Senaste inläggen
rotbackarn: [citat] En väldans mix med udda storlekar. Kvaliteten kan behöva några månader att utvärdera. Tidigare Tronic cr2032 har varit ganska mediokra, lite som Kjells batterier. Köper mest GP via Apotea numer, bra kvalitet och pris men saknar några storlekar dock.
jonaserik: [citat] Är 230 U för laddning av tanken. Vilken motor har för den. 230 U är en efterföljare till 210 U och är en underbar reglator., Sen finns en 240 U efter den och den har fler zoner samt VV reglering i sig. Kör själv med 0 - 10 V styrning för laddningen och fungerar utmärkt, då det går att ställa in exakt vilken temp man vill ladda med. I all ära Laddomat, men jag gillar dom
Arga Montören: Fixar badrum i hus från -42. Ovanför finns en kallvind .Tidigare låg kutterspån som jag fick över mig när jag rev innertaket. Det finns plats för 145 mm isolering mellan bjälklaget och undrar vad bästa valet av isolering är? Ångbroms eller spärr beror väl på valet av isolering, eller är jag helt fel ute? Tänker avsluta med gips och färg. Fungerar våtrumsfärgen som tillräckligt
Skogochmark: Slipa rent, olja, och måla sedan med oljefärg. Så länge vädret är gynnsamt går det bra att måla nu. Många fina ljumna höstdagar nu.
hhallen: [citat] Ja, min matta är nylagd och jag kan naturligtvis inte veta exakt hur den kommer att se ut efter "några år". Men jag bodde under 17 års tid i en och samma hyresrätt i Göteborg (nyrenoverad när jag flyttade in), och där var våtrumsmattan fortfarande fräsch och osunkig när jag flyttade därifrån. Min slutsats är att det beror mycket på hur man använder och sköter sitt badrum.
Appendix: Klassiskt enslingesystem va? Där man egentligen måste bygga om systemet rätt omfattande för att hantera den lägre framledningstempen. Det här fallet fattade man ju direkt skulle handla om ångerrätten. Sen är väl frågan. Kommer husse häva köpet? Han ska ju nu montera ner pumpen och frakta deni retur Sen sitter han med en anläggnung utan värmekälla. Dvs man går koppla på gamla
Perrolf: [citat] Okej har pratat med säljaren på debe de vill ha 23000inlk moms för en Midi CAB-735 DB då vet jag inte om montaget är inräknad i detta. Vad tycker ni alla om priset ?.
Bitterhetsakademin: [citat] Det har florerat många uppgifter om kostnaderna för invandringen, i Lars Janssons debattartikel i SvD 2022-05-09 angavs 267 miljarder. Andra siffror har cirkulerat som varit både högre och lägre.
AndersMalmgren: [citat] Den heter CTC Urban Gastronomy, det roliga är att den ligger i en ganska sjaskig del av aten. Men det verkar vara lite så i denna stad
Johan Gunverth: [citat] Min farfar var en hejare på detta och skicket är fortfarande bra på det arbetet han gjprde för 40-50 år sedan. Han blandade ”magert bruk” med cement och siktad natursand. Det kan ha varit kalkbruk istället för cement. Jag är osäker. Detta borstade han ner i fogarna med en plafondpensel och knackade med en träklubba mitt på stenen. Sedan duschade han allt försiktigt med
JuggeH: Du kan också kolla toalettsitsar.com Vi köpte en sits där till vår 24 år gamla toalettstol. Bra hemsida. Bra passform.
JonasJN: [citat] Jo, det syns på färgerna i bilden. Väldigt mycket "content" som ser ut exakt likadant.
Boholmen: Jag har en skorsten med 4 pipor enligt bilden. Ska installera en kamin på entréplan och vill ha kaminen placerad i centrum på murstocken vid det blå krysset. Vill inte ha en anslutning/rökrör som inte är centrerad för att kunna möta kanal nummer 2. I källaren står en kamin som är inkopplad på pipa nummer 1. Denna kamin kan jag eventuellt tänka mig att demontera om det krävs för
Rattatta: Hej Tittar på att byta ut vit kanalplast tak till vårt uterum. 6 st Takbalkarna är CA 2500mm långa med CC 1000. Tyvärr gör CC1000 att vissa leverantörer går bort, då de endast har CC700 (Plastexperten, Halle, Skånska byggvaror) Några bra tips hur man kan lösa detta på ett bra sätt utan att det blir allt för hemmasnickrat? Till sist, PC är att rekommendera? Någon som provat?
oscar_uppsala: [citat] Lagen är inte (det som brukar kallas) förhandsdispositiv, alltså näringsidkaren kan inte avtala med bindande verkan om att konsumenten ska avstå sina rättigheter, däremot kan ju konsumenten vid en tvist fritt förlikas om en lösning som blir bindande, även om den skulle avvika från lagliga rättigheter...
KnäckeHäxan: Runda möbeltassar fungerar överraskande bra för ändamålet, köp ett ark och prova. Glaset/linsen blir inte varmt förutsatt att det är en LED (har inte läst alla svar i tråden).
Hemingway: Du har rätt att det är ett arbete i sig att vara en duktig beställare. Det är som allt annat en färdighet det också som man blir bättre av med erfarenhet. [citat] Det kort svaret är nej.
Hannuse: Har precis dragit igång ett system från X-Sense med vattenvarnare, brandvarnare och temp/fuktighetsmätare. Verkar riktigt fiffigt, och har även kopplat upp det så att man får notiser i mobilen, och det går att få ut det loggade temperaturdatat samt sätta larmgränser.
Hybro: Inte dumt att köpa på sig lite ställning då. Haki när man bygger en rak ställning utefter typ en vägg. Burton där det blir vinklar och vrår. Jag kör med ställningsplank till båda. Aldrig ett plank, helst tre i bredd, bl a ifall nåt skulle gå av.
myrgången25: Hej har nästan samma fel minwhirlpool toppmatad funkar mestadels men så markerar den att något med pumpen men inget sitter fast i filteret o pumpen snurrar fint finns det något jag själv kan titta på innan jag ringer en tekniker som får byta pumpen
myrgången25: hej har en whirlpool som har några år på nacken som envisas att säga att det något med pumpen så den tömmer inte vatten utan jag får göra det manuellt med lite knapptryck så funkar det samtidigt så kan jag köar maskinen utan några problem under lång tid sedan kan detta uppstå då och då men nu körde jag tre maskiner o samma fel vid varje tvätt. visst det kan jag kanske kan stå
jonaserik: [citat] Har du en polygrip. Ta den och vrid ( medsols ) ytterst lite på den röda hatten ( säkerhetsventil ) vid kärlet, det står luft i röret. Trycket kan sjunka lite men fyll inte på mer just nu. Vrider du mycket, kommer den att hoppa över sina steg invändigt och spruta vatten rätt bra i röret ner.
Bo arnold: Rekommenderar att du jackar ur regeln 1 mm o använder försänkta skruv blir lite knöligt annars jag gjorde så
Marlen Eskilsson: Jag stänger tråden för moderering. Öppnar den när jag är klar, förmodligen i morgon. /Moderator
Marlen Eskilsson: Jag stänger tråden för moderering. Öppnar den när jag är klar, förmodligen i morgon. /Moderator
b8q: [citat] Nja, som jag förstår det så betalar redan Förpacknings- och TidningsIndustrin till kommunerna för insamlingen på återvinningsstationer. Nu flyttas egentligen bara insamlingspunkterna till de enskilda hushållen istället (vilket blir dyrare).
Viktorbyggahus: [citat] Absolut. Gårdagens nät räcker inte för morgondagens konsumption. Ingen betvivlar det. Kritiken är att lägga ned produktion samtidigt som: vi ingår i ett bindande avtal att förse andra med vår produktion samtidigt som industri vill expandera. Sedan klagar man på flaskhalsar och höjer priserna för konsumenten och säger att vi har underskott. Vi har inte underskott och