richardtenggren
Kunnianhimoinen projekti sinulta joka tapauksessa, harvoin jätät yksityiskohtia sattuman varaan!
Luin pelistä remonttiketjussasi aiemmin :)
 
  • Tykkään
AndersMalmgren
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren sanoi:
Vankka projekti sinulta joka tapauksessa, et jätä harvoin yksityiskohtia sattuman varaan!
Luin pelistäsi aiemmin kunnostusketjustasi :)
Kestää yhtä kauan tämän projektin kanssa kuin kunnostusprojekti :)
 
  • Tykkään
guggen ja 2 muuta
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren sanoi:
Mänty tarkoitatko elävää mäntyä? Tosiasia on, että elävä puu on erittäin vastustuskykyinen, melko ohut puu voi kestää jopa 7.62x51.

Mäntypuu taas on kuivattua ja erittäin pehmeää, jopa .22 lr tunkeutuu melko syvälle. Mutta meidän täytyy tietysti moduloida tämä oikein, koska mäntyrangat ovat tavallinen komponentti sisäseinissä. Aiomme myös moduloida kipsiseinät oikein, joten sisätilaradoista tulee mielenkiintoisia :)

Edit: meidän peli on sotilaallinen, joten se on vain FMJ kuten M855A1, joka on uusi Naton 5.56x45-patruuna.
Kyllä 80-vuotta vanhat elävät puut menevät suurimmassa osassa tapauksista kuulilla suoraan läpi, jopa jahtipanos, joka osittain räjähtää sisällä puussa. Jopa pieni 223 menee suoraan läpi.
Nyt puhumme kiväärin panoksista, emmekä matala/vaikkalasti-kuulista.
Mitä tulee penetraatioon, niin ei halkaisija luodista tuo mukanaan mitään positiivista. Esimerkiksi 7.62 ei varmasti penetroidu paremmin kuin 6 mm. Esimerkiksi 9.3*62:n kanssa, jossa on valtavasti energiaa, käytetään siksi, että halutaan, että luoti pysähtyy kehoon, eli antaa kaiken liike-energian, tai mihin nyt ammutkaan. Joten matala osumaenergia pienen, kovan luodin kanssa on usein parempi penetraatiossa. Toisaalta, korkean osumaenergian saaminen vaatii raskaan luodin ja korkean latauksen, joka menee vielä melko suoraan, joten se ei ole yksinkertainen yhtälö.
 
G guggen sanoi:
Kyllä, elävät 80-vuotiaat puut menevät useimpien luotien läpi, jopa metsästysammunta, joka osittain räjähtää puun sisällä. Jopa pieni 223 menee suoraan läpi. Nyt puhumme kiväärin ammuksista eikä matala-/heikkoladatuista patruunoista. Sukupolven osalta luodin halkaisija tuskin tuo mitään positiivista mukanaan. Eli 7,62 ei todellakaan läpäise paremmin kuin 6 mm. Esimerkiksi 9,3*62 valtavalla energialla käytetään, koska halutaan, että luoti pysähtyy ruumiissa, eli luovuttaa kaiken liike-energian tai mihin nyt ampuukaan. Joten matala energiansaanti pienellä, kovalla luodilla, on usein parempi läpäisykyky. Toisaalta, jotta saadaan korkea energiansaanti, halutaan painava luoti ja korkea lataus, joka menee edelleen suhteellisen suoraan, joten se ei ole ihan yksinkertainen yhtälö.
7,62x51 on se ammus, joka läpäisee parhaiten, mitä meillä pelissämme on. Meillä on 9x18, 5,7x28, .45 ACP, .454 Casull, 5,56x45 ja 7,62x51. Se on yhdistelmä painoa ja nopeutta, jotta saadaan täydellinen luoti. Kuten sanottu, meillä on vain vaippaluoteja pelissä, koska se on sotilassimulaattori, mutta myös FMJ:ssä on äärimmäinen vaihtelu niiden kyvyissä, mutta käytämme uusinta Naton standardia kivääreillemme, joka on M855A1 5,56:lle ja M80A1 7,62:lle, molemmat suunniteltu läpäisemään AR500 niin hyvin kuin mahdollista.

