Hei, tarvitsen vinkkejä menetelmistä ja materiaalivalinnoista.

Minulla on betoniparveke sisäänkäynnin yläpuolella. Omistaja on maalannut parvekkeen ylä- ja alapuolen tiiviillä maalilla, joka on rapistunut suuriksi lohkoiksi ja irtoaa, näyttäen todella huonolta. Nyt olen käyttänyt timanttihiomakonetta parvekkeen ylä- ja alapuolella ja poistanut maalin.

Ajatukseni on maalata parvekkeen alapuoli mineraalimaalilla (silikaatimaali), mutta haluaisin laittaa klinkkerilaatat parvekkeen päälle, ja ajatus, joka tuli mieleeni, oli laittaa vedeneristyskerros (kangas) yläpuolelle ja sitten klinkkeri samalla tavalla kuin kun teimme kylpyhuoneen. Näin estäisimme kosteuden pääsyn betonilaattaan ylhäältä päin, mutta sallisimme laatan hengittää, koska alapuolella on silikomaali.

Toimiiko se hyvin? Jos kyllä, mitä tiivistemassoja ja kankaita suositellaan (pitäisi toimia ulkona)?

Ystävällisin terveisin,
Fred

Kiinnostavaa! Aion ehdottomasti lukea PDF:n läpi. Minulla on tänään parvekkeen ympärillä kehälevy, joka on taitettu parvekkeen ulkosivuille, ja yläpinnalla on hyvä kaato, joten tämä näyttää toimivan hyvin.

Kiitos vinkistä Ardex 8+9:stä. Luen Ardexin tuoteselosteesta: "ARDEX 8+9 voidaan käyttää myös ulkona kosteuden tunkeutumisen estämiseen, esim. terasseilla, altaille ja parvekkeilla." Olen lukenut muista vastaavista tuotteista, ja ne sanovat, että niiden tuotteet eivät kestä ulkoympäristöä, eikä Ardex ilmoita mitään lämpötila-asteikkoa. Onko joku perehtyneempi, millä lämpötila-alueella Ardexia voidaan käyttää ulkona?

J
Miten parvekkesi muuttui tällaiseksi pari vuotta myöhemmin?

Tein kuten kirjoitin yllä ja siitä tuli oikein hyvä! Ei ole ollut ongelmia sen jälkeen kun tein sen.

• Tykkään
Magnus Hagdahl ja 1 muu
  • Laddar…
J
Kiitos paljon tuosta palautteesta! Tuloksesi otetaan ehdottomasti huomioon parvekettamme koskien.

Tuliko se Ardex 8+9 myös?

nino nino sanoi:
Tuliiko myös Ardex 8+9?
Jos kysyt minulta, niin vastaus on kyllä. Oli erittäin helppo levittää ja siitä tuli kunnollinen kumimainen kerros.

• Tykkään
nino
  • Laddar…
F fridde sanoi:
Jos kysyt minulta, vastaus on kyllä. Oli todella helppoa levittää ja siitä tuli kunnollinen kumimainen kerros.
Olen tekemässä samaa työtä ja minulla on kysymys: minkälaista peltiä valitsit parvekkeen etureunaan?

Tein samankaltaisesti:
- Hioin ylä- ja alapinnan timanttihiomalla poistaakseni vanhan maalin ja tasoittaakseni
- Tasoitin parvekkeen vedenpitävällä tasoitteella kaatamalla ulospäin
- Reunapelti koko parvekkeen ympäri (olemassa oleva reunapelti, joka on valettu levyyn)
- Tiivistekerros Ardex 8+9 kahteen vastakkaiseen suuntaan
- Marrakesh-laatat yläpintaan
- Maalasin alapinnan (joka on sisäänkäynnin yläpuolella) valkoisella silikaattimaalilla

Nyt melkein 6 vuoden jälkeen tämä on edelleen uudenveroinen. Silikaattimaali on irronnut yhdestä kohdin alapinnalla ulkoreunalla, vastaava puoli luottokortin pinta-alaa, epäilen, että levy on kostunut ja aiheuttanut suolojen läpilyönnin jne. Levy on ulkona ympäri vuorokauden, ympäri vuoden, sateessa ja paisteessa, lumessa ja pakkasessa, joten mielestäni se on melko hyvä tulos toistaiseksi.

• Tykkään
Magnus Hagdahl ja 3 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.