Hei!
Olen nähnyt, että foorumilla on useita ketjuja kysymyksineen, jotka ovat samanlaisia kuin meidän, mutta ajattelen, että jokainen projekti on ainutlaatuinen omalla tavallaan.
Olemme ostaneet uuden talon siihen liittyvine eristämättömine ulkorakennuksineen. Tässä ulkorakennuksessa ajattelimme rakentaa vierashuoneen, jota käytetään muutamana viikonloppuna vuodessa. Osassa, jossa ajattelemme vierashuoneen olevan, on nykyään työpaja, jossa on ilmeisen vakaa puulattia.
Ajattelemme, että siinä pitäisi olla seinä, jossa puulattia loppuu. On kaksi ikkunan aukkoa, jotka ovat tällä hetkellä tukittuina, ja haluaisimme avata ne ja asentaa ikkunat uudelleen.
Haluamme kysyä teiltä, joilla on kokemusta aiheesta, mitä meidän tulisi ottaa huomioon ennen kuin aloitamme rakentamisen.
Olemme valmiita hyväksymään, että kaikkia rakennuskoodeja ja sääntöjä ei noudateta, koska emme aio asua täällä, ja huoneen ei tarvitse olla energialuokka A+. Mutta tämän sanottuamme haluamme, että huone on suojattu kosteudelta ja homeelta. Huoneeseen ei tule vettä eikä viemäriä, vaan ainoastaan sähköä.
Haluamme tehdä mahdollisimman paljon itse, jotta voimme pitää kustannukset alhaisina.
Voiko joku antaa meille vinkkejä hyvistä sivustoista, linkeistä ja oppaista, joissa on kuvauksia samankaltaisista projekteista? Miten tehdään kosteussulku seinissä, lattiassa ja katossa? Miten eristetään, asennetaan tuulensuojapaperi ja missä järjestyksessä?