Jonatan79
Jonatan79: SINUN täytyy olla tehokas tuuletin, pax imee huonosti! Tai ehkä ilmanpuhdistin, joka kerää pölyn?
2 vastausta · 1,5k lukukertaa
Marcus Hennix
Marcus Hennix: [citat] Se kuulostikin vielä paremmalta, kiitos panoksestasi.
7 vastausta · 1,7k lukukertaa
D
Daaaaaniel: [citat] Säilytin byggboarden. Laitoin 45 mm koolaukset sen päälle. Poistin kaiken vanhan sähkön, mutta säilytin seinissä olevat putket, jotka menivät byggboardin taakse. Vedetty täysin uudet sähköt koko yläkertaan 45 mm tilaan; uudet putket. 45 mm eristys. OSB. Kipsi. Olen valmis koko yläkertaan nyt; 110 neliötä. Täysin uusi sisätuotanto voisi sanoa yksinkertaistetusti :)
8 vastausta · 11,0k lukukertaa
·
R
roli: Jos käytät pontattua puutavaraa, jonka paksuus on noin 20 mm tai enemmän, ne kestävät 1200 mm jännevälin.
3 vastausta · 2,0k lukukertaa
mrElm
mrElm: Hei. Minulla on talo, joka on rakennettu vuonna 1968. Tasakatto. Katto on alkanut vuotaa melko voimakkaasti ja olen ajatellut käyttää 3 cm eristyslevyjä saumojen välillä ja Icopal Mono -järjestelmää. Koska aion avata sisäkaton ja nähdä, millaista vahinkoa tämä vuoto on aiheuttanut, en ole varma, pitäisikö minun odottaa Icopal-järjestelmän asentamista nyt vai odottaa, kunnes
0 vastausta · 776 lukukertaa
J
justusandersson: Kellanviileä tarkoittaa noin 16 astetta. Korkeammassa lämpötilassa lisääntyy kosteuden määrä, joka voi pysyä sitoutuneena ilmaan, ja siten kasvaa kondensaation riski kylmissä lattioissa ja ulkoseinissä. Paras ratkaisu tähän ongelmaan on kellarin ulkoseinien ulkoinen eristys. Berong-laatta on purettava (ei kovin vaikeaa, kun se on ohut ja raudoittamaton), mahdollisesti kaivaa muutama
5 vastausta · 1,9k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Nyt minulla on hieman muuta tehtävää, joka on saatettava valmiiksi ennen kuin on sen aika myöhemmin tänä vuonna, mutta jos päätös lopulta on sijoittaa merkittävä summa tuhansia euroja kotiteatterihuoneeseen, se edellyttää ensin pienempää summaa tuhansia euroja akustiikkakonsultille, joka voi laskea ja kertoa, kuinka minun tulisi rakentaa huone.
26 vastausta · 4,5k lukukertaa
·
Balthazar81
Balthazar81: [citat] Niistä tuli tosi hyviä. Seurasin ketjun neuvoja ja se toimi hyvin.
4 vastausta · 1,8k lukukertaa
I
izron: Kiitos selvennyksistä. No, aion käyttää eristettyjä putkia ilmanvaihtoon, enkä aio laittaa höyrysulkua kattoon tai seinään. Yritin selvittää olemassa olevan seinäeristyksen paksuutta ja onko siellä ilmanvaihtorakoa, mutta valitettavasti en voinut tehdä sitä. Mutta haluan lisätä seinään ja kattoon 45 millilitraa lisäeristystä, koska tunnen, että siellä on hieman kylmä ja
3 vastausta · 2,1k lukukertaa
Peter2400
Peter2400: Se tulee menemään erittäin hyvin, vain vähän kallista. Mutta jos sinulla on ylimääräistä, niin miksi ei.
2 vastausta · 780 lukukertaa
T
Tomas Tomplast Gustavsson: Hei, On muurattu (luulisin) piippu, jossa on vanhoja tapetin jäänteitä. Ajattelen ostaa kiinnityslaastia ja kiinnittää 90 levyn paloturvakipsiä päälle ja sitten tavallista kipsiä sivuille (kun kamala kovalevy on poistettu). Keskustelin tänään lyhyesti nuohoojan kanssa, joka väitti, että tavallinen kipsi kelpaa yhtä hyvin, voiko se todella pitää paikkansa? Kun poltan - mitä teen
0 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
J
jonaserik: Jos sinulla on pianotyyppinen sarana, sen tulee mennä ylhäältä alas asti, lyhyet pätkät ovat hieman ohuita, jos portti on ohut. Itse ostin barngrindin, leikkasin oikeisiin mittoihin ja minulla on vain 2 kpl, mutta siinä on kiinnike, johon se ripustetaan toisella puolella ja pieni tukipuu alla, joka estää sen notkahtamasta, kun se on täysin auki.
1 vastaus · 847 lukukertaa
R
RiverBear: Hei. Suunnittelen laittavani vähän lisää lattialastulevyjä kylmähulluun. Se, mihin nyt on jumittunut, on seuraava: Minkä tyyppistä lastulevyä pitäisi käyttää kylmäullakolla? Olen löytänyt seuraavan: https://www.beijerbygg.se/privat/sv/produkter/byggmaterial/byggskivor/sp%C3%A5nskivor/golvsp%C3%A5n-en312-p5-p6-kronospan Puhuin erään myyjän kanssa paikallisessa beijerissäni, ja
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
V
V70pappa: Niiden pitäisi olla samassa paikassa muilla levyillä, mutta juuri ne paikat voivat olla piilossa..?
