6 679 lukukertaa ·
4 vastausta
7k lukukertaa
4 vastausta
Täytä rakoja puusta puuhun
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 8 066 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 8 066 viestiä
Aion yrittää luoda mahdottoman ikkunasyvennyksen, jossa minun täytyy rakentaa syvennystä alaspäin yläosasta, koska ikkuna on sisäkaton yläpuolella. Ikkuna on kasetti-ikkuna L300 H30. Se on todellinen haaste, koska se on 50 vuotta vanha amatöörin rakentama puutalo. On hieman painaumia ja kulmat eivät aina ole 90 astetta.
aion sylkäistä kämmeniini ja tehdä parhaani, mutta olen jo etukäteen vakuuttunut siitä, että syvennyksen kokoamisessa tulee olemaan hieman rakoja/aukkoja. En voi tehdä laatikkoa, jonka sitten asetan paikalleen, vaan minun täytyy kiinnittää jokainen osa erikseen kiskoihin.
Miten tiivistän aukot osien välillä estääkseni mahdollisimman hyvin halkeamat?
1) jonkinlainen pehmeä massa?
2) puusepän tasoite?
3) jonkinlainen puulle tarkoitettu pehmeä masa?
4) jokin muu menetelmä aukkojen tiivistämiseksi?
aion sylkäistä kämmeniini ja tehdä parhaani, mutta olen jo etukäteen vakuuttunut siitä, että syvennyksen kokoamisessa tulee olemaan hieman rakoja/aukkoja. En voi tehdä laatikkoa, jonka sitten asetan paikalleen, vaan minun täytyy kiinnittää jokainen osa erikseen kiskoihin.
Miten tiivistän aukot osien välillä estääkseni mahdollisimman hyvin halkeamat?
1) jonkinlainen pehmeä massa?
2) puusepän tasoite?
3) jonkinlainen puulle tarkoitettu pehmeä masa?
4) jokin muu menetelmä aukkojen tiivistämiseksi?
Remontoija
· Stockholm
· 388 viestiä
Ensimmäinen ja paras vinkki on minimoida raot mahdollisimman paljon.
Toinen vinkki on valmistaa lista vähemmän eläväisestä materiaalista kuin massivträ. Esimerkiksi MDF tai hienompi vaneri. Nämä materiaalit liikkuvat vähemmän kuin massivträ, ja saumasi kestää paremmin vuodenaikojen ilmankosteuden muutokset.
Kolmas vinkki on käyttää saumaukseen MS-polymeeritiivistettä. Tec-7:stä minulla on hyviä kokemuksia.
Toinen vinkki on valmistaa lista vähemmän eläväisestä materiaalista kuin massivträ. Esimerkiksi MDF tai hienompi vaneri. Nämä materiaalit liikkuvat vähemmän kuin massivträ, ja saumasi kestää paremmin vuodenaikojen ilmankosteuden muutokset.
Kolmas vinkki on käyttää saumaukseen MS-polymeeritiivistettä. Tec-7:stä minulla on hyviä kokemuksia.
Jos tarkoitat MDF:n leikkauspintoja päätypinnalla, voit ehdottomasti saada hyvän pinnan maalauksen jälkeen. Pohjusta useita kertoja pohjamaalilla ja tee välihionta, niin siitä tulee hyvä. Tee 3 pohjustusta ja kyllästä todella pääty.D Derbyboy sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi