Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Cdi: Hei. Ajattelin rakentaa omat liukuikkunat terassille, mistä saa edullisia alumiiniprofiileja? Onko kenelläkään ehdotuksia/piirustuksia/suunnitelmia?/cdi.
Mr Boop: Tänään minulla on kellarissa huone, jonka ajattelin kunnostaa teiniä varten. Kellarissa ei ole kosteutta nyt. Siellä on sisäseinät ja lattia. Mutta ajattelin purkaa ja rakentaa mahdollisimman oikein. Tietääkö joku, miten tehdään, jos haluaa rakentaa hyvällä tavalla?
feen: Hei, Olen pienkorjaamassa maalaistaloa, joka koki täydellisen remontin 80-luvulla! Haluaisin mahdollisesti asentaa kamiinan liitettynä kanavaan, joka on "tulisijan" kohdalla kuvassa, mutta silloin tietenkään kamala tiili pitää poistaa ja sitten rappaus vanhemman yläreunan mukaisesti. Tämä on minun suunnitelmani. Huom! Rappaus, joka murenee helposti, on myös seinälevyn takana... TULEEKO
Viktor.J: [citat] kiitos! lopulta löysin paljon hyvää tietoa gvk:n sivustolta. Siellä kerrotaan, että se EI saa olla ikääntymistä kestävä muovi. Joten lähdin ostamaan "ohuempaa ja ei ikääntymistä kestävää muovia" ja tein kaiken uudelleen.
martin88: Olen samassa tilanteessa.. Joten hieman utelias tietämään miten kävi. Selvititkö mikä sai katon roikkumaan ja miten ratkaisit sen?
olofh: Oletko varma, että se on kantava? Laita kuva talon ritning.
oddjobb: Vangstyckerna, molemmilla puolilla, ovat ne, jotka kiinnitetään seinään, tolppaan tai lepäävät lattialla.
Håbbe01: Hei, Yleensä asetan metallikiskot olemassa olevaan lattiaan ja kattoon, sitten puristan puukehikot, jotka kiinnittävät koko rakenteen, kiinnitän myös muutamalla ruuvilla, kehikoilla c450, koska pidän OSB-levyistä, joiden leveysmitta on 900 mm. 45x45 kehikot riittävät. Eristä 45 lasivillalla, ei tilaa tai muuta. Maalaa, jos aiot myöhemmin asentaa paneelin väljästi, jotta
gbang: Saunaspesialisti myi alumiinikehyksen erityisesti tätä tarkoitusta varten (muistaakseni tylö). Luultavasti halvempi ostaa joku rautakaupasta, mutta se toimi hyvin ja oli helppo asentaa.
Kirre2021: [citat] Perustuen saamaani tietoon langassani koskien ääniä jne, avaisin, eristäisin, sulkisin kahdella kipsilevykerroksella molemmilla puolilla. Varmistaisin myös, että kaikki saumakohdat ovat tiiviitä.
bossespecial: Juuri niin, tosin voi olla niin, että maa-alueella on huonommat ominaisuudet kuin solumuovilla. Oletetaan, että laatta on jo valettu? Mikä on kuorma, joka tulee alas, 180kN on kuitenkin jonkin verran kuormaa.
prototypen: [citat] Lumivallit eivät ole täysin vesitiiviitä, jos suihkutit vähän vettä muutaman päivän ajan, saat jääreunan ja voit suihkuttaa kunnolla, mutta se on ilmeisesti järjestynyt. Sitten ON PAKKO olla lumetonta, kun suihkutat, ei pitäisi sataa myöskään, koska lumi imee vettä ja sitten siitä tulee röpelöistä. Ei ole välttämätöntä suihkuttaa päivittäin. Kunnollinen
ekroth.j: [citat] Hyviä ajatuksia, mutta tässä tapauksessa lämpöpumput ovat uusia ja ne ovat ongelman alapuolella. Tämä ongelma oli olemassa, kun muutimme huhtikuussa ja ennen kuin asensimme pumput kesällä.
Anonymiserad 133197: Käytetty suositeltua maalia rapatulle julkisivulle. Vaihdamme todennäköisesti toiseen julkisivuun. Olemme luovuttaneet halulle saada halkeamat tiivistettyä. Tulee paneeli tuuletusvälillä.
