M
Martin_355: Ei käytetä mihinkään. En halua mitään sinne. Haluan, että se on tyhjä. Olen vain huolissani, että reikään muodostuu kosteutta.
3 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
Anneli Atterflod
Anneli Atterflod: [citat] [citat]
5 vastausta · 7,6k lukukertaa
Magnus E K
Magnus E K: 26 % oli kullan hinnan nousu sinä päivänä. Muokkaus: Tai jos se oli lasku... Tammikuu 1980 oli joka tapauksessa tapahtumarikas: [bild]
5 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
M
MaMaria: Aion remontoida olohuoneen sisäkattoa ja olen saanut eri ehdotuksia neljältä paikalla käyneeltä käsityöläiseltä siitä, miten se tehdään parhaiten. Kukaan heistä ei osaa selittää, mikä katossa on kiinni nykyään. Sisimmässä näyttäisi olevan jonkinlainen puukuitulevy (tumma piste keskellä), sitten näkyy ohut ruudukko, joka vaikuttaa olevan kitattu jollain valkoisella
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
T
Anonymiserad 284245: Joskus ne on tehty niin, että ne eivät mene täysin yhteen alapuolelta, jotta saadaan tiivis sauma yläpuolelle. Se on varmaan ongelma, jos haluaa laittaa muovimaton. Minun maailmassani teksti täyttää lähinnä sen funktion, että laitetaan oikea puoli ylös sahanterässä ym., sekä että levyä ei asenneta väärin päin liimajuoville koolauksissa. Ei ole kovin mukavaa kääntää ja
7 vastausta · 5,8k lukukertaa
H
hrt: Jos se on vain betonia, niin voi toimia tasoitteen kanssa siten, että se on samalla korkeudella kuin laatta. Mutta minä olisin ensin poistanut vanhan (valkoisen) lattian.
16 vastausta · 4,7k lukukertaa
·
P
petterovski: Valitettavasti en tiedä sitä. Paikallisella stålgrossist:lläsi pitäisi olla tai hän voi tilata kotiin tarpeesi. https://www.ahlsell.se/10/varme--sanitet/stal/stang/plattstang-s235jr/19040113/
5 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
A
arcile: Ja siis, JOTAIN on oltava rappauksen alla, joka pitää katon ylhäällä, voisi ajatella. Muutenhan koko yläkerros olisi tullut alas. :-) Toinen mainittu vaihtoehto on tietenkin ruuvata rappaukseen hieman pidemmällä ruuvilla / käyttää jonkinlaista ankkurimassaa, jotta se kiinnittyy. Sitten toivotaan, että rappaus kestää sen. Ei varmaan tule mitään valtavia voimia, jotka repisivät
7 vastausta · 2,7k lukukertaa
·
T
torvenius: [TÄSSÄ="garvin, post: 3828639, member: 174584"]Onko kyseessä lastulevy pohjana?[/TÄSSÄ] kyllä niin pitkälle kuin tiedän se on d
12 vastausta · 2,4k lukukertaa
P
petterovski: Voin mielestäni, että 20 mm on melko paljon taipumaa 3 m pitkällä palkilla. Se vastaa noin L/160, mitoituksessa halutaan usein rajoittaa ainakin L/300. Nyt oli kuitenkin hieman epäselvää tarkalleen kuinka pitkä välimatka tukien välillä oli. Jos palkki kantaa kuormaa katolta, muodonmuutos on vielä suurempi, kun saat lunta katolle.
1 vastaus · 965 lukukertaa
·
A
andsj0732: Hei 70-luvun kattotuoleissamme yläjalat/olkavarsi on liitetty yhteen hanpalkin liittymässä ja molemmin puolin on kiinnitetty laskträ. Laskträ on 45x165 noin 125 cm pitkä (katso kuva). Yläjalka on 45x185. Ulkokatto betonitiiliä, kattokulma 38 astetta. Talo sijaitsee Länsi-Götanmaalla. Kysymykseni: onko ok vaihtaa nämä puuliitokset naulauslevyihin, jotka on kiinnitetty kampanauloilla?
