Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
JohanN03: [citat] Sain halvan erän ja oikean olkapääni saituri sai minut tarttumaan tilaisuuteen. Minulla on tasohöylä, mutta haluan mielelläni välttää materiaalin höyläämistä.
SnickareHobb: Portti sijaitsee lyhyellä sivulla. Katto kallistuu portista taaksepäin nykyään (4 astetta). Muutetaan myöhemmin harjakatoksi, jossa pieni osa kallistuu eteenpäin jyrkällä katon kaltevuudella (40 astetta) ja suurin osa taaksepäin (14 astetta). Autotalli on 7 m leveä ja noin 11 metriä syvä. Kantava väliseinä 5.5 metriä sisäänpäin (95 paksu). Lumivyöhyke 3.
salbo: Olen mukana täsmälleen samassa projektissa, mutta eristettyyn ulkohuoneeseen. Mietin, onko muovi hyvä vai huono? Pitäisikö uuden tuulensuojalevyn tiivistää jollakin tavalla olemassa olevaan vai toimiiko nitoja? Kuinka paksuja naulalistojen tai miksi niitä kutsutaankin, joihin paneeli naulataan, pitäisi olla? Ajattelin laittaa listat kaiken ympärille, jotta se edelleen näyttää ovelta
Tjrex: Pyörösaha ja sitten asetat terän syvyyden muutaman mm enemmän kuin raakapontin paksuus.
Derbyboy: Tuhannet kiitokset! Ajattelin laittaa peltilistan levyjen taakse sisäovessa ja sitten vain laittaa pehmeän tiivisteen. Ulkonurkkiin laitan sellaisen aquahuledulelist-kovapahvilistan.
useless: Siitä tulee, kuten sanottu, F-järjestelmä kierrätyksellä.
Adarix: [citat] Katsoin teidän blogia, mikä upea remontointityö olette tehneet!
ViktorHg: Jos kaikki menee pieleen, ajaa autoa, mutta toivottavasti riittää, että vain johdot vedetään uudelleen, ja vaikka ajaisi autoa, vedetään johdot uudelleen rasioiden väliin. Ei liitoksia seinässä :)
Rica-Ricky: [citat] Vaikutat asiantuntevalta kasvihuoneiden suhteen, joten kysyn yhden kysymyksen... Kohdallani tuli ongelma katon kanssa. Ajattelin laittaa lasit 45 mm rimoille, mutta kun lasi tulee kummaltakin puolelta ja lasien väliin pitää jäädä hieman tilaa, siitä tulee liian tiukka. Miten teit sinä? Mitä käytit sitten lasin päälle kiinnitykseen kiinnityslista? Kiitollinen ideoista!!!
Jonas_Otto: Etsin yritystä tai henkilöä Göteborgin alueella, joka voi auttaa minua korjaamaan pakkasvaurioitunutta parveketta. Reunat ja pylväät ovat vaurioituneet veden tunkeutumisen puutteellisen tiivistyksen sekä liian pinnallisten raudoitustankojen vuoksi. Pelkkä neuvontakin menetelmistä voi riittää. Vinkit resursseista ovat hyödyllisiä, mutta jos olet itse työskennellyt henkilön kanssa,
roli: Jos pelkäät, että se voi haljeta, tarvitset lisää raudoitusterästä. Mitä enemmän rautaa, sitä vähemmän halkeamia tulee, kunhan on mahdollista saada aikaan hyvä kattava valaminen. Eli on oltava tilaa betonin kiville ja vibrovarrelle, joka menee alas raudan väliin. Sinun tapauksessasi on suoraan tilaa 4-5 pitkittäiselle raudalle jaettuna ylä- ja alakerrokseen. Sitten sinun tulee
tapaza: Hei Olen valanut betonialustan kasvihuoneelle, ja koska on korkeuseroja, valoin myöhemmin portaat viereen. Betonilaatan ja portaiden välissä on raudoitus. Laitoin rep-betonia täyttämään valujen väliin jääneen raon, mutta halkeama on suurentunut. Mitä materiaalia pitäisi käyttää?