Terveet puut ovat kovia pirulaisia, (Hän ampuu muuten M855A1:n edeltäjää videolla)


Edit: käytämme vain ulkoista ballistista yhtälöä, koska se on helppo laskea ballistisen kertoimen avulla. Terminaaliballistista varten käytämme sen sijaan kaavioita, jotka saamme internetistä kerätyistä tiedoista. Sitten pieni säätö sen mukaan, tumblayasiko luoti vai ei.
 
Viimeksi muokattu:
AndersMalmgren AndersMalmgren sanoi:
7.62x51 onhan se ammus, joka läpäisee parhaiten niistä, joita meillä on pelissämme. Meillä on 9x18, 5.7x28, .45 ACP, .454 Casull, 5.56x45 ja 7.62x51. Se on yhdistelmä painoa ja nopeutta saadakseen täydellisen luodin. Kuten sanottu, meillä on vain vaippaluoteja pelissä, koska se on sotilaallinen simulaattori, mutta myös FMJ:ssä on äärimmäistä vaihtelua, kun tulee sen ominaisuuksiin, mutta käytämme uusinta Naton standardia kivääreillemme, jotka ovat M855A1 5.56:lle ja M80A1 7.62:lle, molemmat suunniteltu läpäisemään AR500 niin hyvin kuin mahdollista.

Tuoreet puut ovat kovia perkeleitä, (Hän ampuu muuten M855A1:n edeltäjää videossa)

[media]
Edit: käytämme vain ulkoisen ballistiikan yhtälöä, koska tämä on helppo laskea ballistisen kertoimen avulla. Terminaalibaallistikkaan käytämme sen sijaan kaavioita, jotka otamme verkosta löytyvästä datasta. Sitten pieni säätö, riippuen siitä, kaatuuko luoti vai ei.
Yksikään näistä ei ole varsinaisia huippusuorittajia. Huomaa, että paino ja patruunan koko ovat suuri syy siihen, että sotilaallisesti ja siviilisti usein vähennetään kaliiperia.
 
M80A1 ei ole huono läpäisijä, tässä se läpäisee kaksinkertaiset kerrokset betonilohkoja

edit: Bygga hus poistaa aikakoodin 4:14
 
  • Tykkään
guggen
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren sanoi:
M80A1 ei ole huono läpäisijä, tässä se läpäisee kaksinkertaiset kerrokset betonilohkoaineista

muokkaa: Bygga hus poistaa ajan 4:14
[media]
Kyllä, 7,62 × 51 mm NATO tai vastaava 308 on nykyään yksi yleisimmistä kaliipereista ja yksi pienemmistä/heikommista .30 kaliipereista. Mutta riittää hyvin useimpiin tarpeisiin.
 
En ole lukenut koko ketjua, mutta voin jakaa hieman käytännön tietoa.
5,56*54 läpäisee desimetrin paksuisen gotlantilaisen männyn lyhyiltä etäisyyksiltä ja kaataa läpiammuttuja Saab-kohteita. Huomasimme tämän, kun harjoittelimme metsästyslaukauksia intissä :)
En usko, että vaneri tai homogeeninen puu tekee suurta eroa läpäisyyn puolipitkillä etäisyyksillä. Soldf-kirjoissa on nyrkkisääntöjä eri materiaalien läpäisystä, mm. 70 cm pakattua maata. Pitäisi löytyä verkosta.
 
T Telefu sanoi:
En ole lukenut koko ketjua, mutta voin jakaa hieman käytännön tietoa.
5,56*54 menee suoraan läpi desimetrinpaksuisen gotlantilaisen männyn lyhyiltä etäisyyksiltä ja kaataa alas hajonneita Saab-maaleja. Huomasimme sen, kun harjoittelimme metsästysshotteja intissä :)
En usko, että vaneri tai homogeeninen puu tekee suurta eroa läpäisyssä puolipitkillä etäisyyksillä. Sotilasoppaissa on nyrkkisääntöjä läpäisystä eri materiaaleissa, mm. 70 cm pakkattua maata. Pitäisi löytyä netistä.
5.56x45 M855 (ei A1) pysähtyy 234.95mm vaneriin. Muuten tämä data on syy, miksi haluan tietää vaneri vs mänty, koska minulla ei ole hyvää mittausdataa 5.56x45 FMJ vs mänty.
 
