Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Mikael_L: [citat] Tein aivan samalla tavalla. Sitten tuulilista päälle, luultavasti sinäkin teet niin. Minulla on Benders carisma, joka on 10-20% raskaampi kuin tavalliset tuplaharjotiilikatot, joten betonitiilien käyttö ei myöskään haittaa.
justusandersson: En usko, että sillä on suurta merkitystä sinun tapauksessasi. A-impregneringen on tarkoitettu suojaamaan maa- ja maapohjakontaktilta, ja silloin leikkauspinta on luultavasti hieman heikommin impregnerad, mutta se ei ole tässä ajankohtaista. Voin kuvitella, että on helpompaa tehdä siisti asennus leikkauspinta alaspäin.
Villa vista: Ei vinkkiä konstruktööristä. Voit kuitenkin käyttää laskentaan träguiden dimensioneringsprogram-ohjelmaa ja saada esille pilarit ja kantopalkin.
richardtenggren: [citat] Todennäköisesti ei, mutta asumme vanhassa kalastajakylässä, joten tiili ei sopinut tänne. Samaan aikaan aiomme laajentaa, eikä meidän tiiliä ollut saatavilla. Mietimme myös talon rappausta, mutta se olisi ollut vaikea saada nätiksi omin päin eikä mahdollistaisi mitään lisäeristystä. Ehkä te voisitte rapata sen osan, jonka suljette, jos tiilen sovittaminen on vaikeaa? :)
Olsenelm: [citat] Me oletimme, että näin oli, joten emme tunteneet tarvetta lähettää mitään näytteitä (olimme juuri lähettäneet ison määrän näytteitä ennen kuin löysimme nämä). Lisäksi ne olivat irrallaan lattialla (vanhan keittiösisustuksen alla), joten ne olivat todennäköisesti olleet jossain muualla aikaisemmin eivätkä olleet nyt liimattuja.
Nygge72: [citat] Todennäköisesti edellisen omistajan aikana. Mutta ei niin kauan kuin olen omistanut sen. Olen aiemmin tuntenut, että kyseisessä kohdassa oli jotain lattian kanssa, mutta en ole välittänyt merkittävästi, sillä uuden rakentaminen oli suunnitelmissa. Mutta nyt elämä on tullut hieman tielle, mikä tarkoittaa, etten vielä ole päässyt/alussa uuden rakentamiseen ja siksi olen
Egen-nybyggare: [citat] Kuinka fiksua, kiitos vinkistä - tutkin asiaa huomenna. (Valmistaja on Traryd.)
pacman42: [citat] Juuri katukaivojen kannet vaihdetaan melko usein Länsirannikolla, ne alkavat melko nopeasti kolista (muutaman vuoden kuluttua), koska niiden halkaisija ja paksuus kutistuvat. Täällä auttavat sekä tiesuola että merisuola.
Johan_Grip: Sain vastauksen Norgipsiltä, että käännettävä teräskisko poistui valikoimasta monta vuotta sitten. Näyttää kuitenkin olevan edelleen saatavilla kolmessa bauhaus-myymälässä (jos varastosaldo pitää paikkansa).
Byggaren1974: Minun täytyy olla saanut muistikatkos. Olenhan katsonut rakennetun ohjevideon useita kertoja siitä, miten muurata seinä kevytsorasta ja silti ostanut väärin!
Spikrätaren: Tulee olemaan hyvä! Tec7 puree hyvin.
justusandersson: Ei ole sopivaa asettaa liimapuupylväitä suoraan terassilautojen päälle. Pylvääseen voi kohdistua melko suuria kuormia. Se voi myös olla vakauskysymys. Yleensä pylväs seisoo omalla anturallaan.
Matti_75: Katso Norgipsin suunnitelmaa, jos haluat, että se on sileä. Samanlaisia levyjä löytyy useimmilta valmistajilta.
falkn: Kuten useimmat muut MS-polymeerit, jotka keskittyvät tartuntaominaisuuksiin Käytän henkilökohtaisesti eniten Casco XtremeFixiä.
anders07: Minulla on betoninen portaikko, jossa on banansteg. En tiedä, oliko se tarkoitus vai rakensivatko he liian heikon muotin, mutta portaat ovat 120 cm leveitä ja noin 1,5-2 cm "bananböj" ulospäin keskeltä. Ajattelin yrittää laittaa klinkkeriä, 30x60 cm, ja suoristaa portaat, joten minun täytyy laittaa 15-20 mm eniten fix ulkoreunoille. Löysin tämän, jota voi rakentaa korkealle, Keraflex
Lerstenstegel: Ei listoja vaan vedä päälle, jos pohja on suora listoilla, siitä tulee sama.
