Hei!
Olen nähnyt, että foorumilla on useita ketjuja kysymyksineen, jotka ovat samanlaisia kuin meidän, mutta ajattelen, että jokainen projekti on ainutlaatuinen omalla tavallaan.

Olemme ostaneet uuden talon siihen liittyvine eristämättömine ulkorakennuksineen. Tässä ulkorakennuksessa ajattelimme rakentaa vierashuoneen, jota käytetään muutamana viikonloppuna vuodessa. Osassa, jossa ajattelemme vierashuoneen olevan, on nykyään työpaja, jossa on ilmeisen vakaa puulattia.

Vanha verstaspöytä ohuen vaalean seinän vieressä, jossa on kulunut puulattia ja kauniisti vanhentunut katto. Vanha puinen verstas, jossa on lankkulattia, puiset seinät ja katto. Keskellä on pari pystyssä olevaa puupalkkia. Vanha verstas huonokuntoisella katolla ja puisella lattialla, mies seisoo vasemmalla. Tässä tilassa suunnitellaan uutta vierashuonetta. Vanha piharakennus sisältä, avoin ovi, ikkunanaukkoja, puulattia ja kulunut seinä. Sinisellä kankaalla peitetty kaappi oikealla. Vanha puu- ja lautalattia huonokuntoisessa piharakennuksessa, jossa on avonaiset ikkunaluukut ja osittain paljas katto. Vanha puu- ja tiilirakenteinen verstas, jossa on paljas lautalattia ja keskeneräinen katto, mahdollisen vierashuoneen rakennuskohde. Vanha puinen työpaja, jossa on lankkulattiat, puisia tukipylväitä ja seinähyllyjä. Seinillä näkyy ikkunat ja taustalla on ruostunut kottikärry. Vanha puinen lattia ja katto eristämättömässä ulkorakennuksessa, jossa on kolme tukipylvästä. Edessä näkyy työpöytä ja huopapöytä.

Ajattelemme, että siinä pitäisi olla seinä, jossa puulattia loppuu. On kaksi ikkunan aukkoa, jotka ovat tällä hetkellä tukittuina, ja haluaisimme avata ne ja asentaa ikkunat uudelleen.

Haluamme kysyä teiltä, joilla on kokemusta aiheesta, mitä meidän tulisi ottaa huomioon ennen kuin aloitamme rakentamisen.

Olemme valmiita hyväksymään, että kaikkia rakennuskoodeja ja sääntöjä ei noudateta, koska emme aio asua täällä, ja huoneen ei tarvitse olla energialuokka A+. Mutta tämän sanottuamme haluamme, että huone on suojattu kosteudelta ja homeelta. Huoneeseen ei tule vettä eikä viemäriä, vaan ainoastaan sähköä.

Haluamme tehdä mahdollisimman paljon itse, jotta voimme pitää kustannukset alhaisina.

Voiko joku antaa meille vinkkejä hyvistä sivustoista, linkeistä ja oppaista, joissa on kuvauksia samankaltaisista projekteista? Miten tehdään kosteussulku seinissä, lattiassa ja katossa? Miten eristetään, asennetaan tuulensuojapaperi ja missä järjestyksessä?

 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.