Olen katsellut eri paikoista löytämättä vastausta.
Olen äskettäin aloittanut kellarikerroksen remontin.
Olemme kuivatusojittaneet ympäriinsä ja eristäneet ulkopuolelta. Nyt olen alkanut rakentaa sisäkattoa teräspuilla ja olen asettanut puut ulkoseinää vasten ilman ilmarakoa.
Ajatukseni on nyt: riittääkö ilmarakoksi, jos jätän vähän tilaa lattian/katon väliin, kun asennan levymateriaalin sekä käytän tuuletettuja jalkalistoja siinä? Vai pitäisikö koko homma purkaa ja aloittaa alusta?

T
Ei, se ei riitä. Ilma ei voi kiertää silloin. Jos haluat, se voi onnistua niin, että leikkaat aukot lattian ja katon pituisille regoille. Sinun täytyy leikata aukot kaikkien pystysuorien reglojen väliin, eli tarvitaan melko paljon leikkaamista (mutta melko nopeasti tehty verrattuna koko homman uusimiseen).

Kiitos, fiksusti ajateltu:) mitä riskejä liittyy siihen, että lattialle laitetaan tjärpapp-cellplast-golvspån? Onko tämä hyvä ajatus vai pitäisikö tämän tyyppistä rakennetta välttää?

Joten hyvä ratkaisu täällä on käyttää fuktisolermatta/Platon - solumuovi - lattiaspänelevy ja sitten valmis lattia?

onko mitään etua käyttää tai jättää pois solumuovia, paitsi että huonekorkeus nousee?

tarvitseeko mitään primeria betonin päälle? Koko kellarilattia on hiottu betoniin asti puhtaaksi.

T
Amatörbygge Amatörbygge sanoi:
Joten hyvä ratkaisu tähän on käyttää kosteuseristysmattoa/Platon - solumuovia - lattiapaneelia ja sitten valmis lattia?

Onko mitään hyötyä käyttää tai jättää solumuovi pois, paitsi että kattokorkeus kasvaa?

Tarvitseeko betonille mitään primeria? Koko kellarin lattia on hiottu betonipinnalle
Solumuovin käytät lämpöä varten.

Et tarvitse primeria platonmattoa varten.

Mutta kuten sanottu, tarkista jonkun valmistajan ohjeet ja seuraa niitä, niin luultavasti menee hyvin!

Okei kiitos vinkeistä.
Onko olemassa sääntöä siitä, missä järjestyksessä lattia/seinät/katto asennetaan?

Pitäisikö kaikki asentaa lattiaspaaniin asti ja sitten asentaa seinäverhous ja lopuksi kattopaneeli?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.