Minun on vaikea suunnistaa.
Kun katson poikkileikkauspiirustusta.
Ja pohjapiirroksen piirustusta.
Minulla on käsitys, että keittiö on lyhytsivulla. Siinä tapauksessa sen pitäisi olla seinä keittiön ja eteisen välillä. Se vaikuttaa todennäköisemmältä kuin keittiön ja olohuoneen välinen seinä. Kantavat seinät ovat yleensä kuten eteisen ja keittiön välillä. Koska palkit kulkevat lyhytsivun suuntaisesti.

J justusandersson sanoi:
Seinä on varmasti kantava. Että keittiön ja olohuoneen välistä puuttuisi seinä talon rakentamisen yhteydessä, pidän täysin epätodennäköisenä. Tarvitaan poikittaispalkki, jotta voitte avata tilan.
Minun on vaikea nähdä tuota seinää kantavana, ainakin jos olen ajatellut taloa oikein. Jos talo on mielessäni niin, että lyhyt sivu on keittiön ja sisäänkäynnin kohdalla, se tarkoittaa, että tuo seinä ei voi olla kantava. Silloin kattopalkit kulkevat lyhyen sivun suuntaisesti.
Mutta jos olen ajatellut väärin, olet oikeassa.

B Byggdjuret sanoi:
Minun on vaikea suunnistaa.
Kun katson leikkauskuvaa.
Ja piirustusta pohjaratkaisulla.
Minusta tuntuu, että se on lyhyt puoli, jossa keittiö on. Siinä tapauksessa se olisi seinä keittiön ja eteisen välillä. Se tuntuu todennäköisemmältä kuin seinä keittiön ja olohuoneen välillä. Kantavat seinät ovat usein kuten eteisen ja keittiön välillä. Koska palkkirakenteet kulkevat lyhyellä puolella.
Keittiö ja olohuone sijaitsevat lyhyellä puolella kuvassa "julkisivu länteen", pieni ja iso ikkuna siellä ovat keittiössä, sitten seinä menee olohuoneen suuntaan aivan ison ikkunan oikealla puolella. Se on siis se seinä, joka pitäisi purkaa.

M moa.berglund sanoi:
Keittiö ja olohuone sijaitsevat lyhyellä sivulla kuvassa "julkisivu länteen", pieni ja iso ikkuna siellä ovat keittiössä, sitten seinä menee olohuoneeseen aivan suuren ikkunan oikealla puolella. Se on siis se seinä, joka pitäisi purkaa.
Haluatko purkaa sen seinän, joka menee olohuoneeseen päin? Sen ei pitäisi olla kantava. Käsittääkseni se kulkee kattopalkkien suuntaisesti. Siksi sen kantavan toiminnon pitäisi olla pieni. Jos sen sijaan katsot seinää, joka menee keittiön ja hallin välillä, epäilen sen olevan kantava. Se on merkitty poikkileikkauskuvassa. Lisäksi se on sijoitettu niin, että se tukee palkkeja. Niin kauan kuin ette koske siihen seinään, ei ole ongelmia. Mutta se on hyvä tapa ajatella, että jos seinä kulkee ristissä palkkien kanssa, se on todennäköisesti kantava. Jos se kulkee samalla tavalla, se ei ole. Joten jatkakaa vain...

Viimeksi muokattu:
J justusandersson sanoi:
Seinä on varmasti kantava. Että se olisi ollut ilman seinää keittiön ja olohuoneen välillä talon rakentamisen aikaan, pidän täysin epätodennäköisenä. Tarvitaan palkki, jotta voitte avata.
Olen samaa mieltä. Se näyttää olevan sydänseinä ja on siten kantava.

BirgitS
B Byggdjuret sanoi:
ör går huset som jag tänker att kortsidan är där köket och ingång.
Jos katsot tarkkaan julkisivupiirustuksia, näet että ulko-ovi on pitkällä sivulla eikä päädyssä.

Seinä, jonka TS haluaa purkaa, kulkee piirustuksen mukaan rinnakkain katonharjan kanssa, mikä on tyypillisesti kantava seinä.

• Tykkään
justusandersson
  • Laddar…
Pudeli riski Nyt minun on täytynyt missata jotain tässä. Kuvittelin, että piirroksessa lyhyt sivu oli minua vasten. Mutta jos lyhyt sivu on tosiaan se, mitä luulin lyhyeksi sivuksi, niin olen täysin väärässä. Eli... pudeli minun osaltani. Pyydän anteeksi, että johdin harhaan. Silloin se seinä voi ehdottomasti olla kantava. Piirrokseen on merkitty palkki. Kuitenkin siinä on liian monta ovea lähellä toisiaan ollakseen todella kantava. Säännöt ovat yksinkertaiset, koska jos se menee ristikkäin kattopalkkien kanssa, se on kantava. (erittäin yksinkertaistetut säännöt) Sitten voi olla, että seinän purkamisessa ei ole ongelmaa. Sen kantava toiminto ei ehkä ole kovin suuri. Mutta sen ajattelen jättää ammattilaisen hoidettavaksi.

Nyt olemme päättäneet ottaa mukaan asiantuntijan, joka saa katsoa sitä ja keksiä ratkaisun. Suuret kiitokset vastauksista kaikille!

• Tykkään
petererlandsson1194
  • Laddar…
Älä unohda rakennusilmoitusta, jos kyseessä on kantava seinä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.