människa
människa: Kiitos Tjrex Jätimme tarjouspyynnön kolmeen eri puutavarakauppaan. Derome, XL Bygg & Woody alueella & kaksi näistä ilmoitti 5x90 ruuvia runkoon. Kirjoitimme 90mm ruuvia runkoon tarjouspyyntöön. Siksi oletin, että 5mm oli ok, vaikka 6mm tietenkin kestää enemmän. Ehkä voi laittaa 3 ruuvia kahden sijaan jokaiseen :thinking:
2 vastausta · 2,2k lukukertaa
P
Peppe123: Hei, olen vaihtamassa taloni kattoa, koska vanhat eterniittikattolevyt eivät enää pidä. Ajatukseni on asentaa betonitiilikatto, nyt kysymykseni on, kestävätkö kattorakenteeni tämän lisäkuorman? Katto on noin 13m pitkä, jokainen puoli on 5m leveä, kaltevuus on noin 27 astetta, kattorakenteet on tehty 130x45 puutavarasta, talossa on yhteensä 15 kattorakennetta, lumimäärä voidaan
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
K
Kri113: Minulla on kipsilevyjä kattospottien kanssa kotona, missä edellisen omistajan tekemä kittaaminen ja maalaus on vähän niin ja näin. Haluaisin saada paneelilevyt kattoon. Otin alas muutamia spottivalaisimia, työnsin puhelimen ylös kuvatakseni ja tarkistaakseni pinnojen yläpuolella olevia kannattimia. Käsitykseni on, että cc-mitta on vähän liian suuri näiden kannattimien välillä ja
0 vastausta · 688 lukukertaa
A
avendere: [citat] Tämä oli jo jokin aika sitten (kirjoitin viestin 2018), joten voin iloisesti ilmoittaa, että 4 vuotta ilman höyrysulkua lattia on edelleen uudenveroinen (pl. lasten "luonnollinen" patina). Kuten sanottu, parempi riskeerata pintakerros kuin palkisto. Terveisin: Marcus
7 vastausta · 5,3k lukukertaa
A
Agurg: Hei, Olen tekemässä kunnostusta yhdessä talomme huoneista. Huoneen savupiipun pinta on maalattu kiiltävän valkoisella värillä, josta haluaisimme mielellämme päästä eroon. Olisiko helpointa vain maalata päälle sopivalla lämmönkestävällä maalilla, ajattelimme mustaksi? Pitäisikö meidän hioa tai puhdistaa jotain ensin, jotta maali kiinnittyisi paremmin? Toinen vaihtoehto on
0 vastausta · 714 lukukertaa
·
S
Stefan1972: Se riippuu täysin siitä, miten se on koottu. Jos on paljon/tosi paksuja nauloja, se voi olla vaikeampaa. Jos ne ovat pienillä dyckert, se saattaa olla helppoa.
4 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
B
BSOD: [citat] Relevantti kysymys, minäkin suosin paikan päällä valamista.
34 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
V
Veronika Tynnerman: Löysitkö jonkin ratkaisun? Minulla on nimittäin sama ongelma!
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
J
JSE: Ei maalaaminen suoraan ole hauskaa.. Laita ensin kangas tai remonttitapetti.
4 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
EddieHansson
EddieHansson: Aiotko olla lisäämättä yli 45mm? Kummassakin tapauksessa vaihtoehto on parempi, sillä naulat menevät silloin suoraan läpi (45+28).
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
Sangrud
Sangrud: Mahtavaa! Kiitos kaikille!
5 vastausta · 816 lukukertaa
·
Sangrud
5 vastausta · 816 lukukertaa
·
F
fribygg: TS vaikuttaa toisessa samassa aiheessa olevassa ketjussaan epäröivän kaapeleiden kipsaamista, joten suosittelen, että palkkaatte taitavan sähköasentajan, joka voi tehdä siistin päällikkäisasennuksen sen sijaan.
4 vastausta · 644 lukukertaa
M
Mokhalad: [citat] Kiitos! Nyt luulen, että sain kaikki mahdolliset vaihtoehdot kokeiltavaksi.
16 vastausta · 9,1k lukukertaa
·
Oldboy
Oldboy: Käsitykseni on, että räystäsventilaatiota ei pitäisi liioitella, joten en olisi tehnyt mitään sille. Viileiden tilojen ja erityisesti autotallien/carportien tuuletus on äärimmäisen vaikeaa tietää, mikä tulee toimimaan. Nehän ovat kuitenkin yksinkertaisia rakennuksia, joten voi hyvin kokeilla. Tässä tapauksessa riippuu myös siitä, kuinka hyvin tuuletettu itse carport on. On
3 vastausta · 1,9k lukukertaa
B
ByggD: Hei! Olen saanut materiaalit suunnittelijalta, jotka näyttävät alla olevan mukaisesti. Uusi liimapuupylväs pitää pystyttää paikalleen ennen kuin vanha ulkoseinä upotetulla vanhalla pylväällä puretaan. Onko mahdollista pystyttää uusi pylväs, koska se tulee olemaan liian pitkä ennen kuin se on paikallaan... Onko mahdollista nakuttaa se paikalleen tai onko siihen joku kikka? Voiko
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
Z
z_bumbi: Eikö olekin helpompaa ostaa nauloja sopivassa mitassa? Olettaen, että naula ei ole jo kiinni listoissa, sillä silloin olisi helpompaa käyttää olemassa olevia.
