34 997 lukukertaa ·
66 vastausta
35k lukukertaa
66 vastausta
Ongelma, huolimaton kirvesmies..apua (kuvia)
Vuokrasimme puusepänfirman suosituksen perusteella asentamaan lattialistat ja kattolistat. Emme ole ollenkaan tyytyväisiä. Heidän työtapansa ja se, miten he aloittivat ilman meidän tietoa, eivät miellyttäneet meitä. Tärkeintä kuitenkin on, että työ vaikuttaa hyvin huolimattomasti tehdyltä.
Kuvat näyttävät, mihin olemme tyytymättömiä. Pitäisikö tämä hyväksyä? Onko tämä tehty oikein? Kuinka edetä? Kiistääkö lasku? Vaatiako, että he tekevät paremmin?
1. Suurin virhe on kattolista ilmanvaihdon yläpuolella. Tiedämme, että se on hankala paikka, mutta kysyttäessä hän sanoi, ettei ole ongelma saada siitä siistiä kuvioleikkauksella ja saumauksella.
2. Lattiakaistalelistan ja seinän välinen rako näkyy kaikkialla. Betoniseinä on hieman epätasainen, mutta eikö sen pitäisi saada kiinni ruuvilla ja propuilla?
3. Lattiakaistalelistan saumakohdat ja kulmat on sahattu suoraan sen sijaan, että ne olisivat 45 asteen kulmassa, kuten aiemmin, joka oli paljon siistimpi. Joissakin kulmissa on myös erikorkuisia kohtia (katso kuva).
4. Kattolistan saumakohdat eivät ole tasassa, joten kuvio katkeaa...
Kuvat näyttävät, mihin olemme tyytymättömiä. Pitäisikö tämä hyväksyä? Onko tämä tehty oikein? Kuinka edetä? Kiistääkö lasku? Vaatiako, että he tekevät paremmin?
1. Suurin virhe on kattolista ilmanvaihdon yläpuolella. Tiedämme, että se on hankala paikka, mutta kysyttäessä hän sanoi, ettei ole ongelma saada siitä siistiä kuvioleikkauksella ja saumauksella.
2. Lattiakaistalelistan ja seinän välinen rako näkyy kaikkialla. Betoniseinä on hieman epätasainen, mutta eikö sen pitäisi saada kiinni ruuvilla ja propuilla?
3. Lattiakaistalelistan saumakohdat ja kulmat on sahattu suoraan sen sijaan, että ne olisivat 45 asteen kulmassa, kuten aiemmin, joka oli paljon siistimpi. Joissakin kulmissa on myös erikorkuisia kohtia (katso kuva).
4. Kattolistan saumakohdat eivät ole tasassa, joten kuvio katkeaa...
Viimeksi muokattu:
Se ei ollut pahin, mitä olen nähnyt. Mutta taitavan timpuri pitäisi kai voida saada siitä vähän siistimpi, voisi ajatella.
Ongelma tämän tyyppisessä työssä on, että kyseessä on "käsityö", ja työn lopputulos riippuu täysin tekijän käsityötaidosta. Timpuri voi esimerkiksi olla todella taitava pystyttämään kattotuolit ja naulaamaan julkisivupaneelin, mutta huonompi sisätyössä.
Paras tapa on tietenkin tarkistaa viitteet, ja siltä vaikuttaa, että olette tehneet niin? Kysymys kuuluu, oliko henkilö, joka suositteli yritystä, saanut samanlaista työtä tehtynä?
Joka tapauksessa paras on ottaa yhteyttä firmaan ja kertoa, että ette ole täysin tyytyväinen tulokseen, ja vaatia heiltä korjausta.
Kuvista katsottuna ne eivät vaikuta erityisen vaativilta asioilta, ja niiden korjaaminen ei pitäisi viedä paljon enempää kuin tunnin (taitavalle hienopuusepälle).
