Nyt on aika rakentaa autotalli. On ilmennyt joitain kysymyksiä siitä, miten parhaiten kiinnitämme/kytkemme kattotuolit ja seinäkiskot asuinrakennukseen (katso liitetyt kuvat).
Korjaa minua, jos olen täysin väärässä. Ajattelin poistaa paneelin, naulalamella ja huntonin, jotta pääsen käsiksi masoniittipalkkeihin. Sen jälkeen asennetaan tukipuut masoniittipalkkien väliin tulevia työvaiheita varten, mitä sitten tuleekaan... tähän asti olen ajatuksissani päässyt.
Naapuri (kirvesmies) puolestaan sanoo, että yhtä hyvin voi tehdä niin kuin olen ajatellut tukiin asti, mutta vain ruuvata kantavan puun masoniittipalkkien päälle ja sitten asettaa kattotuolit sen päälle lepäämään.
Olen hieman huolissani siitä, ettei materiaalia ole tarpeeksi ruuvattavaksi, kun masoniittipalkki koostuu
45x45 - masoniitti - 45x45
Miten te viisaat tekisitte, jos olisitte samassa tilanteessa? Vinkkejä ja tietoa otetaan mielellään vastaan! Kiitos etukäteen!
Olen tehnyt autotallin laajennuksen kuten sinä enkä ole kiinnittänyt mitään kantavia osia päärakennukseen (talo) ollenkaan. Autotalli seisoo täysin itsenäisesti, mikä uskon olevan melko hyvä asia. Olen nähnyt esimerkkejä, joissa laajennus on "vetänyt" ja aiheuttanut halkeamia ja siirtymiä. Mutta se oli helpompaa minulle, koska katto on kattotuolit kulkevat toiseen suuntaan.
Olen tehnyt autotallin laajennuksen kuten sinä, enkä kiinnittänyt kantavia rakenteita lainkaan päärakennukseen (taloon). Autotalli seisoo täysin itsenäisesti, mikä mielestäni voi olla aika hyvä asia. Olen nähnyt esimerkkejä, joissa laajennus on "vetänyt" ja aiheuttanut halkeamia ja siirtymiä.
Mutta se oli minulle helpompaa, koska kattotuolit menevät toisessa suunnassa.
Ja se voisi olla järkevä ratkaisu, mutta tässä tapauksessa se ei ole toteutettavissa minun osaltani monista syistä. Runko ja kattotuolit on mitoitettu ja esivalmisteltu tehtaalla, joten muutoksille on vain vähän tilaa. Lisäksi autotallin päälle tulee terassi, joten rakennesuunnittelija kehotti meitä liittämään sen talorunkoon.
Luulen, että terve järki ja hyvä harkinta saavat hallita tässä. Se varmaan ratkaisee.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.