Senaste aktiviteten
-
Ee-Flex gillade pmds inlägg i tråden Nytt energibidrag från 1 september - du kan få upp till 60 000 kronor.Gör den? Statsskulden är tämligen låg om man jämför med andra länder. Det kan förstås hända att en ny regering tar på sig spenderbyxorna...
-
Ee-Flex gillade FGs inlägg i tråden Nytt energibidrag från 1 september - du kan få upp till 60 000 kronor.Får rätta mig själv. "Bidrag för energieffektiviseringsåtgärder ska kunna sökas oavsett vilket sätt som småhuset värms upp på, förutom...
-
Ee-Flex gillade FGs inlägg i tråden Nytt energibidrag från 1 september - du kan få upp till 60 000 kronor.Det verkar vara som förut, ett bidrag som riktar sig till hus som värms med direktverkande el. "Om det finns medel får bidrag ges för...
-
SSaelen svarade i tråden Parodier på typiska Byggahus-trådar.Undrar om de använder smygvinkel?
-
Ee-Flex gillade Keillers inlägg i tråden Nytt energibidrag från 1 september - du kan få upp till 60 000 kronor.Det här är bra nyheter, även om jag redan visste att det var på gång. Har planerat att byta ut några fönster men skjutit på det några...
-
Ee-Flex gillade han.kans inlägg i tråden Nytt energibidrag från 1 september - du kan få upp till 60 000 kronor.Är det inte vid inflation som många behöver bidrag? tex ensamstående med barn och låga, pensionärer som inte klarar försörjning mm
-
DMånga elkonsumenter upplever sannolikt att det var bättre när SE3 och SE4 hade en svagare koppling till kontinentens elpriser, eftersom...
-
Ee-Flex gillade SueCias inlägg i tråden Nytt energibidrag från 1 september - du kan få upp till 60 000 kronor.Det är ju helt sjukt, varför tar aldrig alla jävla bidrag slut någon gång när vi redan har hög inflation?? :O
-
Ee-Flex gillade uselesss inlägg i tråden Nytt energibidrag från 1 september - du kan få upp till 60 000 kronor.Det märks att det är valår...
-
DHmm... Ingenting av det du bemöter är saker som jag påstått. Trådstartaren har dåligt tryck (inte undertryck med -1 bar) så frågan om...
-
DSkaffa en ibctank som du fyller med regnvatten eller från er gemensamma vattenanläggning, eller från er egna grävda brunn. Koppla en...
-
Dr Benz svarade i tråden Hur felsöker man doft/känsla av "gammalt" i ett rum?.Jag tror att vi hade samma lukt. Gammal människor som bott och aldrig renoverat. Dessutom storrökare. (Det har vi inte känt av förutom... -
BJust ja, IPA var det ja. I stan regnar det. Det var bättre väder i skogen.
-
BFredag idag för mig 😎 Blev en lunch med tillbehör. Helt ok lager till maten.
-
BJag måste nog erkänna att jag har trott att alla dagar är IPA-dagar. Men det kanske bara är lokalt 🤔🥰 Men, vem är jag att inte...
-
BJaja, vem är jag att neka tillfället till en god IPA. 🤷🍻
-
Bfår hänga på med. Hazy days, god IPA från Karlskrona microbryggeri.
-
JJagoo svarade i tråden Hur felsöker man doft/känsla av "gammalt" i ett rum?.Skulle inte förvåna mig om det var detta.
-
BBästerortarn gillade datjas inlägg i tråden Någon som vet vad detta är för material framför öppen spis från 1975..Du behöver inte vara orolig över att du har asbest där, så länge du inte har tänkt slipa på det utan skydd.
-
BJag var på en rysk restaurang i Budapest 1998. Björnkött fanns på menyn men jag vågade inte. De har kanske bra pli på sina trikiner i...
-
JJagoo svarade i tråden Hur felsöker man doft/känsla av "gammalt" i ett rum?.Förlåt, det var jag som var otydlig i posten. Vi har konstig doft i 2 rum men ett av dem är jag nästan helt säker på varför det doftar...
-
LLiljeros svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Nej, men hade varit en ganska enkel grej för tillverkarna att implementera, ett AC uttag vid dragkroken och möjlighet för laddning vid...
-
JJagoo svarade i tråden Hur felsöker man doft/känsla av "gammalt" i ett rum?.Jag skulle inte beskriva doften som kemisk eller "organisk" eller vad man ska säga. Luktar mer som "wow här har luften stått still i 1...
-
GFörst och främst så bör det nämnas att webshoppen du länkade till är en bonfångare som dropshippar direkt från tillverkaren...
-
MMrs November svarade i tråden Parodier på typiska Byggahus-trådar.Undrar just vad dom fyllt bygget som vinglar med. 🤔 Det räcker tydligen inte med att byggherrarna på Byggahus vinglar. Nu ska byggena...
-
Aanjn svarade i tråden Jordtag till reservkraftsomkopplare.Fläkten på pannan är inte stor, gissar att den kanske är på 100w, den reglerar rögastemp och panntemperatur, och vid normal drift ligger...
-
JJagoo svarade i tråden Hur felsöker man doft/känsla av "gammalt" i ett rum?.I badrummet finns det en PAX-fläkt. I övrigt självdrag men inte i alla rum. Vi har framtidsplaner på att byta alla fönster och då...