Ongelma tämän tyyppisessä työssä on, että kyseessä on "käsityö", ja työn lopputulos riippuu täysin tekijän käsityötaidosta. Timpuri voi esimerkiksi olla todella taitava pystyttämään kattotuolit ja naulaamaan julkisivupaneelin, mutta huonompi sisätyössä.
Paras tapa on tietenkin tarkistaa viitteet, ja siltä vaikuttaa, että olette tehneet niin? Kysymys kuuluu, oliko henkilö, joka suositteli yritystä, saanut samanlaista työtä tehtynä?
Joka tapauksessa paras on ottaa yhteyttä firmaan ja kertoa, että ette ole täysin tyytyväinen tulokseen, ja vaatia heiltä korjausta.
Kuvista katsottuna ne eivät vaikuta erityisen vaativilta asioilta, ja niiden korjaaminen ei pitäisi viedä paljon enempää kuin tunnin (taitavalle hienopuusepälle).
Koskien viittauksia: Olen itse palkannut yrityksiä, joilla on ollut hyvä maine, mutta suuren kysynnän vuoksi he ovat ottaneet uusia puuseppiä (harjoittelijoita?), joilla ei ehkä ole ollut samaa taitotaso.
Kun käytetään viittauksia, voi siis olla tärkeää saada myös käsityöläisen nimi eikä pelkästään yrityksen nimi. Olen siksi alkanut painaa mieleeni taitavien käsityöläisten nimet, yrityksen nimi ei ole minulle yhtä tärkeä, koska henkilöstö vaihtuu ajan myötä.
Kun käytetään viittauksia, voi siis olla tärkeää saada myös käsityöläisen nimi eikä pelkästään yrityksen nimi. Olen siksi alkanut painaa mieleeni taitavien käsityöläisten nimet, yrityksen nimi ei ole minulle yhtä tärkeä, koska henkilöstö vaihtuu ajan myötä.
Ehkä kyseessä ovat pienet asiat, mutta täytyy saada olla tarkka omassa kodissaan, onhan se meidän mielipide.eviljava sanoi:Se ei ollut pahin, mitä olen nähnyt. Mutta taitavan puusepän pitäisi kohtuudella saada se hieman siistimmäksi, voi ajatella.
Ongelma tämän tyyppisessä työssä on se, että kyse on "käsityöstä" ja työn lopputulos riippuu täysin suorittajan käsityötaidoista. Esimerkiksi puuseppä voi olla todella taitava pystyttämään kattotuoleja ja naulaamaan julkisivupaneeleja, mutta vähemmän taitava sisätöiden hienosäädössä.
Parasta on luottaa suosituksiin, ja näyttää siltä, että olette tehneet niin? Kysymys kuuluu, oliko firmalle suosittelijalla saman tyyppistä työtä tehtynä?
Joka tapauksessa, parasta on ottaa yhteyttä firmaan ja kertoa, että ette ole täysin tyytyväisiä tulokseen ja vaatia, että he korjaavat tämän.
Kuvista päätellen kyseessä ei ole suinkaan monimutkaiset asiat, ja niiden korjaaminen ei pitäisi kestää tuntia kauemmin (taitavalta puusepältä).
Meillä on ollut huonoja käsityöläisiä aiemmin, joten tällä kertaa otimme jonkun, joka oli oikea ammattilainen...luulimme.
Kumppanini kollegan mies omistaa firman, joka on todella taitava ja saanut palkintoja tästä...kun heillä ei ollut aikaa, hän suositteli tätä puuseppää...tietysti ajattelimme, että se oli turvallista.
Tietysti aion soittaa ja ilmaista tyytymättömyytemme...ongelma on se, että häntä on puoliksi mahdotonta tavoittaa.
