Tarvitsemme vähän apua rakennusteknisen kysymyksen kanssa. Olemme laajentamassa taloa, 2 kerrosta.
Yläkerrassa tulee olemaan kantava puulattia, mutta kuinka se tehdään teknisesti? Laitetaanko lattia ensin ja rakennetaanko seinät lattiaa vasten, vai rakennetaanko seinät ensin? Ja jos näin, miten sitten tehdään lattialaudoituksen päiden kanssa? (Koska niiden on oltava kantavia).
Liitän kuvan, joka näyttää kuinka se näyttää tänään. Sitä ei ole vielä koolattu ja kuva on otettu alakerrasta yläkertaan.
Helpompaa jos laitatte lattia-lastulevyä ennen sisäseiniä ja lattiaa yläkerrassa.
Fiksua. Se olisi tietysti ratkaissut kaiken. Mutta sitten on se pieni yksityiskohta, että maken ei halua lastulevyä vaan että lattiasta tulee kantava. (Jotta lattiaa ei rakenneta liikaa korkeuteen.
Aivan kuten @Jonatan79 kirjoittaa, helpointa on asentaa ensin alusta - sitten seinät - sitten suunniteltu lattia - sitten listat. Jos väliin tulee eristys, aloitat ensin "katosta". Eristyksen asentaminen on helpompaa kuin ylöspäin työskentely.
Ylipuhua sitten miehesi ottamaan esim. lattialastulevyä ja ohuempaa lattiaa.
Haha, joo meidän on "taisteltava" asiasta kotona. Uuden rakennuksen ja laajennuksen välillä on 30 mm ero, joten lastulevy+lattia olisi melko täydellinen ratkaisu.
haluatko rakentaa sillä tavalla, niin olisin mieluummin runkoanut lisärakenteet sinne, missä seinät tulevat olemaan. Ja sitten asentanut lattian jokaiseen huoneeseen erikseen. Niin kuin ennen vanhaan tehtiin.
Vastaavat kaikki kerralla (en ihan samaa mieltä sovelluksen kanssa vielä).
Olemme saaneet vähän erilaisia neuvoja, ja kaikessa on hyviä ja huonoja puolia. Kallistumme siihen, että aiomme ensin laittaa lattian, jotta ne voivat levätä välikerroksen päällä, ja sitten rakentaa seinät. Etu: helpompaa. Haitta: lattia rakennetaan seinän alle. Toisaalta suunnittelemme lattiaa, joka kestää ajan myötä, ja jos se joskus vaihdetaan, uuden voi laittaa päälle.
Tuhannet kiitokset kaikista neuvoista! Ne ovat todella tarpeen, jotta voi miettiä eri näkökulmia muutaman kerran ennen kuin päätös tehdään
Aion tehdä samalla tavalla. Massiivipuu lattia ensin ja sitten seinä. Lattian alla on kuitenkin sääntö, jossa seinä seisoo, jotta lattialautoja voidaan sahata seinän viereen ilman, että seinä kaatuu. Jos sitä kuitenkin tarvitaan tulevaisuudessa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.