A-Man_08: Ajattelin asentaa kannattimia vaatekaappiin. Ajattelin esiporata. Kannattaako tehdä 1mm vai 2mm pienempi reikä kuin ruuvi?
surris: Sehän on vain sahata sääntö oikeaan mittaan ja kiilat ovat vain sahattavissa.
Stuff: Onko niin kostea, että seinä kastuu, niin se ei ole hyvä idea. Kipsilevy tulee homehtumaan siellä tilassa takana. Jos sitä ei voida ratkaista kuivatusjärjestelmällä, on vain hyväksyttävä tilanne ja tehtävä paras mahdollinen. Eli ei rakentaa seinää umpeen, vaan pitää se näkyvillä, jotta kosteus voi haihtua pois. Ja panostaa hyvään ilmanvaihtoon.
Trollskidan: http://www.zhitov.ru/sv/lestnica/ askelmasyvyys ei saisi olla alle 250mm
justusandersson: Silloin sinun on vastattava kysymykseen, pitäisikö parvekkeen olla suojaamaton.
Martin_355: Hei. Meillä on talo, jota salaojitamme. Siellä, missä jätehuone sijaitsee, on halkeamia betonissa, jotka menevät läpi. Siitä kosteus tulee kellariin. Suurin osa jätehuoneesta on maan alla. Jätehuone suljetaan ja se tulee olemaan tyhjä. Miten minun pitäisi tiivistää/korjata halkeamat? Liitän kuvan seinästä.
Centano: [citat] Se kuulostaa hyvältä. Toivottavasti toimenpiteet etenevät nopeasti ja sujuvasti sinulle.
Per Tofft: Onko kellään piirustusta tai luonnosta ulkokäyttöön tarkoitetusta kulmaportaasta? Haluan rakentaa erittäin kompaktin portaat parvekkeelta maahan. 180 asteen käännös keskellä. Portaita on 20, joten haluan ne mahdollisimman kompakteiksi polvikohdassa olevilla askelmilla välitasanteen sijaan.
dalldalldall: Täytyy korjata seinää (ennen kuin se romahtaa), ajattelin jotain laastia, jota voisi upottaa muutamiin paikkoihin, onko kenelläkään ideoita? Purkaminen ja uudelleen muuraus eivät ole tällä hetkellä mahdollisia.
Belmlu: Oikein ja oikein! Tuli noin 10 cm pystysuora kaistale epätasaisuuksien mukaan, joka liimaruuvattiin yhdeltä puolelta ja ruuvattiin toiselta.
Dennis_sk: [citat] Kiitos vastauksesta. Tämä on suunnilleen sitä, mitä päivän aikana olen oppinut. Sisäseinät näyttävät todellakin pystytetyiltä sen jälkeen, kun sisäkaton paneeli on asennettu, mutta ajatus voi olla se, että ne kolme pitkittäistä seinää kuitenkin "auttavat" koko ulkokaton asettamisen jälkeen.
ricebridge: [citat] Se on se, mitä minä olen käyttänyt.
GoC: Olin säilyttänyt balkskorna Ruuvannut paikoilleen tolpat kolmella Essve WAF ruuvilla. Yksi kummaltakin puolelta yläosasta ja yhdeltä puolelta alaosasta.
useless: Jos kyse on palosuojavaatimuksista rakennusten välisen palon leviämisen estämiseksi, niin eikö ulkopinnan tulisi olla paloluokiteltu?
lassebrun: JOS kyseessä on C4 ruuvi ja olet hionut ruuvikantoja, saatat olla hionut pois pintakäsittelyn ja paljastanut materiaalin, joka sitten ruostuu ja värjää. Valitettavasti C4 ruuvi voi kuitenkin värjätä terassin.