Tarina kuuluu myös, että maalareilla, jotka olivat siellä aikaisemmin (tekivät todella hyvää työtä), oli avain puusepälle, jonka piti tulla perjantaina. Kun soitan torstaina, kun en ollut kuullut mitään heistä varmistaakseni, että he tulevat, hän sanoo, että he olivat jo valmiita. Minulla ei ollut aavistustakaan, että heidän piti mennä sinne torstaina, kun he olivat sanoneet meille jotain muuta... en edes nähnyt tyyppejä, jotka tekivät työn.
Pomo oli ollut meillä tiistaina ja katseli kymmenen minuuttia...sovimme, että puhumme lisää myöhemmin, kun hän oli kiireinen... en saanut häntä kiinni eikä hän soittanut... emme edes saaneet valita kattolistaa itse??? Sitten saan tietää torstai-iltapäivänä, että työ oli valmis... Emme ole edes ehtineet puhua hinnasta.
Administrator
· Skåne
· 8 684 viestiä
En olisi ottanut sitä työtä vastaan, sen olisi tehnyt paremmin itse. Oletko maksanut?
Ja, se kuulostaa kyllä oudolta? Tulkitsen tämän niin, että teillä ei oikeastaan ole sopimusta firman kanssa? Ei suullista eikä kirjallista...LinusW sanoi:Chefen hade varit hos oss på tisdagen och tittat i 10min..vi kom överens om att prata mer senare då han var stressad.. jag kunde inte få tag på honom och han ringde inte..vi fick inte ens välja taklisten själva??? Sen får jag veta på torsdag eftermiddag att jobbet var klart.. Vi har inte ens hunnit prata pris
Viimeksi muokattu:
Ei, emme ole maksaneet. Emme edes tiedä, mitä he haluavat siitä... Työ tehtiin eilen.Marlene Eskilsson sanoi:
Ei voi sanoa, että meillä olisi suullinen sopimus, kun tapasimme vain lyhyesti. Hän tuli tiistaina ja katsoi nopeasti, ja puhuimme noin 10 minuuttia, sitten hänen piti lähteä. Hän sanoi, että he voivat tehdä sen "viikon lopussa". Kysyi, mitä listoja halusimme, ja sanoin, että kolme kulmalistaa, mutta että kumppanini haluaa valita. Kävimme nopeasti läpi, mitä pitäisi tehdä, ja hän teki muistiinpanoja. En kuullut hänestä keskiviikkona, joten yritin soittaa ja soitin myös 8 kertaa torstaina (luulin, että he jättäisivät meidät huomiotta) Hän soittaa torstai-iltapäivällä ja sanoo, että se on valmis ja hänen miehensä ovat jättäneet avaimen postilaatikkoon...eviljava sanoi:
Administrator
· Skåne
· 8 684 viestiä
Soita ja sano, että haluat sen hoidettavan ammattimaisesti. Oikean puusepän ei pitäisi tehdä niin. Älä maksa ennen kuin he ovat tehneet sen, mitä haluat. Kiistä lasku kirjallisesti.
Toinen kysymys. Mikä on paras tapa kiinnittää sokkeli betoniin, jos seinä on epätasainen? Liimaaminen voisi toimia, mutta jos myöhemmin haluamme tehdä lattian, voi olla vaikea irrottaa sokkeli? Pora ja tulppa parempi? Emme halua, että seinän ja sokkelin väliin jää paljon varjorakoja, kun molemmat ovat valkoisia.
Yleisesti...jos olet tarkka, tee se itse, muuten sekä sinä että palkkaamasi henkilö menetätte järkenne ennen kuin projekti on valmisLinusW sanoi:
Mitä tulee nimenomaiseen seinään kiinnittämiseen:
Jos kiinnitätte listat seinään ruuveilla, listat seuraavat seinän muotoa...eli aaltoilevat yhtä paljon kuin seinä...se ei yleensä näytä hyvältä. Liima on hyvä ratkaisu. (Mutta haittapuolena on, että sen säätäminen on vaikeampaa, jos asennatte myöhemmin toisen lattian. Paras on tehdä kaikki kerralla)
Sitten tiivistäkää listan ja seinän väli akryylitiivisteellä ja viimeistelkäää maalaamalla, niin siitä tulee täysin näkymätön ja täysin tiivis.
