MVJK
MVJK: [citat] Kyllä ne ovat kantavia, jos rei'itetyt reunat liimataan yhteen. Mutta se edellyttää, että laitan kaiken limittäin, mitä aion nyt tehdä virheen korjaamisen jälkeen :-) Suuri kiitos! Olin hieman paniikissa, kun ajattelin että minun täytyisi repiä kaikki irti ja aloittaa alusta, mutta jos ne on saumattu tukipalkkiin, pitäisi olla "ok"
4 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
O
orjanovich: Hei, miten TS sitten teki? Minulla on sama ongelma. Tretex tai vastaava puukuitulevy ja suoraan sen takana muovikalvo. Rakennuslupapiirroksessa lukee 9 mm board. Mockfjärds elementhus. Suunnitelmani on laittaa kipsilevy suoraan tämän päälle tai vaihtoehtoisesti ohut asennusseinä… mutta molemmat puhkaisevat tiiveyden.
4 vastausta · 2,7k lukukertaa
L
L8.: [citat] Löysin peltisepän netistä sieltä missä asun. Lähetin sähköpostia, joten nyt odotan innokkaasti vastausta. Kiitos vastauksesta, koska olen yksin enkä lähelläkään käsityöläisiä. Olen erittäin kiitollinen tästä avusta.
6 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
M
marp68: Muuten, olen myös nähnyt version, jossa vain yläosa käännetään ulos. Eli ei kuten allmoge-pöydät, joissa vedettiin tappi suoraan ulos.
3 vastausta · 1,2k lukukertaa
TheKangas
TheKangas: Minulla on sellaisia Nadura-laattoja eteisessäni, jotka olen itse asentanut. Pidän niistä kovasti! En ole löytänyt mitään kauppaa, jossa niitä olisi ollut kotona, paitsi missä ostin laatat, Returcompaniet Höörissä Skånessa... Bjelinillä oli aiemmin mahdollisuus tilata kotiin näytteitä, eikö se mahdollisuus enää ole olemassa? [bild] [bild]
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
·
S
Snickarkirre: Nyt en tiedä, minkälainen ruuvi sinulla on mielessäsi. Mutta pituus toimii hyvin kuitenkin, joten voit vain ruuvata sen kiinni.
2 vastausta · 791 lukukertaa
useless
useless: Puu kutistuu ja halkeilee. Jos ei pidä siitä, täytyy rakentaa muilla materiaaleilla.
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
·
MVJK
MVJK: Hei! Aion vaihtaa nykyisen lastulevyn uritettuun lastulevyyn lattialämmitystä varten ja samalla siirtää seinää noin 50cm. Miten minun pitäisi asentaa uusi seinä? Näen kaksi ratkaisua mielessäni: 1. Uusi 45x170 kakkosnelonen, johon kiinnitän kannatinpuun yläpuolelle, sitten asetan kakkosnelosen kummallekin puolelle, jotta lastulevy voi tukeutua niihin (katso alla oleva ehdotus) 2.
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
MVJK
MVJK: Hei! Aion siirtää väliseinää samalla kun vaihdan nykyiset lattiaslastulevyt uritettuihin lastulevyihin lattialämmitystä varten. Uusi seinä ei siis tule seisomaan lastulevyllä, ja mietin asennanko sen suoraan nykyisten lattiajärjestelmien päälle vai laittaisinko uuden 45x170 säännön, johon asennan alajuoksun. Katso liitetty kuvani. Mitä te kokeneet rakentajat tekisitte?
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
A
Alko: Huokaus, autocomplete muutti "Slutstryka":n "Slitstyrka":ksi otsikossa..
1 vastaus · 1,0k lukukertaa
Himmelsfararen
Himmelsfararen: [citat] Ptjaaa, ei niin huono, katson Bauhausista. Kiitos!
2 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
J
Jotre: Hei kaikille, täytyy vaihtaa osia julkisivusta ja kuistin yläpuolella on tällä hetkellä väärin asennettu tippapelti. (Katso kuva) Tarvitsen neuvoja siitä, kuinka voin siististi ja helposti asentaa sen standardin mukaisesti. Riittääkö, että sahaan paneliin uran, naputan pellin sisään ja sitten ruuvaan? Vai miten te olisitte tämän helpoiten ratkaisseet? kiitollinen vastauksista 😊
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
BirgitS
BirgitS: Jos pitää paikkaansa, että kyseessä ovat ristikkokattorakenteet eikä ullakkoa ole alettu kuormittamaan suunnittelemattomasti (varasto), niin sisäseinien ei pitäisi olla kantavia. Seinän paksuus kertoo hyvin vähän.
2 vastausta · 899 lukukertaa
·
S
Anonymiserad 122206: Anteeksi, luin huolimattomasti! Kuitenkin uskon, että huolesi betonista on aiheeton.
3 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
P
PeterO-: Kyllä, jos minulla olisi ollut planslip tai planhyvel, olisin tehnyt sen. Kiitos vinkistä.
