U
Eikö voi laittaa kortlingit 60cc ja asentaa lattialastulevyn pitkin reglarna?

• Tykkään
Ådala
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd sanoi:
Eikö voisi laittaa kortlingar 60cc:hen ja asettaa lattiasirkkelin reglarna:n suuntaisesti?
Mielenkiintoista! En ole ajatellut sitä.

Tai aseta lyhytelementti kunkin osaston päähän (sinun täytyy kuitenkin tehdä se, jos aiot asentaa golvspån ohjeiden mukaan) ja uusi lattiasääntö näiden väliin, keskelle osastoa. Tai aseta vielä yksi lyhytelementti osaston keskelle, jos vesiputkien kanssa on hankalaa.

• Tykkään
Ådala
  • Laddar…
Åsa Lund
Jos asetat reglar bjälkarnas suuntaisesti saadaksesi tuen undergolv:lle, eikä sinun tarvitse jäykistää bjälklaget:ta, voit asettaa reglar koko matkan lukuun ottamatta juuri vesiputkien kohdalla.

Miksi säätää ja vaikeuttaa ylärakenne, lattialastulevy ja kelluva lattia?
Jos kuitenkin haluat puulattian, niin eikö olisi huomattavasti helpompaa vain asentaa oikea puulattia sopivassa mitassa 95 cm jaolle?
Epäilen, että siitä tulisi kalliimpaa.

Vain varmistaakseni itseni, olen nyt tehnyt nopean googlauksen ja laskelman:
Oletettu huoneen koko noin 3,3 x 5,5 m, (vain saadakseni jonkin mitan juoksumetreinä tarvittaville palkeille).
Laskettu 25 jm 45x120 palkeilla á 52 kr/m, (koko huoneelle).

Byggmax palkeilla, lattialastulevyllä ja kelluvalla puulattialla (parketti, klikattava):
Halvin parketti (puu, ei laminaatti): 200 kr/m2 => noin 400 kr/m2
Kallein parketti (puu, ei laminaatti): 900 kr/m2 => noin 1100 kr/m2

Massiivipuulattia 34x120 (kuusi) voi löytää 243 kr/m2
Massiivipuulattia 45x145 (mänty) voi löytää 407 kr/m2

• Tykkään
Ådala ja 3 muuta
  • Laddar…
Åsa Lund
Jos on tilaa näin paksulle aluslattialle, jotta 15 mm parketti voidaan asentaa sen päälle, on se todella hyvä!

Oldboy Oldboy sanoi:
Miksi sählätä koolauksella, lattialastuilla ja kelluvalla lattialla? Jos haluat kuitenkin puulattian, eikö olisi huomattavasti helpompaa laittaa vain oikea puulattia sopivaan kokoon, jotta se kestää 95 cm cc? Epäilen, että se olisi kalliimpaa.

Vain varmistaakseni itseni olen nyt tehnyt nopean googlauksen ja laskelman: Oletettu huoneen koko n. 3,3 x 5,5 m (vain saadakseni jonkin mittaisiksi tarvittavien juoksumetrien koolauspuut). Laskettu 25 lm 45x120 koolaus 52 kr/m, (koko huoneeseen).

Byggmax koolaus, lattialastut ja kelluva puulattia (parketti, klikkaus): Halvin parketti (puu, ei laminaatti): 200 kr/m2 => n. 400 kr/m2 Kallein parketti (puu, ei laminaatti): 900 kr/m2 => n. 1100 kr/m2

Massiivinen puulattia 34x120 (kuusi) löytyy 243 kr/m2 Massiivinen puulattia 45x145 (mänty) löytyy 407 kr/m2
Olet varmasti täysin oikeassa. Valitettavasti liian myöhään nyt... Jos tekisin sen uudelleen, tekisin kuten ehdotat. Koolauspuiden upottaminen oli hankalampaa kuin olin laskenut.

• Tykkään
Oldboy
  • Laddar…
Å Ådala sanoi:
Hei! Olen purkanut hieman epävakaan raakaponttilattian ja haluan sen sijaan asentaa lattialastulevyn ja sen päälle 14 mm puulattian. K-k-mitta koolinkien välillä vaihtelee 75 ja 95 cm välillä. Tarvitsen neuvoja, kuinka helpoiten koolata, jotta voin asentaa lastulevyn. Kyseessä on väliportaikko.
Talo on alun perin viime vuosisadan vaihteesta peräisin oleva torppa, joka sitten kunnostettiin 1968. Luulen, että silloin naulattiin koolaukset alkuperäisiin palkkeihin lattian tasaamiseksi.

[kuva]
[kuva]
Lapioi kaikki purut aluksi pois. Tulet yllättymään, kuinka paljon painoa on tiivistettyssä purussa. Löydät varmasti myös jonkin tiilen tai vastaavan. Täydennä väliin koolauksia ja eristä askelääniltä. Laita päälle 25 mm kuusi- tai mäntylattia.

• Tykkään
foppa ja 1 muu
  • Laddar…
Å Ådala sanoi:
Näin tekivät kirvesmiehet, jotka meillä oli täällä joitakin vuosia sitten, toisessa huoneessa, ennen kuin laittoivat lattiavaneria. Siitä tuli riittävän vakaa.
[kuva] [kuva]
Olen edessäni samanlaisen projektin kanssa ja teidän ratkaisunne tuntuu nopeimmalta ja parhaimmalta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.