2 vastausta · 1,8k lukukertaa
M
mossanbo: Kiitos kaikista hyödyllisistä vinkeistä. Onhan olemassa hyviä vaihtoehtoja kalliille valmiille palkkeille.
8 vastausta · 1,1k lukukertaa
Demmpa
Demmpa: Eli haluatte poistaa oman asunnon äänet makuuhuoneesta? Avaakaa seinät/lattia ja lisätkää eristystä. https://www.isover.se/isolera-mot-buller-och-storande-ljud https://www.hornbach.se/projekt/att-tanka-pa-ljudisolera-innervaggar/ https://villalivet.se/om-inredning/ljudisolera-vaggar-och-rum/ Ja/tai ääntä vaimentavia levyjä seinille/kattoon, esim. https://www.silentswede.se/
1 vastaus · 4,3k lukukertaa
L
Lbg83: Hei, Olen kunnostamassa kylpyhuonetta ja kun aion siirtää lattiakaivoa, minun täytyy valaa umpeen vanha lattiakaivon aukko. (Kellari alla) Käsittääkseni pitäisi käyttää alhaisen alkalitason laastia jne. kevytbetonissa, mutta voiko läpivientiä valaa umpeen laastilla? Muuten ajattelin käyttää eps-betonia, mutta minulla on vaikeuksia nähdä, onko se alhaisen alkalitason vai ei. Onko
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
P
Pa & Sa: [citat] Minulla ei ole aikomusta ottaa alas osb'ta. Enkä usko, että se putoaisi, mutta kysymys onkin lähinnä siitä, onko riskinä, että levy roikkuu. Katto tulee valaistuksi, joten jos se roikkuu vuoden tai kahden jälkeen, se todennäköisesti näkyy erittäin hyvin valaistuksen takia. Olen hieman kokematon osb:n käytössä katossa, ja kun yrittää etsiä tietoa siitä, löytää vain,
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
BirgitS
BirgitS: [citat] Valitettavasti joissakin keskusteluketjuissa on esimerkkejä, joissa puusepät ovat mitoitteneet palkkeja, jotka eivät kestä rasituksia ollenkaan. [citat] Joka tapauksessa on päinvastoin, jos liitos on seinän yläpuolella, sille on tarjottava edelleen tuki tai lattia on rakennettava uudelleen.
3 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Husfix on kai muovia muistaakseni, joten se ei sovi savupiippuihin.
3 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
J
Joak: Sen pitää olla rakoja ympärillä, jotta levy voi liikkua.
13 vastausta · 6,8k lukukertaa
·
Dr Benz
Dr Benz: [citat] Kiitos. Hyvä input. Sivut varmistetaan eps-betonilla ja eristelevyt asetetaan limittäin ja kiinnitetään toisiinsa niin, että sen ei pitäisi olla ongelma. MUTTA olen erittäin kiitollinen kaikista vinkeistä, jotka kannattaa ottaa huomioon ennen kuin tekee sen. On niin paljon työläämpää keksiä asioita jälkikäteen….
6 vastausta · 2,9k lukukertaa
Dr Benz
Dr Benz: [citat] Joo, mutta vähän niin ajattelin tehdä olohuoneessa, jossa puolet on kellari ja palkitettu ja puolet on maapohja, joka muuttuu laataksi. Ongelmana tässä on, että ei voi tehdä kahta kiertoa, vaan letkun on mentävä edestakaisin hiiren ja laatan välillä. Tämä, koska kellarin saumasta kulkee vino läpi huoneen...
5 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
F
Fixaren06: Aiomme vaihtaa julkisivun ja meillä on ryömintätila, jossa on melko suuret sisäänkäynnit. Ryömintätilassa on painettamalla toimiva kosteudenpoistaja. Voiko näille sisäänkäynneille laittaa luukut painekyllästetystä puusta vai pitäisikö luukut rakentaa tavallisesta puusta? Tällä hetkellä käytössä ovat vanhemmat luukut, jotka on rakennettu nyt purettavasta paneelista.
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
Z
z_bumbi: Se onnistuu, jos naputat/porat/katkaiset sauman. Jos haluat vaihtaa grind och peittää tangon kokonaan, voit helposti katkaista tangon, hioa alas ja sitten porata pois, jotta voit peittää hieman uudella käytetyllä aineella. Jos ei ole vaatimusta peittää, leikkaa vain ja hio tarvittaessa alas. Fiksua, jos haluat peittää, on itse asiassa asettaa uudet saranat paikan päälle. On vaikeaa
14 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
S
Sstridsberg: [citat] Onko sinulla parempi vastaus nyt muutaman vuoden jälkeen? :) Ajattelin nimittäin tehdä saman asian keväällä (ampua katto naulalla pienen terassin päälle)
3 vastausta · 2,8k lukukertaa
BirgitS
BirgitS: Saat saman vastauksen kuin viimeksi. [citat] #4 Vuoden 1927 taloissa voi myös olla seiniä, jotka ovat välttämättömiä vakauden kannalta. On tutkittava paikan päällä, kestääkö perusta pylväiden lisääntynyttä painetta. Kantaviin rakenteisiin kohdistuvat toimenpiteet edellyttävät hyväksyttyä rakennusilmoitusta.
1 vastaus · 785 lukukertaa
·
K
karlmb: [citat] Etsin ne. Tässä on kuitenkin muottien ulkonäkö.
22 vastausta · 26,2k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.