gedi
gedi: [citat] Tein yksinkertaisen kokeen: pidin lasivillatussua sytkärin päällä. Se ei syttynyt palamaan (juuri kuten paloluokka osoittaa), mutta se muovautui. Joten jos tulee tarpeeksi kuuma, se ei siis pidä tiivistä. Tämä riittää syyksi hankkia oikea kivivilla.
1 vastaus · 3,6k lukukertaa
·
F
FcDc: Hei, On muutama kysymys koskien harvalaudoituksen käyttöä huntonit-kattopaneelin kiinnittämiseksi. Kyseessä on 40-luvulta peräisin oleva asunto, jossa on betonikatto jonka haluan piristää. Olisi hienoa, jos se myös vaimentaisi ääntä hieman. Ajattelin asentaa huntonit 300x1220 -levyjä poikittain 28x70 -kokoiselle harvalaudoitukselle, joka kiinnitetään betonikattoon keskitettävästi
0 vastausta · 2,5k lukukertaa
F
frutty: [citat] Okei, sitten jätän ajatuksen EPS:stä. Onko jotain muuta, mitä pitäisi ottaa huomioon kuin säännellä tiheämmin vahvan lattian saamiseksi?
5 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
S
Samuel E: Hei. On aika vaihtaa keittiötä, ja liesituulettimen kanava on muurattu vinttiin savupiippuun. Liesituuletin on liitetty kattoon olemassa olevaan kanavaan. Mutta liesituulettimen kanava on myös muurattu pylvääksi lattiaan asti. Ontto, (puhaltaa ulos reiästä, kun tuuletin on päällä) Voinko purkaa tämän pylvään? Rakennuspiirustuksemme eivät ole kovin selkeitä. Muurattu talo vuodelta
0 vastausta · 661 lukukertaa
·
F
frutty: [bild] Tässä on piirros
1 vastaus · 873 lukukertaa
·
Bo arnold
Bo arnold: Tein sellaisen eristyksen vuonna 1976 kellariin, kun rakensin taloni, 5 cm paisutettua polystyreeniä eristämättömälle laatalle kelluva lattialastulevy päällä. Seinät tuettiin 45/70 palkeilla, jotka asetettiin lastulevyjen päälle ja ruuvattiin kiinni seinään; 70 mm mineraalivillaa, johon kiinnitettiin 12 mm lastulevyjä, mutta jätettiin tuuletettu ilmarako lattialistaa vasten, ei
6 vastausta · 2,2k lukukertaa
J
justusandersson: Millaiset kattoristikot sinulla on? Jos ne ovat ristikko (W-kattoristikot) ja joku tietämätön asentaja on katkaissut diagonaalitangon, saatat saada "paikallisen" painuman.
14 vastausta · 3,5k lukukertaa
Strip
Strip: Tarvitset arvoituksen ja miekan, jotta seinä ei mutkistuisi. Tai no, tarvitset kai kaksi kumpaakin. https://entimmermansdagbok.wordpress.com/2011/10/31/gat/
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
·
C
Cgong: Aion rakentaa attefall-rakennuksen keväällä ja tarvitsen levyn julkisivun peittämiseksi, joka maalataan ja sitten peitetään rimoilla. Estetiikalla ei ole merkitystä, koska pinta ei tule näkymään, sen tarvitsee vain olla säänkestävä ja maalattavissa. Olen katsonut Cemberit-sementtilevyjä, tavallisia rakentamisvanereita ja muovattuja vanereita (ilmastoluokka 3). Isossa talossa on
0 vastausta · 866 lukukertaa
Violina
Violina: Rakennusmuovi :)
1 vastaus · 2,4k lukukertaa
Oldboy
Oldboy: Kyllä, jyrsijät ovat hyviä pääsemään sisään, mutta se perustuu siihen, että ne löytävät heikkouksia. Jos heikkouksia on, on vain ajan kysymys ennen kuin ne löytävät ja hyödyntävät niitä. Ne pääsevät läpi vanhoista huonokuntoisista betonilaatoista, jotka ovat haljenneet, betonin laatu on heikko, ja betoni on hyvin ohutta. Meillä on tällainen esimerkki yhdessä
6 vastausta · 4,9k lukukertaa
F
FrippeFlyer: Nostetaan ketjua vähän... Olen nähnyt, että jotta pääsisi EI60-luokkaan, joissakin asiakirjoissa mainitaan, että puukonstruktion osalta voi olla kyse: Yksinkertainen kipsi 13mm + runko + yksinkertainen kipsi 13mm. Jos tulipalo alkaa toisessa kiinteistössä, on kaksi kipsilevyä ennen kuin palo saavuttaa viereisen kiinteistön. Vai onko se minun vastuullani varmistaa, että mahdollinen
2 vastausta · 2,2k lukukertaa
D
Dabib: Hei Kysymys asiantuntijoille. Aion tehdä aukon uutta portaita varten. Ajatuksena on asettaa liimapuupalkki tyyppiä 90x315 punaisen viivan kohdalle ja sitten asettaa tolppa tukemaan sitä (punainen neliö), jolloin minun pitäisi saada yläkerran lattiasta kannatettu. Mutta mietin, sinisen viivan kohdalla, voinko vain katkaista reunan seinää vasten ja luottaa, että väliseinä on kantava
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
B
byron v2: Hullu projekti. Mielestäni seinien avaaminen johtaa vain huononnuksiin. Yhteiskunnassa on hysteriaa, kaiken pitää olla lumivalkoista ja seinät tulee purkaa hinnalla millä hyvänsä. Onko mennyt niin pitkälle, että kellarin valetut seinät/perusta täytyy poistaa. Silloin jonkun täytyy sanoa stop. Olen luonnollisesti utelias siitä, miten tämä päättyi.