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
K
kakis81: Kiitos vastauksesta! Kysyn myyjältä, kun olen saanut lihaa luideni ympärille ja kaikki on hallinnassa :)
3 vastausta · 1,2k lukukertaa
BirgitS
BirgitS: Luultavasti parempi kuin ei mitään. Jos sohvassa on irrotettava verhoilu, sen voi ottaa pois. Tekstiilit kuten tyynyt, joita voi siirtää ulos, voi sopivasti ravistaa tai vastaavaa ulkona, ja sellaiset, jotka voi pestä koneessa, voi pestä.
10 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
D
Derbyboy: Hyvää huomenta! Aion asentaa kipsilevyä raakaponttiin ja täytyy suojata ulkokulmat. En onnistu selvittämään, pitäisikö minun käyttää metallikulmaprofiilia vai noita Aquabead paperisia. Se on puutalo.
0 vastausta · 798 lukukertaa
Åsa Lund
Åsa Lund: Säännöt ovat, että vuodelta 1958 peräisin olevan täytyy täyttää vuoden 1958 säännöt. Ja että se, mitä teette nyt, täytyy täyttää nykyiset säännöt. Joten se, mitä nyt lisäätte, täytyy olla parempaa. Kyllä, voi tehdä paloeristyksiä ja tiivistää putkien ympäri, mutta se riippuu paikallisista olosuhteista, miten se tehdään.
1 vastaus · 1,0k lukukertaa
D
Derbyboy: Aion asentaa seinän "vasten" savupiippua. Aion käyttää teräslistoja ja mietin, täytyykö minun verhoilla seinän tausta saadakseni riittävän vakauden laatoitukseen?
0 vastausta · 562 lukukertaa
D
doubleH: Voi olla vaikeaa saada kaltevuus oikeaksi lattiakaivon ympärillä tavallisella valu-itsellä. Silloin asetetaan rajaus (vaahtokumisella nauhalla) lattiakaivon ympärille. Kaadetaan valu "rajoituksen ulkopuolelle" ja tasoitetaan käsin (kun valu-itsellä on kovettunut ja rajoitus poistettu) viskoosisemmalla laastilla rajauksen sisäpuolella kaivoa vasten.
3 vastausta · 5,6k lukukertaa
2
2hjul: [citat] Saatiin se ylös tikkaita hyödyntämällä. Homman juju on siinä, että meillä on kaikki rakennusmateriaalit lattialla ja mietin, voisiko asentaa rivin 270 kipsilevyä, jotta saadaan pois yksi kasa kipsilevyjä lattiasta. Lopuksi olemme rakentaneet materiaalin pois niin, että teline mahtuu sisään, ja silloin voimme aloittaa katon kanssa.
2 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
K
Kraken3333: Olen asettanut peilin seinälle eteisessä, se on 68x152 ja painaa 12 kg. Se on kiinnitetty pienillä "silmukoilla" yläreunaan, jotka olen kiinnittänyt puuruuvilla, jotka on kunnolla ruuvattu kiinnikkeisiin. Kuitenkin alareuna ei lepää minkään päällä. Harkitsen pieniä "u-kulmakannattimia" tai vaihtoehtoisesti "z-kulmakannattimia", jotka kiinnitetään samaan kiinnikkeeseen, mutta
0 vastausta · 4,2k lukukertaa
BirgitS
BirgitS: [citat] Kyllä Justus on luultavasti niin lähellä asiantuntijaa nykyisellä alueella kuin täällä foorumilla voi löytää.
3 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
A
AndersS: [citat] On olemassa riski, kuvauksesi perusteella, että et ole tyytyväinen voimassa oleviin suosituksiin/säännöksiin/standardeihin laadunarvioinnin ja mahdollisen toimenpiteen suhteen. Säännöt eivät ole mustavalkoisia, vaan sallivat poikkeamat olosuhteista riippuen, esimerkiksi että virheen korjaaminen ei ole kohtuullista suhteessa kustannuksiin, vaan se voi johtaa hinnanalennukseen.
