1 717 lukukertaa ·
9 vastausta
2k lukukertaa
9 vastausta
Uusi keittiö - vaihtaa vanhat levyt?
Hei,
Olen purkanut vanhan keittiöni, ja uusi on tulossa.
Seinillä on erittäin kovia vanhoja lastulevyjä, jotka muistuttavat MDF:ää, todella jäykkiä ja tiiviitä.
Olin alun perin ajatellut olla vaihtamatta niitä ja vain laittaa kipsikerroksen saadakseni mukavan pinnan maalattavaksi ja vaimentaakseni hieman ääntä naapurihuoneessa.
Mutta sitten aloin miettiä seurauksia, ja mietin, kannattaisiko kuitenkin käyttää aikaa niiden vaihtamiseen päästäkseni eroon vanhoista naulanrei'istä? Vanha keittiö on rakennettu vuonna -77, kyseessä on noin 10 metrin juoksumitta. Laitan kuvan kuluneimmasta osasta.
Olisitteko vaihtaneet? Kiitos.
Olen purkanut vanhan keittiöni, ja uusi on tulossa.
Seinillä on erittäin kovia vanhoja lastulevyjä, jotka muistuttavat MDF:ää, todella jäykkiä ja tiiviitä.
Olin alun perin ajatellut olla vaihtamatta niitä ja vain laittaa kipsikerroksen saadakseni mukavan pinnan maalattavaksi ja vaimentaakseni hieman ääntä naapurihuoneessa.
Mutta sitten aloin miettiä seurauksia, ja mietin, kannattaisiko kuitenkin käyttää aikaa niiden vaihtamiseen päästäkseni eroon vanhoista naulanrei'istä? Vanha keittiö on rakennettu vuonna -77, kyseessä on noin 10 metrin juoksumitta. Laitan kuvan kuluneimmasta osasta.
Olisitteko vaihtaneet? Kiitos.
Reiät eivät varmaan tee mitään vahinkoa kipsilevyn takana? Kuvittelen, että OSB-levyt ovat parempia kuin lastulevy, kun kiinnitetään asioita. Mutta esiporaaminen ennen kaappien kiinnittämistä vie varmaan vähemmän aikaa kuin levyjen vaihtaminen.
Keittiössäni oli äskettäin laatat suoraan kovalevyjen päällä ilman kipsiä. Joten laattojen asennus on mahdollista muullekin kuin kipsille. Mutta kuten ymmärrän kysymyksen, siinä tiedustellaan, pitääkö lastulevyt vaihtaa ennen kipsilevyjen asentamista. Ei siitä, pitääkö päällimmäisenä olla kipsiä vai ei.richardtenggren sanoi:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 viestiä
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 viestiä
Nyt kun sanot sen, niin taisin tulkita koko asian väärinA Avemo sanoi:
Ajattelin myös näin. Eniten olin (ehkä turhaan) kriittinen siitä, olisiko sopimatonta ottaa riski muutaman reiän osalta kipsin takana just in case, kun asennan uutta keittiötä, jos esimerkiksi osun vanhoihin reikiin, niin vain kipsi joutuu kantamaan, tai olisiko joku yleisesti hyväksytty totuus kantavuudesta, joka pitäisi ottaa huomioon.A Avemo sanoi:
Onko kyse pelkästään reikien poistamisesta, hanki pyöröpuikko tai grillitikku oikealla halkaisijalla.
Kasta ne puuliimaan ja työnnä reikään. Leikkaa hohtimilla tai sivuleikkureilla. Toista kaikille rei'ille.
Seuraavana päivänä katkaise tikut tasaisesti levyn kanssa.
Valmis.
Vaikuttaa kuitenkin siltä, ettei sillä ole käytännön merkitystä. Piirrä mitat kipsiin, niin näet, kohtaako jokin paljon, ja voit joko ruuvata hieman sivuun aiotusta linjasta tai tulpata edellä mainitulla tavalla.
Kasta ne puuliimaan ja työnnä reikään. Leikkaa hohtimilla tai sivuleikkureilla. Toista kaikille rei'ille.
Seuraavana päivänä katkaise tikut tasaisesti levyn kanssa.
Valmis.
Vaikuttaa kuitenkin siltä, ettei sillä ole käytännön merkitystä. Piirrä mitat kipsiin, niin näet, kohtaako jokin paljon, ja voit joko ruuvata hieman sivuun aiotusta linjasta tai tulpata edellä mainitulla tavalla.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 127 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 127 viestiä
Voit tarkistaa, onko siellä, missä kaapit (kiskot) kiinnitetään, suuria reikiä.D Davion sanoi:Se, mitä eniten kritisoin (ehkä tarpeettomasti), oli se, oliko sopimatonta ottaa riski joidenkin reikien kanssa gyprocin takana varmuuden varalta, kun myöhemmin asennan uuden keittiön, siltä varalta, että esim. osun vanhoihin reikiin, jolloin vain gyproc kantaisi kuormituksen, tai oliko olemassa yleinen totuus käsiteltävästä lujuudesta tai jotain vastaavaa.
Klikkaa tästä vastataksesi

