Hei kaikki
Haluan asentaa kipsilevyn kellarimme seinää vasten.
Seinä on tehty isoblockista, rapattu molemmilta puolilta ja ulkopuolella on salaojituskiekkoja.
Joten mielestäni ei pitäisi olla kosteutta, joka pystyisi tunkeutumaan läpi.
Mitä mieltä olette, pitäisikö minulla olla ilmarako muurauksen ja kipsin välissä? Jos mahdollista, haluaisin välttää sen tilan säästämiseksi.
Mietin, voisiko muurin ja kipsin väliin asentaa aluskermin ilman ilmarakoa.
Mielipiteitä?
 
Minulla oli profiilipelleillä 45 mm ilman eristystä.
 
Kiitos Anders.
Asetin sisäpaneelin seinää vasten toisessa huoneessa. Siellä kiinnitin 30 mm puuta, jonka taakse olin nidonnut aluskaterempaita.
Mutta tässä huoneessa haluan todella säästää tilaa, enkä halua mieluiten rapata.
 
Ilmarako tai vaihtoehtoisesti cementskivor jne. Me valitsimme laittaa multipor sen sijaan. Sillä saimme myös eristetyn ja lämpimän seinän. Tosi tyytyväisiä.
 
Ei tiedetä, toimisiko underlagspapp + kipsi suoraan seinää vasten?
 
människa människa sanoi:
Onko kukaan tietoinen, jos alushuopa + kipsi toimisi suoraan seinää vasten?
Miten aiot kiinnittää levyt seinään, kun se pitäisi ruuvata melko tiheästi?
 
A AndersS sanoi:
Miten aiot kiinnittää levyt seinään, koska ne pitäisi ruuvata melko tiheään?
Kun tein kylpyhuoneen, kiinnitin Jackonin märkätilalevyt suoraan muurille heidän "iskutulpeillaan", jotka esiporataan ja lyödään sisään. Se on melkein kuin iso ekspanderinaula, jossa on iso litteä pää.
Ajattelin, että ne ehkä toimivat myös kipsilevyyn, jos on erittäin varovainen.
 
....mutta ovatko isolohkareet tiiviitä tässä suhteessa?

Siinä tapauksessa kai kiinnitetään kipsilevyt liimalla? Onko siihen tarkoitettua laastia tai sitten käytetään rappauslaastia, joka on tahmeaa....

Ehkä puhelu isolohkareiden valmistajalle varmistaaksesi, ettei ole tyhmä idea jättää ilmarako pois?
 
Joo, tarkoitan sitä. Pohjustuslaasti molemmilla puolilla lisäksi, & salaojituskiekot ulkopuolella
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.