Aion muurata matalan tukimuurin ja ajattelin laittaa graniittilevyjä päälle. Mutta mitä saumamateriaalia pitäisi käyttää? Olen kuullut, että laasti ei ehkä tartu niin hyvin graniittiin?
Leca-harkkojen päälle asetetaan graniittilaattakansi, mitat 30 cm. Käytetään tukimuurin rakentamisessa.

Rickard.
Kivilima tuntuu ilmeiseltä, mutta se on hieman pelottavaa/liimaista valmiiden pintojen ympärillä. (Se on suunnilleen kuin eristysvaahto)

Ulkokäyttöön tarkoitettu kiinnityslima pitäisi kestää riittävästi, ja ehkä siinä aloittaisin kokeilun.

• Tykkään
BORNER
  • Laddar…
Rickard. Rickard. sanoi:
Kiviliima tuntuu ilmeiseltä vaihtoehdolta, mutta se voi olla hieman pelottavaa/klähmäistä valmiiden pintojen ympärillä. (Se on suunnilleen kuin vaahtotäytemassa)

Kiitos, @Rickard. Itse sauma ei tule näkymään kovin paljon, koska maamassat nousevat noin senttimetrin ylös graniittikivilaatan reunalle. Onko kiviliima tässä tapauksessa kestävämpää kuin asennusliima?

Rickard.
Luulen, ilman että olen verrannut, että stenlimme tarttuu paljon paremmin lecablockiin ja tulee siksi vahvemmaksi.

• Tykkään
BORNER
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.