8 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
O
order66: [citat] Onneksi sain selville, että naapuri, joka on käsityöläinen, voi auttaa minua ja aion käyttää tilaisuutta hyväkseni oppiakseni!
5 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
J
Järkhöjden: Hei Örnis... on kulunut muutama vuosi viestistäsi... mietin, saitko hyvän ratkaisun palkin kanssa? Rakennamme uutta samanlaisella ratkaisulla ja haluaisimme välttää kondenssi- ja kylmyysongelmia... kaikki vinkit otetaan vastaan. [bild]
1 vastaus · 3,8k lukukertaa
·
J
justusandersson: Nockbalkki on luultavasti ainoa järkevä ratkaisu. Voi kokeilla hieman palkin mitoitusta. Makuuloftissa ei haluta matalampaa parapetin korkeutta kuin 700 mm, joten on tärkeää tarkastella huolellisesti palkkia, mahdollisia poikkipalkkeja ja ikkunoiden muotoilua.
4 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
Dheri
Dheri: Limplankut pitäisi mennä erinomaisesti, tai täysin tavallinen massiivipuu.
7 vastausta · 2,1k lukukertaa
E
ErikB89: [citat] Hei! Miten portaiden kanssa meni? Muutan pian uuteen taloon, ja ajattelen jotain vastaavaa portaille siellä.
34 vastausta · 13,2k lukukertaa
·
P
para: Taitaa myös toimia läpimenosuojana välipohjissa ja katoilla
2 vastausta · 967 lukukertaa
·
N
Nygge72: Hei, en tiedä jos tämä kysymys on oikeassa paikassa, muuten voitte neuvoa mihin se pitäisi mennä. Olen hieman utelias kuulemaan kuinka suuren alueen/yhdistelmän tavallinen betonimylly (120-160L) käsittelee sujuvasti. Puhummeko ainoastaan paalujen valamisesta, vai toimiiko se hyvin myös esimerkiksi autotallin perustalle? Minulla ei ole minkäänlaista käsitystä annoksista tai kuinka
0 vastausta · 822 lukukertaa
Hep
Hep: Ei konkreettisia vastauksia, mutta ehkä vähän apua silti. Olen melkein valmis keittiöremontimme vanhemmassa talossa kuin sinun. Hirsirunko, jossa on seinät, lattia ja katto ilman suoria kulmia ja lisäksi hieman mukavasti aaltoilevat kaikkiin mahdollisiin suuntiin. Korkeus katosta vaihtelee yli 5 cm kulmien välillä. Sen sijaan, että tekisin koko huoneen "oikeaksi" ja menettäisin osan
3 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
O
Ohver: Kiitos vastauksesta! Kyllä ulkopinta on tiivis, ei ole mitään lähellä fasadia, siinä on pystylaudoitus, joten ilmanvaihdon pitäisi olla hyvä.
14 vastausta · 7,3k lukukertaa
Mathilda Ö
Mathilda Ö: Hei! Minua kiinnostaisi tietää, oletko edistynyt tässä asiassa, ehkä jopa rakentanut valmiiksi? Suunnittelen tekeväni samanlaisen projektin, Tiny Housen kooltaan 10x3m, joka aluksi rakennetaan pilareille ja sitten siirretään rekalla muutaman vuoden päästä. Olisin todella kiitollinen vastauksesta, Mathilda Östman
1 vastaus · 8,1k lukukertaa
P
Pumabjörnen: Lisäksi pitää mainita, että metallinauhaa voi yleensä ostaa metritavarana, joten ei tietenkään tarvitse ostaa 25 metriä.
8 vastausta · 5,7k lukukertaa
·
M
Mortsken: Ne laudat ovat kiinni portaissa kyllä, ne jatkuvat myös ylöspäin ja muodostavat yläkerran seinän. Sitten oletan, että se on kiinni ikkunan oikealla puolella olevassa seinässä, sekä kiinnitetty palkkeihin yläkerran kattoon/lattiaan.
12 vastausta · 2,0k lukukertaa
C
Cerb: Jouduin hieman suurentamaan reikää, jotta se sopisi. Harmillista, kun se oli niin lähellä, että reikäkuvio olisi ollut täydellinen. No, se on joka tapauksessa paikallaan. [bild]
10 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
F
Firro: [citat] Kiitos! olen nyt googlannut kuvan ja ymmärrän mitä tarkoitat :)
12 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
T
tergo: foglist tai smyglist tai latex, MÅLARFOG ESSVE AKRYL FLEX 25% 300 ML (bauhaus.se)
1 vastaus · 5,3k lukukertaa
·
F
Freddan122: [citat] haha huomasin sen kun olin lähettänyt viestin. se on tapetoitu kipsiseinä mutta takana pitäisi olla palkit. olen ajatellut jotain tällaista: https://www.bauhaus.se/inomhuspanel-moelven-livlig-gra-furu-13x120x2400mm#go-to-related
19 vastausta · 40,4k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.