2 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
S
supereldare: Tein kuten joku kirjoitti, kaadoin pussillisen grillihiiltä ja sytytin. Se hehkui reiässä yön yli ja seuraavana päivänä saatoin kaivaa metrin syvyyteen. Noin 60 cm alaspäin ei ollut enää routaa, josta olin huolissani.
12 vastausta · 4,1k lukukertaa
B
BäverBerra: Hienoa, kiitos vastauksesta! Tarkistan lisää siitä materiaalista.
7 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
B
Bobrek: Kiitos postauksestasi, hyvä ajatus
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
B
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
Feike
Feike: Hei! Miten voin korjata rappauksen parhaiten? Ja mitä rappauslaastia voin käyttää? Katso liitetty kuva. Kiitos!
0 vastausta · 792 lukukertaa
·
Bronken
Bronken: Jos aiot käyttää tuplia 45:itä, niin 90+ mm on helpompi. Muutenhan on tarjolla myös 45+ mm tolppakenkä.
2 vastausta · 1,6k lukukertaa
L
Lommond: Kiitos kaikille!
3 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
L
3 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
P
Pittersenn: Aion muuttaa olemassa olevan carportin lasikuistiksi ja pohdin, pitäisikö sisäseinät rappata vaakapaneelin sijaan. Olen yrittänyt etsiä tietoa aiheesta, mutta en ole täysin varma siitä. Tänään carportissa on tavallinen maalattu ulkopaneeli kahdella seinällä, aion rakentaa lisää seinää sulkeakseni tilan kokonaan sekä asentaa lasiovet. Mitä minun täytyy tehdä alustalle, jotta
0 vastausta · 619 lukukertaa
K
kallekarwe: [citat] Kiitos! Kuulostaa järkevältä kaikin puolin.
19 vastausta · 6,6k lukukertaa
C
claym: Silloin olin, kuten kirjoitin, hionut sen pois ja maalannut esimerkiksi jape:lla. Vaihtoehtoisesti jättäisin sen kokonaan huomiotta. Jotta home kasvaa, tarvitaan: kosteutta, oikea lämpötila ja orgaanista materiaalia. Jos yksi näistä poistetaan, se ei kasva (sinulla ei ole lisäkosteutta, joten se tekijä on poissa). minulla oli lähes identtinen tilanne kuin sinulla: kosteusvaurio levyn
5 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
L
lillespillevinken: [citat] Ymmärrän ja sympatiseeraan kanssasi. Olemme juuri saaneet perusteellisen remontin valmiiksi, mutta minua häiritsee edelleen heikko haju, joten haluan myös vaihtaa tulevaisuudessa, ainakin yksittäisissä huoneissa. Ikävää purkaa kaikki uudelleen, mutta täytyyhän sitä olla jotain tekemistä ensi vuodellekin. :) Vaikuttaa siltä, että syllinvaihto sisäpuolelta on suhteellisen
29 vastausta · 13,4k lukukertaa
·
B
Byggvm2022: Miten teit sen? Minulla on sama projekti edessäni.
2 vastausta · 11,8k lukukertaa
·
J
jbak: Hei Aion rakentaa terassin katon raakapontista ja kattopapista olemassa olevan autotallin yhteyteen. Mitdimensionsohjelma byggbeskrivningar.se-sivustolta kertoo, että minun pitäisi käyttää 90x90 liimapuupylväitä, jotka kuormittuvat noin 20%, sekä kantolinjaa, jonka koko on 225x45 C30. Haluaisin mieluummin rakentaa pylväät 2 kpl 120x45:stä sekä kantolinjan esimerkiksi 2 kpl
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
D
Derbyboy: Ajattelin jonkin verran harkinnan jälkeen rakentaa liesituulettimelleni katoksen/sargin/laatikkon MDF-levystä. Laatikon mitat ovat yhtä suuret kuin tuulettimen, eli 1000x500x145mm (LxSxK). Onko mahdollista, onko normaalia loveta 16mm MDF? Paino on tärkeä, joten käytän mielelläni 16mm. Miten vahvistan kulmat niin, että laatikko pysyy kasassa liitoksissa? Ajattelin viedä laatikon
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
R
Robert-san01: Olen liimannut kaikki peilit suoraan kaakeleihin. Aseta nauha koko reunalle, paina ja kiinnitä vähän tukevalla teipillä tai jollain, joka pitää sen paineessa yön yli. Käytin Soudal "high tack" asennusliimaa.
1 vastaus · 3,0k lukukertaa
·
BirgitS
BirgitS: Lattialevyt kuulostavat hyvältä. Ne asetetaan tiiviisti toisiaan vasten, joten sinun ei tarvitse laittaa valuainetta niiden väliin. P.S. Muista, että ne voivat nostaa korkeutta paljon ja siten vaikuttaa kynnyksiin ja oviin.
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.