Utsliten och utdömd: Lattia voisittehan te kuitenkin laittaa viimeisenä? Kunhan asennatte katon ennen seiniä. Ja katto ei kai kovin likaiseksi mene rakentamisen aikana, vain imurointi ennen muuttoa. Meillä on betonilaatta lattiana, joten emme voineet odottaa ja asentaa lattiaa viimeisenä. Joten meidän piti peittää lattia/betoni huolellisesti, kun seiniä maalattiin ja tasoitettiin. Betoni imee aika hyvin,
Torpdisco: @torparavgrund Linkki oli oikeaan 4 mm:n formplywoodiin, vain siksi että löysin sen tutkiessani Hornbachin valikoimaa, ja huomasin että mietit löytyykö sellaista ohutta formpflyfaa. Sitä ei näytä olevan ostettavissa Ruotsissa, mutta voit luultavasti lähteä siitä, että 4 mm:n mäntylevysi on käsittelemätön... Jospa vain tietäisit kuinka paljon huonekaluja niistä rakennetaan
Mr.fluff: Hei, ostat helpoiten valmiilla vaimennusmatolla varustetut alustat. Muussa tapauksessa voit liimata valinnaiset tiivistenauhat. https://www.byggmax.se/ljudskena-zink-p20894
Mycketattgöra: Hei Ajattelin rakentaa huoneen viileään kellariin ja käyttää sitä pumppuhuoneena. Yksi seinä on ulkoseinä, kevytbetonia, eristämätön. Aion valaa sokkelin, sitten peltikehykset, 100mm kivivilla, minerittilevyt molemmin puolin. Katto on jo eristetty. Kysymys on, pitäisikö minun laittaa höyrysulku eristeen ja minerittilevyn väliin? Ja pitäisikö minun kehyksiä ja eristää suoraan
justusandersson: Ajattele näin (hieman yksinkertaistettuna): BBR käsittelee enimmäkseen sitä, mikä on seinien välissä, EKS käsittelee sitä, mikä on seinien sisällä, ja AMA käsittelee sitä, miten seinät rakennetaan.
Octavianus: Olisin käyttänyt 45x70 sääntöä levyyn 45x45 sijaan. Olen rakentanut niin ennenkin ja siitä tulee suhteellisen vakaa.
BirgitS: [citat] Voihan olla, että se kostuu vain lumen sulamisen yhteydessä ja muina aikoina, kun maassa on todella paljon vettä. Silikonimaali kuulostaa hyvältä, ja sitten kalustaa niin, ettei ilma jää paikoilleen seinän viereen.
Mats-S: [citat] Tuo ei kuulosta kovin hyvältä... varmaan pitää kutsua joku paikalle katsomaan sitä. Meneekö vesiputki ulkopuolella toisella puolella seinää? Ja onko siinä paljon kondensaatiota, joka voisi päätyä seinälle? Kun sanot pullistuu, tarkoitatko kuplia? Valkoinen nukka ... kuulostaa homeelta, onko kuplien alla kosteutta. Minä paljastaisin kupla-alueet saadakseni vähän faktoja
Bygge och schakt: Hei! Onko kukaan tarvitsemassa maa-aineksia Göteborgin - Billdalin alueella? Voidaan noutaa suoraan! Se on täyte- maa -massoja. Terveisin Susanne
Galten: [citat] Huone, jota asia koskee, on ilmeisesti toiminut makuuhuoneena useita vuosia, joten ehkä huolehdin turhaan.. Mutta on selvää, että täysin kaakeloitu kylpyhuone isolla kylpyammeella (luultavasti jätän sen pois) painaa ihan eri tavalla kuin sänky. Minun pitää kysyä rakennusfirmalta, mitä he ajattelevat.
hempularen: Ei, vain työnnä magneetti koteloon, katkaise virta ensin turvallisuustoimenpiteenä. Jos tilaa on, on hyvä viedä ensin esim. pienennetty kotelokansi suojaamaan lankoja. On olemassa riski vahingoittaa lankoja, jos ei käytä reikäsahaa kevyellä kädellä.
El-Löken66: Seuraavalla kerralla sanot vain vaimolle, että se ei onnistu.
mangeroffe: Voin lisätä, että olen itse täyttänyt useita usean cm syviä reikiä karkeammalla hydraulisella laastilla, 0-4 mm) NHL 3.5. Käsityöläiset viimeistelivät myös seinät ilmakovettuvalla CL90 (0-1 mm).