Hybro: Vaihdan uudet Planja-peltikatot taloon ja asennan nyt liuskekivilaattoja savupiippuun, jotka olivat aiemmin talon päällä. Välttyäkseni kirjoittamasta kaikkea uudelleen, linkitän keskusteluni toiseen Fortum:iin. https://www.maskinisten.net/viewtopic.php?p=4357578#p4357578 Ei ilmeisesti toiminut automaattisesti :( 1. Kopioi yllä oleva linkki ja liitä se selaimen hakukenttään.
Tswl: Olin varmaan sekoittanut vähän brukia ja täyttänyt ulkopuolelta ja sitten tiivistänyt sisäpuolelta vaahtomuovilla.
Mikael_L: Ajattelen vähän niin, että jos on OK kiinnittää portaat kipsilevyyn+OSB, niin paneeli + OSB:n pitäisi toimia yhtä hyvin. Mutta voisi olla älykästä kiinnittää paneeli erityisen hyvin juuri pitkospuiden takana, eli laittaa ylimääräisiä ruuveja tai nauloja, jotta siinä olisi todella tukeva ja vakaa seinä kiinnitystä varten. Mutta sitten on huomattavasti vaikeampaa saada paneeli
surris: Että ei ole olemassa taloja ilman reikiä höyrynsulkumuovissa, en voi olla samaa mieltä. Olen rakentanut useita taloja, joissa olemme jopa teipanneet reiät niiteistä. Itse periaatehan on, että sen tulee olla 100% tiivis, joten ei todellakaan pidä vain tehdä reikiä ja luottaa, että se menee hyvin. Jos teet reikiä, sulje ne ikääntymisen kestävällä teipillä, teippaa siellä missä
petterovski: Luulen, että etsimäsi nimi on gaffelankare.
Spikrätaren: Teline helpottaa huomattavasti! On täysin mahdollista rakentaa sellainen ”lankusta”. Ehkä huolehdin turhaan, mutta kattotuoli, joka lepää suoraan suuren aukon päällä (paripuuovi?) - mielestäni siinä pitäisi olla leveämpi kantolinja tai nykyisen mitan tuplaaminen. Sinun tilanteessasi olisin upottanut 45*170 pystyasentoon juuri oven yläpuolelle.
torbrand: [citat] Katson, mitä vastausta saan ensi viikon alussa. Kyllä seinä kulmassa oli todella märkä näyttökerralla. He ovat todennäköisesti olleet näin vuodesta 2009(?) lähtien, kun laajennus ja salaojitus tehtiin. On outoa, miksi sitä ei ole korjattu? Erityisesti ammattilaisena.
justusandersson: HEB 140 ei ole erittäin vahva palkki. Korvauksena sydänseinäksi se kestää noin 3 m jännevälin laajalle levitetyllä kuormalla 15 kN/m. Sinun tapauksessasi arvelen, että kuorma on suurempi. Periaatteessa mielestäni tämä on takaperoinen ajattelutapa asuinrakennuksessa, vaikka teräspalkit ovatkin melko kalliita.
Busster: Ratkaisuni kulkee varmasti sillä periaatteella, että ilma tulee sisään alhaalta ja ulos ylhäältä kuten maakellarissa. En ole varma, täytyykö kylmää ilmaa painaa alas muuten tuulettimella.
Amanda Cartagena: Hei, aion rakentaa loft-sängyn tyttärelleni enkä halua kantavia palkkeja keskelle, jotta huoneeseen jää enemmän tilaa... Kysymykseni on, mitä palkkia minun pitäisi käyttää ottaen huomioon palkkien paino, sängyssä voi olla ehkä 4 lasta, jotka yrittävät olla siellä... kuinka paljon kestää 45x120 palkki vai pitäisikö käyttää 42x180 liimapuupalkkia vai onko se liioittelua...
Anoj: [citat] Saamani tiedon mukaan yli 10 vuotta vanhoille uudelleenrakentamisille he eivät voi tehdä mitään. Joten kaikki tehtiin ainakin 10 vuotta sitten.
topmount: Laudat reiän yli (ristiin ruuvattu) sitten asetat puristimen laudan ja tolpan päälle kun se on suorassa. Jos asetat pultin neljään kulmaan, voit hienosäätää mutterilla, kunnes se on suorassa. [bild]
MarcusRask: Terve foorumi. Nyt voi olla niin, että olen aivan hakoteillä ja ongelma on ei-ongelma, mutta haluan kuulla mielipiteitäni ennen kuin teen jotain tyhmää. Nyt ongelmaan, Kuvan mukaan pitäisi tehdä kaksi reikää peilille seinään. [bild] [bild] Mutta heti, kun menin gyprocin läpi, pora hyppäsi sisään muutaman sentin ja sitten osui johonkin, joka on väriltään musta. Kun katsoo