Hei!
Olen remontoi meidän 1,5-kerroksista taloa vuodelta -77 ja olen nyt purkanut levyverhoilun (lastulevy) osasta ulkoseinistä. Lastulevyn takana oli musta muovi, vähän kuin tukevia roskapusseja. Se ei ollut kovin tiivis, sillä siihen oli porattu kaikkea mahdollista ja oli reikiä sähkörasioille. Se ei ollut myöskään kovin tiukasti kiinni lattiaan/kattoon.

Ulkoseinät on rakennettu näin (ulkopuolelta katsottuna):

Rakennuspiirustuskuva, joka esittää rakennuksen ulkoseinien rakenteet materiaalikuvauksineen ja K-arvoineen.

En näe merkkejä kosteudesta eristeessä tai puukehikossa. Kysymykseni on, mitä minun pitäisi käyttää, kun rakennan seinän uudelleen? Pitäisikö käyttää tavallista rakennuskalvoa vai höyryjarrua? Tuuletus on tällä hetkellä painovoiman avulla, kylpyhuoneen tuuletin jatkuvasti päällä.

Suurkiitokset etukäteen vinkeistä ja neuvoista!

Olisin käyttänyt ennemmin höyryjarrua.

Mutta kuulun siihen koulukuntaan, joka antaa talojen hengittää, erityisesti vanhojen talojen...modernit, erittäin hyvin eristetyt tai passiivitalot ovat eri asia, niissä kaikki rakennetaan niin, ettei kosteus pääse eristeisiin, mutta se edellyttää, ettei myöskään läpivientejä jne. ole tehty.

se on toiminut muovin kanssa vuodesta 77 eikä rungossa ole vaurioita, joten miksi muuttaa

• Tykkään
Stensson11 ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.