Mielestäni teidän pitäisi myös valittaa tästä. Se näyttää suunnilleen siltä, mitä olisin itse tehnyt, olen todella huono listoissa. Yleensä huijaan lopussa akryylimassalla ja maalilla. Enkä ole mikään käsityöläinen, joka tietäisi tästä kaiken.
Jos olisin maksanut tästä, olisin odottanut parempaa lopputulosta.
Jos olisin maksanut tästä, olisin odottanut parempaa lopputulosta.
Olin tehnyt sen viistoon sahattu/gersahattu kaikkialla, joissain paikoissa se vie tietysti enemmän aikaa, esim. laittaa reunalista kattoon ja saada ulko- ja sisäkulmat kohdilleen ei aina ole helppoa, mutta nyt puhumme suorasta listasta. Onko kirvesmiehellä pääsyä katkaisusahaan/ger? Tarkoitan, että tavallisen suorakulmaisen listan liitoksen tekeminen keskeltä näyttää paremmalta 45 asteen kulmassa ja katkaisusahalla leikkaaminen kestää täsmälleen yhtä kauan molemmissa leikkauksissa.
On tietenkin taitavia ammattilaisia, jotka ovat ylpeitä työstään eivätkä hyväksy huonoja ratkaisuja, mutta tulos yllä on syy siihen, miksi en palkkaa ihmisiä tämän tyyppisiin töihin. Tiedän, miten haluan sen olevan, enkä halua seistä ja osoittaa jokaista liitosta ja kuvata, miten se pitää tehdä. Siksi teen sen itse, se voi viedä enemmän aikaa, mutta se on juuri sellainen kuin haluan. Jos olisin tullut kotiin ja nähnyt tämän omassa talossani, olisin suuttunut, varsinkin jos minulle olisi luvattu tehdä esimerkiksi siisti ratkaisu ilmanvaihdon ympärille.
Uskon, että asiakkaana on toki suuri riski odottaa liikaa ja olettaa, että ammattilainen lukee ajatuksiasi, mutta on vedettävä raja jossakin.
Mietin, haluaisiko hän itse laittaa listat noin omaan taloonsa, mutta sitten tulin ajatelleeksi viimeisintä Arge Snickaren -jaksoa, jossa talon mies oli kuulemma kirvesmies, mutta hän ei ollut tehnyt monia asioita oikein omassa talossaan.
On tietenkin taitavia ammattilaisia, jotka ovat ylpeitä työstään eivätkä hyväksy huonoja ratkaisuja, mutta tulos yllä on syy siihen, miksi en palkkaa ihmisiä tämän tyyppisiin töihin. Tiedän, miten haluan sen olevan, enkä halua seistä ja osoittaa jokaista liitosta ja kuvata, miten se pitää tehdä. Siksi teen sen itse, se voi viedä enemmän aikaa, mutta se on juuri sellainen kuin haluan. Jos olisin tullut kotiin ja nähnyt tämän omassa talossani, olisin suuttunut, varsinkin jos minulle olisi luvattu tehdä esimerkiksi siisti ratkaisu ilmanvaihdon ympärille.
Uskon, että asiakkaana on toki suuri riski odottaa liikaa ja olettaa, että ammattilainen lukee ajatuksiasi, mutta on vedettävä raja jossakin.
Mietin, haluaisiko hän itse laittaa listat noin omaan taloonsa, mutta sitten tulin ajatelleeksi viimeisintä Arge Snickaren -jaksoa, jossa talon mies oli kuulemma kirvesmies, mutta hän ei ollut tehnyt monia asioita oikein omassa talossaan.
Viimeksi muokattu: