Rickard.
Rickard.: [citat] Minulla ei ole paljon kokemusta, mutta sanoisin ei kumpaakaan. Täysin joustamaton siitä ei tule, mutta jos odotukset ovat normaalit ja se rakennetaan hieman erityisen vakaasti, niin siitä tulee hyvä. Mielestäni paikallisen klinkkerikauppasi pitäisi voida auttaa sinua tuntemaan, miten klinkkeri "ilmassa" tuntuu, vaikka se ei olekaan ihan sama asia.
5 vastausta · 1,6k lukukertaa
T
trannelg: Hei. Toivottavasti joku voi antaa konkreettisia vinkkejä, miten saada seuraavat pinnat kuntoon. Tapaus1, oranssi sisäseinä, melko "pinnallisia" vaurioita johtuen liimatuista seinälevyistä suoraan rappausseinään, jotka on poistettu. Voiko tällaisiin ohuisiin (1-2 mm kerroksiin) levittää jonkinlaista rappausta? Tapaus2, vihreä ulkoseinä, rappauksen puuttuminen aina muurattuun seinään
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
Z
zingo: Rakennan pizzauunia. Paikallinen rakennusliike suositteli ja toimitti Webersin tulenkestävää laastia tähän projektiin. Olen nyt alkanut saumata kiviä ja tajuan muutaman kerroksen jälkeen (ja epäonnistuneen holvikaariyrityksen jälkeen), että laasti kovettuu erittäin hitaasti eikä myöskään sovi tarkoitukseen. Soitin Weberille, joka vahvisti tämän. Se kyllä kovettuu ja tulee
0 vastausta · 963 lukukertaa
T
tergo: oletko huolissasi siitä, että ruuvit eivät kestä, voit laittaa jokaisen kulmaan tuplamolly + tavallinen ruuvi Köp Mollyskruv till dubbellgips | Verktygshandlarn.se
24 vastausta · 5,7k lukukertaa
·
R
roli: En ollut käyttänyt karkeabetonia, valitse hienobetoni sen sijaan. Sitten on helpompi säätää, koska hienobetoni sisältää pienempiä kivenkokoja verrattuna karkeabetoniin. Onhan riskinä, että karkeabetonin kivenkoko tekee siitä, ettei korkeutta voi säätää yhtä helposti kuin betonilla, jossa on pienempi kivenkoko. Sinun pitäisi myös yrittää saada jonkinlainen raudoitus
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
boihus123
boihus123: [citat] Hei, ei juuri minun, mutta ne näyttävät samanlaisilta, voi olla että ne olivat puussa ennen kuin se kaadettiin, mutta miten tietää, ovatko ne aktiivisia vai inaktiivisia? Yritin ståltråd reikien kanssa, mutta en saanut mitään.
2 vastausta · 1,0k lukukertaa
M
marp68: [citat] Kyllä, se on totta Minulla on tavalliset 15×15
3 vastausta · 1,5k lukukertaa
Amin_96
Amin_96: [citat] Hyvä vinkki kiitos! :)
3 vastausta · 954 lukukertaa
Amin_96
3 vastausta · 954 lukukertaa
Grylf
Grylf: [citat] :D Olemme muuttamassa keittiötä ja haluan ottaa osan vanhasta mukaan. Mutta se näyttää synkältä sillä rintamalla.
2 vastausta · 690 lukukertaa
·
N
Nymis: Hei, Minulla on kysymys rakennuksen korkeudesta ja energiamääräyksistä uudisrakennuksissa. Tausta: 1. Rakennuslupahakemus koskee omakotitaloa, jonka rakennuskorkeus on 3,3 m. 2. Asemakaava sallii 3,0 m rakennuskorkeuden 3. Rakennushankkeeseen ryhtyvä perustelee poikkeamaa asemakaavasta: rakennuskorkeus 3,0 m vaikeuttaa nykyisten energiamääräysten täyttämistä uudisrakennuksissa.
0 vastausta · 667 lukukertaa
E
Et1975: [citat] Vaikea sanoa mitään yleistä vain kuvien perusteella. Ulkona ja muissa altistetuissa ympäristöissä kutistumahalkeamat voivat olla suoraan tuhoisia kestävyydelle, koska ne sijaitsevat suoraan raudoituksen yläpuolella ja siksi johtavat kosteuden, hapen ja mahdollisesti suolan suoraan raudoitukseen, joka voi alkaa ruostua nopeasti. Sisätiloissa suojatussa ympäristössä ei ole
10 vastausta · 2,7k lukukertaa
·
D
Davion: Doshålet ei vaikuta pätkän vertaa. Kaikki muu saattaa kuitenkin olla suurempi harmi. Jos aiot vetää lattiasta/katosta ja doshålet on hyvin lähellä joko lattiaa tai kattoa, älä välitä naapureista. Jos taas on monta metriä uritettavaa, kannattaa harkita uudestaan.
5 vastausta · 2,4k lukukertaa
D
Davion: Olen sitä mieltä, että pienet reiät tolppiin ovat suositeltavia, mutta se on minun asiaton paranoia ja uskollinen omistautuminen Murphyn lakiin, joka saa minut sanomaan niin. Aion tehdä saman tänä vuonna yhdellä terassillani ja teen silloin vaihtoehto 2, jonka olet listannut, tyyliin.
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Siirsin kysymyksesi Rakennustekniikkaan, koska epäilen, että saat täällä helpommin vastauksia.
1 vastaus · 2,1k lukukertaa
·
D
Derbyboy: Kiitos! Luulen, että tarkoitan jämäkintä. Kattokannattimien välissä on raakapontti. Raakapontti on sahattu (230) mm ja siihen haluaisin lisätä jotain teräksestä, jotta reikä ei vaikuttaisi siihen, kuinka paljon raakapontti voi kantaa.
