Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Mortsken: [citat] Ajattelin myös sitä. Onhan kyseessä vain kaide, joten sitä ei kohdistu niin suuria voimia.
Phiplex: Tarvitsen liimata (+ tiivistää) Ikean puiset laatat Utlängan metalliin ja betoniin. Laatat ovat puumuovikomposiittia. Voiko Casco Superfix+ (mustaa) Asennusliimaa käyttää? Tai onko jotain parempaa? Täytyy olla musta tai antrasiitti.
BirgitS: [citat] Voit tarkistaa, onko siellä, missä kaapit (kiskot) kiinnitetään, suuria reikiä.
useless: Ainoa syy on, että se vie liian kauan aikaa. Jos olisi levyjä oikeissa mitoissa, jotka mahtuisivat koolinkien sisään, tilanne voisi olla toisenlainen, mutta kenelläkään tavallisella rakennustyöntekijällä ei ole aikaa leikata jokaista levyä sopimaan.
George M: [citat] näin kävi, kun oli etikkaa käytetty tiilen happokäsittelyssä, ja sitten 2k lakka.
Åsa Lund: Tiedän vain, että se on olemassa, joten googlaa tai kysy maalikaupasta. Tavallista lateksimaalia tulisi välttää
Stugmannen: [citat] Vanha ketju mutta olen tekemässä samanlaista ratkaisua. Minulla on jänneväli hieman yli 7 metriä. Jokainen päätyvarsi on 4,20 metriä. Minkä kokoinen päätyvarren täytyy olla, että ristikkorakenne voidaan poistaa kokonaan? Ei ole sisä/kantavia seiniä. ystävällisin terveisin
Farendag: Hei! Aion purkaa varaston, joka on noin 15 m² bya. Purkuluvan tarkastussuunnitelmassa on ilmoitettava esimerkiksi puun määrä. Kuinka tämä lasketaan helposti, onko olemassa joitakin nyrkkisääntöjä?
Bjorkman92: Sitä minulla ei ole, mutta aion ehdottomasti katsoa läpi ja ottaa yhteyttä joihinkin sieltä. Kiitos vinkistä!
Derbyboy: Jos sinulla on esimerkiksi tiivis savimaa ja pohjalla kiviaineista, luot vedenkeruupaikan. Ei hyvä, jos se jäätyy.
Derbyboy: Hei, Aion rakentaa kipsilaatikon ja asentaa sen kattoon liesituulettimen alle. Ajattelin rakentaa sen 34x145 koolauksista ja päällystää kipsillä. Miten teen parhaiten välttääkseni saumojen halkeilun?
Fotografen: Joo, palkki kyllä lienee istf väliseinän sijasta talon toisella puolella. Se kyllä tarvitaan.
Bergo: Tarvitsen neuvoja ja vinkkejä kattopalkkien kanssa, talon mitat ovat 5,5 x 4 metriä, jänneväli 4 m, mikä mitoitus olisi suositeltavaa? Ja cc-mitta asuu vyöhykkeellä 1,5? pitäisikö sitten kiilata palkkien alle vai sahata niin, että palkki lepää täysin vesikaton podstawaa vasten? Ystävällisin terveisin,
Rännil: [citat] Tein 2 maalausta paneelipohjamaalilla. Sen pitäisi sisältää oksalakkaa, joten toivon, että se riittää.
nht1: [citat] kyllä ikkunat voidaan vaihtaa sisältä. terv
Niklaspe: Haha olisi voinut mennä! Mutta tuntui helpommalta tehdä plintti pohja silloin ja verhoilla sekä eristää.
tergo: se on toiminut muovin kanssa vuodesta 77 eikä rungossa ole vaurioita, joten miksi muuttaa
sinuslinus: [citat] Liima muuttuu yleensä jäykemmäksi puristaa ulos.
Matilda_j86: Hei, Onko jollain vinkkejä, mistä voisin löytää vaiheittaisen oppaan kuvineen jne. miten edetä, kun haluaa äänieristää katon? /matilda
Jonatan79: Oletko harkinnut klinkkeriä? Se poistaa osan ongelmistasi ja vaatii vain minimaalista ylläpitoa :)
Derbyboy: Suunnitelma on rakentaa katos/laatikko palkeista, 34x145mm, sitten päällystää se kipsillä. Ajattelen, että sen pitäisi toimia, koska laatikko voidaan ruuvata kulmilla kattopalkkiin (vaikka melkein 2/3 painosta tulee osumaan kattopalkkien väliin). Mikä on riski, taipuma kasvaa liian suureksi palkkien välillä ja huntonit-levyt painuvat erilleen.
Alex husbyggare: Aja hea140 on yhtä hyvä, joten se menee hyvin alusta asti mutta kiitos kaikista vinkeistä ja avusta, onhan sitä varten rakennettu byggahus.se
Rickard.: Luulen, ilman että olen verrannut, että stenlimme tarttuu paljon paremmin lecablockiin ja tulee siksi vahvemmaksi.
Byggareberg: Näin rakensin pergolamme, olen sitten kiinnittänyt ne sekä kukkalaatikkoon kahden pylvään väliin että asentanut harjateräsverkon katoksi ja sivulle, jotta kukat voivat kasvaa ylös. Olen asentanut kolme 70x45 palkkia, jotka pingottavat sivujen välillä pitääkseen harjateräsverkon kattoa paikoillaan. [bild]
Ingro: Aiomme rakentaa eristetyn kulkukäytävän tiilivillan ja terassihuoneen välille alumiini/muovilistoilla. Miten sen saa tiiviiksi? Vinkkejä?
Semiproffset: [citat] Mitä mieltä nuohousmies olisi siitä, tarkoitat? En löydä mistään, että ei voisi liimata kipsiä savupiippuun.
Macki: [citat] Olen edessäni samanlaisen projektin kanssa ja teidän ratkaisunne tuntuu nopeimmalta ja parhaimmalta.
människa: Joo, tarkoitan sitä. Pohjustuslaasti molemmilla puolilla lisäksi, & salaojituskiekot ulkopuolella
Gabbe1: Jos se on eristämätön varasto, en olisi välittänyt ollenkaan. Näe se ilmanvaihtona.