1 427 lukukertaa ·
3 vastausta
1k lukukertaa
3 vastausta
Tiivistä betonilattiat, uusi terassi
Viime vuonna päätin asentaa terassilaudoituksen olemassa olevan betonilattian päälle, joka on myös kattopinta osalle autotallistani, joka sijaitsee kellarissa. Ratkaisu oli silloin porata ja kiinnittää jokainen terassiruuvilla. Minun piti myös tukea, jotta se olisi samalla tasolla kuin terassi ja portaat, koska betonilaatassa on pieni kaltevuus.
Tuloksesta ei tullut hyvä, laudoituksesta tuli "aaltomainen" koska olin tukenut sen, ja se johti kaltevuuteen julkisivua kohti, johon kerääntyy vettä. Asetin myös laudoituksen liian tiiviisti, joten vesi ei päässyt sen läpi. Ja tukimateriaali, jonka laitoin laudoituksen alle, esti veden valumisen pois laatasta, koska se oli talon vieressä.
Viime talvena huomasin, että vesi alkoi tippua autotalliin betonilaatan alta, epäilen, että jokin reikä päästää vettä sisään… mitä olen ymmärtänyt, jokin reikä on terassin oven kohdalla.
Joten nyt kysymykseni ovat
1. Miten tiivistän tämän? Tiivistää jokainen reikä? Pahvi?
Kitit?
2. Miten tehdä uudesta laudoituksesta kauniimpi? Minulla on mahdollisuus asettaa "karmi" laudoituksen alle, joka on Max 28mm. Mutta koska laatta kalteutuu ulospäin, uusi laudoitus nousee 28mm ja laatta ulos ei mitään.
Ajatuksena on myös asettaa laudoitus toiseen suuntaan, niin että alla olevat karmi suuntautuvat poispäin talosta.
Jos teillä on kysymyksiä, niitä voi vapaasti kysyä.
Tuloksesta ei tullut hyvä, laudoituksesta tuli "aaltomainen" koska olin tukenut sen, ja se johti kaltevuuteen julkisivua kohti, johon kerääntyy vettä. Asetin myös laudoituksen liian tiiviisti, joten vesi ei päässyt sen läpi. Ja tukimateriaali, jonka laitoin laudoituksen alle, esti veden valumisen pois laatasta, koska se oli talon vieressä.
Viime talvena huomasin, että vesi alkoi tippua autotalliin betonilaatan alta, epäilen, että jokin reikä päästää vettä sisään… mitä olen ymmärtänyt, jokin reikä on terassin oven kohdalla.
Joten nyt kysymykseni ovat
1. Miten tiivistän tämän? Tiivistää jokainen reikä? Pahvi?
Kitit?
2. Miten tehdä uudesta laudoituksesta kauniimpi? Minulla on mahdollisuus asettaa "karmi" laudoituksen alle, joka on Max 28mm. Mutta koska laatta kalteutuu ulospäin, uusi laudoitus nousee 28mm ja laatta ulos ei mitään.
Ajatuksena on myös asettaa laudoitus toiseen suuntaan, niin että alla olevat karmi suuntautuvat poispäin talosta.
Jos teillä on kysymyksiä, niitä voi vapaasti kysyä.
Viimeksi muokattu:
Tiivistä sluringilla (ohut sementtiseos) tai jollakin muulla tarkoitukseen sopivalla sementtipohjaisella tuotteella. Esimerkiksi tämä: https://www.bauhaus.se/cement-expre...YcHLy_aztRGUGtU4ErtxowIFGkN8-qghoC3uUQAvD_BwE
Klikkaa tästä vastataksesi