3 vastausta · 1,0k lukukertaa
·
Bo arnold
Bo arnold: Aj ei nähnyt vuotta
4 vastausta · 1,4k lukukertaa
Tallsan
Tallsan: kiitos !! hyvät tavarat !
7 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
Tallsan
7 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
X
xl15: Kuten sanottu, en ole huolissani painosta, koska palkit saavat tukea alla olevista seinistä. Lisäksi hieman yli 20 kg per m² ei ole pahempaa kuin kaksi kerrosta lattiakipsiä :D
2 vastausta · 2,0k lukukertaa
O
Odla: Hei, Haluamme poistaa kaksi seinää, mutta epäilemme, että ne ovat kantavia osittain. Olemme löytäneet alkuperäisen piirustuksen LVI:llä. Siellä osa seinästä on vain tolppana, kun taas toinen seinä on kokonaisuudessaan. Onko mahdollista saada mitään tietoa kantavuudesta tämän piirustuksen kautta? Kyseessä ovat kaksi harmaalla merkittyä seinää. Rivitalo vuodelta 84, jossa on
0 vastausta · 683 lukukertaa
·
J
justusandersson: Käsittääkseni tuo kuvaus koskee pesutupaa. Mielestäni sinun ei tarvitse käyttää tähän enempää aikaa. Plattvägg on kevytbetoni.
5 vastausta · 1,9k lukukertaa
Hep
Hep: [citat] Jos rakennat märkäkauden aikana, voit laittaa laudat pihavajaan ja asettaa sinne yksinkertaisen ilmankuivaimen pariksi viikoksi. Et ratkaise koko maailman ongelmia, mutta pahimmat raot vältät. Vaikka tuo neuvo ei ehkä olekaan paljon arvoinen nyt, ellet sitten ole saanut uudeksi harrastukseksi pihavajojen rakentamista.
6 vastausta · 965 lukukertaa
·
K
KjellTimell: Hei, Olen hieman kiinnostunut laittamaan paneelia portaikon seiniin, mutta törmään ongelmaan, kun seinä rakentuu ulospäin liikaa. Talo on kevytbetonia ja se vaatii silloin naulalautoja, jotka ovat 22 mm + paneeli 15 mm. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että koko vangstylke häviää. Mietin, voisiko vangstückia laajentaa hyvällä tavalla ilman että se halkeaa? Ihanne olisi, jos voisi
0 vastausta · 725 lukukertaa
B
bergquist: Hei, aloitamme pian portaamme, sillä timpureilla ei ole monta viikkoa jäljellä remontissamme. ajattelin siksi kysyä, onko jollain hyvä idea mäntypuuvanerille 4 mm askelmalle?
10 vastausta · 5,6k lukukertaa
C
cpalm: [citat] "Sattunut" poraamaan kiveen? :crysmile: Oppi - älä koskaan päästä tuntemattomia käsityöläisiä lähelle mitään, mitä pelkäät menettäväsi.
5 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
T
ToRy: Silloin olisin varmaan jyrsinyt molemmille puolille upotuksen, tarpeeksi suuren niin että prikka mahtuu sisään ja tarpeeksi syvän niin että ruuvinpää on samalla tasolla tolpan/palkin pinnan kanssa. Mielestäni tämä antaa siistin ja ammattimaisen lopputuloksen. Huomaa kuitenkin, että tämä ei ehkä ole paras ratkaisu, jos jyrsintä altistuu sateelle. Vaunu ruuvit ovat siistejä, mutta
3 vastausta · 4,7k lukukertaa
13th Marine
13th Marine: Kävin paikallisessa byggmaxissa viikonloppuna ja ajattelin napata pari levyä (konstruktions-)vaneria, mutta jätin ostamatta kun huomasin, että levyt oli leimattu "Brasil", epäselvää olivatko ne täysin valmistettu siellä vai oliko vain puuraaka-aine sieltä. Olenko ainoa, joka ajattelee, että toimittajia pitäisi olla lähempänä? :thinking:
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
T
thx1138: Olen tarvinnut repiä osan vanhan ladossa olevan ullakon jälkeen, kun siellä on satanut sisään pitkän aikaa, minkä seurauksena osa rakenteesta mätäni. Nyt siellä on ollut kuivaa pari vuotta ilman merkkejä vaurion kasvusta, joten ajattelin, että alkaa olla aika palauttaa ullakko. Lattian palkki on 100x170mm cc1200, lattialaudat 28mm ja 35mm sekoitetuissa leveyksissä, ja seinän ja
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
Ludde Jakobsson
Ludde Jakobsson: [citat] Anteeksi, näkyykö se paremmin täällä? Eli tämä on ulkoseinä, johon ei ole laitettu eristystä keltaisen merkintäni kohdalla. [bild]
2 vastausta · 619 lukukertaa
·
kaked08
kaked08: Mielipiteitä tällaisesta ajattelutavasta? Yhteenveto foorumihauista ja googlailusta. Aiomme lasittaa ulkoparvekkeen noin 6 neliömetrin keskimmäisessä kerroksessa. Siinä on kaksi julkisivuseinää, joten tulee kaksi lasiseinää. Betonilattia ja metallikaiteet. Lasituksen yhteydessä palkattu firma asentaa myös sisäseinän metallista kaidetta vasten. Mutta he eivät tee muuta.
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
J
jj0nsson: [citat] Päädyin itse asiassa tekemään oman listan kipsilaastista. Leikkasin profiilin metallipalaan, jota vedin kiskon jälkeen. Vahvistin verkolla. Hauska projekti!
4 vastausta · 6,0k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.