Tajusin juuri, että minulla on puolihyvä mittaaviite. Eräs kaveri ampuu 9mm Federal (124gr FMJ) tiukasti pakattuun vaneriin 100mm ja toinen kaveri ampuu myös samalla federal ammustyypillä, mutta mäntyplankkuun, jossa on välejä. Eli ei aivan sama asia, koska yleensä voi ampua syvemmälle useiden ohuempien esteiden läpi kuin yhden kiinteän. Mutta tämä kaveri ampuu kuitenkin 181mm männyn läpi.

Joten suhde on silloin, että vaneri on 1,81 kertaa kovempaa.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren sanoi:
5.56x45 M855 (ei A1) pysäyttää 234.95mm vaneria. Muilta osin tämä data on syynä siihen, miksi haluan tietää vanerin vs männyn, sillä minulla ei ole hyvää mittausdataa 5.56x45 FMJ vs mänty
Oletko kokeillut hakea 223, joka on käytännössä (ellei täysin) identtinen?
Esim. 223 vs geeli, 223 vs puu jne.
voi myös googlata 223 vs 308 balistiikka ja vastaavia.
Nämä sotilaskaliperit ovat siviileille vastaavia/identtisiä.
 
G guggen sanoi:
Oletko kokeillut hakea 223, joka on periaatteessa (jos ei täysin) identtinen?
Esim. 223 vs gel, 223 vs tree jne.
Voit myös googlata 223 vs 308 ballistics ja vastaavia.
Nämä sotilaskaliberit ovat siviilivastaavia/identtisiä.
Se ei oikeastaan ole täysin sama asia. Mutta melkein :p Mutta joo. Mutta silloin ei löydä viittauksia M855A1 tai M855 tai edes vanhaan M193, koska ne ovat sotilaallisia NATO FMJ:itä ja .223 on siviilikaliberi. Useimmat siviilit ampuvat laajenevaa ammunnusta, koska halutaan tappaa murtovaras, tiedäthän, USA. (ja minimoida yliläpäisy)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren sanoi:
Se ei ole aivan sama asia. Mutta melkein :p Mutta joo. mutta et saa viitteitä M855A1 tai M855 tai edes vanhasta M193, koska nämä ovat sotilaallisia nato FMJ:itä ja .223 on siviilikaliiperi. Useimmat siviilit ampuvat laajenevaa ammusta, koska halutaan tappaa murtovaras, tiedäthän USA:sta
Tiedän, minulla on tai on ollut näitä kaliipereita.
Ne ovat periaatteessa sama, voit ainakin ampua samoilla latauksilla. Kuitenkin suositellaan, vaikka monet tekevätkin niin, että ei ladata sotilaspatruunoita siviiliaseisiin ja päinvastoin.
Näille kaliipereille on paljon täysvaippaluoteja, koska täysvaippaa käytetään harjoituksissa ja myös paljon metsästyksessä.
Mutta, siihen mitä yrität saavuttaa, sinun pitäisi ehdottomasti katsoa vertailuja 308 ja 223 välillä.
 
G guggen sanoi:
Tiedän, minulla on tai on ollut nämä kaliiperit.
Ne ovat periaatteessa samat, voit ainakin ampua samoilla latauksilla. Kuitenkin suositellaan, vaikka monet tekevätkin niin, ettei ladata sotilaspatruunoita siviiliaseisiin ja päinvastoin.
Näihin kaliipereihin löytyy runsaasti kokovaippaluoteja, koska niitä käytetään harjoittelussa ja myös melko paljon metsästyksessä.
Mutta, mitä yrität saavuttaa, sinun pitäisi ehdottomasti katsoa vertailuja 308:n ja 223:n kanssa.
Jos haet elokuvia .223 tai .223 Remington tai .223 rem -nimellä, useimmat videot ovat JSP:llä. Jos he käyttävät FMJ:tä, lukee yleensä 5.56 NATO tai vastaavaa.
 
Loin pienen devlogin tästä, jos olet kiinnostunut.


Tensile strength osoittautui hyödylliseksi metallien välillä, jos vertailukohta oli AR500-terästä ja toinen pehmeämpää hitsausmetallia, jolloin voi melko tarkasti konvertoida näiden välillä. Vaikeampaa kuitenkin puun kanssa.
 
  • Tykkään
Bernieberg
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.