Hei,
Ajattelin rakentaa pergolan terassille, kulmassa taloa kiinnityspisteenä 2 sivulle ja yhdellä tolppa.

Ajattelin rakentaa rungon 45x195, sekä keskipuun 45x170, ja vaakasuorassa olevan 28x70 "katon". Jänneväli olisi silloin 2,0 m 28x70:lle, onko se liikaa?
 
Kyllä, se on liikaa. Osittain siksi, että lumikerros voi murtaa sen, mutta sitten laudat vääntyvät todennäköisesti.
 
Näin rakensin pergolamme, olen sitten kiinnittänyt ne sekä kukkalaatikkoon kahden pylvään väliin että asentanut harjateräsverkon katoksi ja sivulle, jotta kukat voivat kasvaa ylös.

Olen asentanut kolme 70x45 palkkia, jotka pingottavat sivujen välillä pitääkseen harjateräsverkon kattoa paikoillaan.

278164384_488546756292158_4834116043371297434_n.png
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.