
Niles: Kiitos ajastasi ja energiastasi ajatukseni pohtimiseen! Arvostan sitä todella paljon.
justusandersson: Jos reiän halkaisija olisi vastannut ruostumattoman putken ulkohalkaisijaa, se olisi ollut mahdollista. Nyt se ei ole tarpeeksi jäykkä. Lisäksi pystysuorat reiät ulkona eivät ole etu. Pääsyy on, että siitä tulee jäykempi, jos seuraat ehdotustani. Olen tehnyt sen muutaman kerran, joten tunnen itseni melko varmaksi ratkaisusta. Olemassa olevan reiän käyttö nostaa myös
anders07: Ardex A46 vaikuttaa sopivammalta! Kiitos vinkistä!
16386: Älä unohda rakennusilmoitusta, jos kyseessä on kantava seinä.
daer01: [citat] Ja se voisi olla järkevä ratkaisu, mutta tässä tapauksessa se ei ole toteutettavissa minun osaltani monista syistä. Runko ja kattotuolit on mitoitettu ja esivalmisteltu tehtaalla, joten muutoksille on vain vähän tilaa. Lisäksi autotallin päälle tulee terassi, joten rakennesuunnittelija kehotti meitä liittämään sen talorunkoon. Luulen, että terve järki ja hyvä harkinta