56 vastausta · 19,3k lukukertaa
joakim_j
joakim_j: Hei! Olen saanut uutta lattiaa valettuna kellariini. Aion asentaa muutaman väliseinän, ja koska lattiassa on lattialämmitys, en halua porata siihen. Joten ajattelin liimata kiinni teräskiskon PL400:lla "kuvaksi". Lattia on vain tasoitettu, ei kiillotettu. Mutta se on tasainen ja siisti. Valumies sanoi, että siihen voi laatoittaa suoraan, joten ajattelin tehdä näin. Klinkkerin päälle ei
0 vastausta · 1,7k lukukertaa
J
jannesspånodamm: Plåtmolly on saatavilla eri paksuuksina. Älä koskaan käytä plastmolly, ne voivat kuivua ja haurastua. Kun asennat plåtmolly ja kiristät liikaa, kierteet voivat mennä rikki, silloin ota vain sivuleikkurit ja kierrä tiiviste irti ja työnnä loput seinään ja aloita alusta. Onnea!
3 vastausta · 1,5k lukukertaa
F
Fjällnymf: Hei, Olemme remontoimassa osia talosta, joka on rakennettu kolmessa vaiheessa: 1966, 2001, 2015. Vanhin osa on keskilaiva, johon on laajennukset kahteen suuntaan. Kaksi uudempaa osaa näyttävät noudattavan omia uudempia rakennusnormeja, eli ne on rakennettu kosteussululla (muovi seinissä). Olemme purkamassa seiniä ja lattiaa keittiössä ja aiomme vaihtaa eristeen. Nykyinen koostuu vanhasta
0 vastausta · 961 lukukertaa
M
Muuuuurtin: [citat] Joo, ehkä. Kuitenkin naularivi sijaitsee aukon sivulla toisella puolella seinää. Ja katossa on melko runsaasti vahvoja naularivejä, joten tämä pitäisi olla yksi monista kantavista lattianpalkeista. Että yksi makaa sydänseinän aukon yllä ei ehkä ole niin vaarallista, lukuun ottamatta painumia. Se näyttää kuitenkin pysähtyneen, ei ole ollut muutoksia 6 kuukauteen ainakaan.
4 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: Hei, pieni osa lattiasta pitää purkaa, siistiä ja asentaa uudelleen, koska puupalkit ovat suoraan eristämättömän laatan päällä. Mitä pitäisi käyttää sen sijaan, riittäisikö jonkinlainen alusta ja sitten taas puupalkit vai? Otan kiitollisena vastaan asiantuntijoiden vinkkejä. Tämä ei tule olemaan pysyvä ratkaisu, vaan kestää muutaman vuoden, kunnes jaksaa tehdä suuren
0 vastausta · 774 lukukertaa
A
Arne999: Aion korjata perusmuurin ja olen hakannut irtonaiset osat. Perusta on hieman sekalaista, jossa tietyt osat ovat vanhaa kiveä ja toiset osat ovat leca- tai jonkinlaista muurilaattaa. Kiviosa tuntuu hankalimmalta hoitaa. Olen hakannut pois noin kaksi kertaa enemmän kuin alla oleva kuva näyttää. Pitääkö minun laittaa vahvikeverkko ja levittää suoraan? Kiviseinä on erittäin
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
A
Anderscurl: Pieni painon lisäys kannattaa kyllä ottaa, jotta saadaan sekä vakaampi että yhtenäisempi kiinnitys. Se paino laskee myös painopistettä. Mieti myös jotain, mihin voisi lepuuttaa vasenta jalkaa pidempien ajomatkojen aikana. Joku pieni hylly tai nuppi tai jotain. Voi käydä raskaaksi ajan myötä, jos ei ole paikkaa mihin sen laittaa.
7 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
F
Fluxor: Pieni levy toisella puolella, jossa keskellä on putkenpätkä, joka sopii putken sisähalkaisijaan. Poraa molempien läpi ja ruuvaa yhteen tai vaihtoehtoisesti hitsaa. Työnnä sisään, ruuvaa levy kiinni.
3 vastausta · 5,2k lukukertaa
·
N
Niles: Kohtaan täsmälleen saman kysymyksen ja näen, ettei siihen koskaan tullut vastausta? Minulla on kuonakivimuuri, joka aiemmin jakoi keittiön ja olohuoneen. Edellinen omistaja on poistanut kaksi kolmasosaa, ja haluan poistaa jäljelle jäävän osan. Hyväksyntä hallitukselta on olemassa, kunhan se ei ole kantava. Minun on kuitenkin todella vaikea ajatella seinää kantavana, koska se on
3 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.