2 vastausta · 1,5k lukukertaa
N
nybyggarn3: Sitten oli kaikki valmista. Poraasiin testireiän tulevan keittiön alle ja kokeilin työntää sinne armeringsjärn. Kävi ilmi, että massa oli melko heikkovirtainen ja että ei ollut mitään ongelmia työntää rauta alas. Ennen kuin kiinnitin stolpskor, naamioin laattaa hieman teipillä kenkien ympärillä. Massan painoin reikään ja kun vasaroin stolpsko paikalleen, se puristi hieman
8 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
Z
z_bumbi: Rakenna kehyksiä kivivillasta, peitä kankaalla ja sinulla on halpoja paneeleja, jotka vaimentavat ääntä. Paksumpi = parempi. Älä laita niitä suoraan kattoon kiinni, vaan jätä rako. Niin kauan kuin seinät ja lattiat ovat paljaita, kaikuja todennäköisesti jatkuu. Tärkeintä on vaimentaa nurkat, joten jos sinulla on rajallisesti resursseja, laita levyt seinän ja katon kulmaan,
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
N
nybyggarn3: [citat] Kuulostaa PU-liimalta. Pullossa lukee, että täydellinen kovettuminen kestää vuorokauden. Puristusaika on 4-5 h 20 asteessa. Minulla lämpötila laskee todennäköisesti reilusti alle 10 asteen ehkä viiden tunnin kuluttua. Joo, se on hankalaa käsitellä. Minun täytyy liimata palkkini paikan päällä. Suunnitelmana on poistaa alapuolen kulmikas osa lankuista ja hioa ylimäärä pois
3 vastausta · 2,6k lukukertaa
Toomz
Toomz: Olin väärässä. Olin täysin varma, että kaikenlainen vesijohto seinässä pitäisi olla ilman liitoksia. Olisin välttänyt piilotettuja liitoksia viimeiseen asti ainakaan.
4 vastausta · 1,2k lukukertaa
Schwen92
Schwen92: Hei, autan ystävää ruuvaamaan allaskantta, hän on rakentanut 4x4 m kehikon, jossa on koolinkit 45x95 ja cc42 (materiaalit riittivät tähän, koska maa oli epätasaisempi kuin hän ajatteli, ja se on noin 30 cm maanpinnan yläpuolella. Hän laittoi 8 jykevää maaruuvia Jula:lta ympäriinsä 1 m välein, sitten hän on tukenut koko rakenteen kivilevyillä ja 100x100 tolppakokkeilla noin 25-30
0 vastausta · 683 lukukertaa
J
JontePe: Moikka! Olen juuri saanut muotin valmiiksi ja olen vaiheessa, jossa olen vahvistamassa. Näin toisella foorumilla, että henkilö, joka tekee samaa kuin minä, valaa olemassa olevaa lattiaa vasten ja työntää raudoitusta valmiiseen osaan, jättäen 200 mm ulokkeen. Onko se välttämätöntä? Tarvitsenko jotain muuta? Etäisyydet jokaisen raudan väliin? Minulla on raudoitusverkko kaikkialla.
0 vastausta · 841 lukukertaa
·
P
preben89: Ok tuhat kiitosta. Nordgips siis se on parempi, muut tunnetut merkit (minulla ei ole mitään käsitystä) ?
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
C
chris_lom: Täydellistä, suuri kiitos! Kokeilen Et1975:n neuvoa raudoituksen kanssa olemassa oleviin rautoihin..
4 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
DennisCA
DennisCA: Joo, mietin sadesuojan rakentamista. Ne ovat yleisiä täällä Suomessa, ajattelin jotain tällaista ensin: [bild] Mutta aloin miettiä, jos muuraisi sen sen sijaan että veistäisi… Se olisi aika ainutlaatuista. Ainakin seinät voisi olla muurattuja. Minulla on laatta, jonka valoin useita vuosia sitten ja sen päällä on roskakorit, tarkoituksena oli rakentaa sadesuojan, mutta se ei ole
0 vastausta · 878 lukukertaa
nikasp
nikasp: [citat] Luulen, että ymmärrät minut väärin. Mutta henkilökohtaisesti valitsisin (mielellään) puun tai betonin uudisrakentamiseen. Olen tullut perinteisemmäksi ja kiertotaloudellisesti ajattelevaksi sen jälkeen, kun ostimme torpan 2015. Haluan, että voi remontoida ja vaihtaa, mielellään itse normaaleilla työkaluilla tarvittaessa.
17 vastausta · 4,2k lukukertaa
Y
Yojimbo22: Prima, kiitos!
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
Y
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
J
JF.: [citat] leikkaatko ne yhdessä kulmissa?
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
A
Awes78: Hei Navetan toisessa nurkassa kivijalka mukaan lukien pystytolpat ovat vahingoittuneet ja osittain lahonneet. Voinko vaihtaa ne liimapuupalkkeihin ja jatkaa vaakasuoraan osaa?
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
G
gimmok: Kiitos! Sitä ei ole vielä rakennettu, joten nyt suunnitellaan. Näin ajattelin, että se menee varastoon. Sitten ajattelin, että kiinnitämme lattian koolauksen varastoon liimapuupalkkiin kulmakengillä, koska lattian koolaus on kohtisuorassa liimapuupalkkiin nähden. Sen pitäisi toimia mielestäni. Aikomus on palkata suunnittelija mitoitusta varten, jotta olen varma, mutta turhaa
7 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
J
Jonas Blom: [citat] kiitos tarjouksesta. Luulen, että minulla on suunnitelma, joten kaikki on hyvin, jos päätän muuttaa mieltä ja tarvitsen apua, otan yhteyttä kysymyksellä. Kaikkea hyvää
14 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.