Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Kalinikus: [citat] Täysi tohina käynnissä! Jonkin verran kaoottisen pölyisen purkamisen ja hiomisen jälkeen, joka pölytti puoli taloa, olemme pian valmiita valmisbetoniautoon! Kaikilta seiniltä hiottiin pois maali mahdollisimman hyvin. Useimmat on sitten tasoitettu. Joillekin laitetaan sisäseiniä märkätilalevyillä, jotta putket yms. saadaan piiloon. Kaverit onnistuivat purkamaan ja murentamaan
malm7825: Hei! Emme ole vielä käyneet katsomassa taloa, joten kuvaus on hieman epätarkka :). Ajattelin, jos jollakin olisi vain vähän käsitystä :). Olemme ainoastaan käyttäneet tarkastusraporttia :). ystävällisin terveisin
Plaincollar: Hei Ajattelin rakentaa pienen makuuhuoneen vinon katon alle (katso bild). Voiko joku kertoa, miten seinän kehys laitetaan kattoon? Haluan oikeita kulmia sekä seinään että kattoon nähden. Toinen kysymys on, miten voi rakentaa nämä kaksi väliseinää ilman, että naulataan puulattiaan mutta silti hyvällä vakaudella ja eristyksellä? Kiitollinen vinkeistä
Trollskidan: http://www.jkrostfritt.com/index.php?route=product/product&path=74&product_id=1829 http://www.jkrostfritt.com/index.php?route=product/product&path=74&product_id=1723
Hasse C: Hei! Kiitos vastauksesta. Kyllä, ne paneelit ovat melko kalliita. On olemassa joitakin eri toimittajia, ja voi ehkä löytää hieman edullisempia. En varmaankaan ajatellut koko seinää, vaan enemmänkin jonkinlaista elementtiä saadakseni sen viihtyisäksi. Projektissa on mukana uusi autotalli 70 neliömetriä, mahdollisesti aurinkopaneelit sekä vanhan autotallin muuttaminen asuintilaksi. En
Mr.Jenkins: Aion aikanaan asentaa uutta parkettia - mutta lattia ei ole erityisen suora. Se on vanha puutalo, jossa on parketti lankkulattian päällä, joka taas lepää palkistolla. Ensimmäinen ajatus oli repiä lattia auki - poistaa lankut ja ruuvata ja liimata uudet palkit kylkeen tukipalojen kanssa ja sitten laittaa lankkulattia takaisin. Lankkulattia on asennettu asunnon pitkälle sivulle, mutta en
maah: Pian aion asentaa uuden ikkunan makuuhuoneeseen. Olen miettinyt, mitä seinän muovin kanssa pitäisi tehdä. Tarvitseeko tehdä mitään vai riittääkö vain kehikon asennus?
ElisabetElisabet: [citat] Loistavaa, kiitos vastauksesta!
Ozelot: [citat] Ok, outoa että se laskee sen väärin, mutta hyvä että voimme ratkaista sen näin! Kiitos avusta!
Amatörbygge: Okei kiitos vinkeistä. Onko olemassa sääntöä siitä, missä järjestyksessä lattia/seinät/katto asennetaan? Pitäisikö kaikki asentaa lattiaspaaniin asti ja sitten asentaa seinäverhous ja lopuksi kattopaneeli?
attefall: Hei, Olen laajentamassa taloani, ja korkeuserojen takia molemmat olemassa olevan seinän ylitykset sekä koko runko kantavan palkin, palkkien ja pylväiden kanssa jatkeessa on rakennettava teräksestä. Minulla on kuitenkin jonkin verran ongelmia löytää ihmisiä, jotka voivat osoittaa viitteitä/kokemuksia tällaisesta. Ja minun on hieman vaikeaa ylipäätään luottaa niihin, jotka sanovat,
öringen: [citat] Ei ne varmaankaan törmää sillä rei'itysmallilla, joka kuvassa on.
noone70: Minulla on pieni kellarihuone jäänyt rakentamisen laajennuksesta jäljelle tasoittaa, ja "kantapään" ja uuden laatan välissä vanhassa rakennuksessa on 50 mm styroksi. Nyt olen ajatellut tasoittaa huoneen ja mietin kuinka voin estää halkeamien syntymisen siirtymässä uuden ja vanhan osan välillä. Ensimmäiseksi ajattelin levittää metalliverkkoa (70x70x2,5 mm), mutta mietin, onko
lindquist_o: Kiitos vinkistä! Arvostan kovasti. Iloinen kaikista ideoista ja vinkeistä.
P-plats: Lehtiruuvi joka on kirjoitettu aiemmin tai Heiluriruuvi. http://www.nfgab.se sisältää paljon samanlaisia tuotteita.
Huzzbutt: [citat] Koska sahaat 45° kulmassa, arvaan että moottori osuu vasemman puolen yläohjaimeen. Löysää se, niin pitäisi onnistua.
Haladria: Kiitos kuperat puuruuvit näyttävät sopivan. Ankarskruven on enemmän kartiomainen pään takana.
Pumabjörnen: [citat] Liima ja Pocket Hole-jigi varmaankin ratkaisee ongelmasi (y)
Phasio: [citat] Se on todella paksu ja hyvä tuo väri. Pidän siitä.
AndersMalmgren: Loin pienen devlogin tästä, jos olet kiinnostunut. [MEDIA=youtube]7cIklHYEHZM[/MEDIA] Tensile strength osoittautui hyödylliseksi metallien välillä, jos vertailukohta oli AR500-terästä ja toinen pehmeämpää hitsausmetallia, jolloin voi melko tarkasti konvertoida näiden välillä. Vaikeampaa kuitenkin puun kanssa.
LarsDaniel: Totta. Liimata kokolattiamatto vähentää liukumisriskiä. Me kuitenkin rakensimme portaat uudelleen uusilla pakettivangoilla. Katso Renovering av 50-talstrappa | Byggahus.se Lars Daniel
Tofe: [citat] Hei KjellTimell, Kiitos paljon vastauksesta ja nopeasta avusta - erittäin konkreettista ja selkeää :) Nyt tunnemme olomme toiveikkaiksi ja vahvoiksi huomisen jatkoa varten. Kivaa viikonloppua ja kaikkea hyvää!
Alexn72: Naula keskellä ja sitten pistosaha tai jyrsin, joka pyöritetään naulan ympäri narulla Voihan sen ympyrän tehdä kynällä ja sitten seurata viivaa...jos haluaa
nino: Onko Heydiltä olemassa jokin aine, jota voisi käyttää sitomaan sen yhteen, luulen että irrallinen materiaali pitäisi ensin raaputtaa pois.
Kane: [citat] Yläjyrsiminen jaettu rengasmainen L-lista MDF-levystä? Onko reikä tarpeeksi hyvä pyöreä?