2 483 läst ·
71 svar
2k läst
71 svar
Nytt energibidrag från 1 september - du kan få upp till 60 000 kronor
Det här är bra nyheter, även om jag redan visste att det var på gång. Har planerat att byta ut några fönster men skjutit på det några månader för chansen att få några kronor i "skatteåterbäring". Det är inget jag fnyser åt. Tvärtom.
Inte ska vi väl fortsätta stt använda våra gemensamma resurser till att finansiera elbilar när statens kärnverksamhet går på knäna?Ä Äpplesnö skrev:
Det verkar vara som förut, ett bidrag som riktar sig till hus som värms med direktverkande el.O ollo skrev:
"Om det finns medel får bidrag ges för att täcka materialkostnader föråtgärder för energieffektivisering i småhus med el- eller gasuppvärmning. I småhus som är utrustade med värmepumpsteknikfår bidrag endast ges om utrustningen utgörs av luftluftvärmepumpar som är äldre än tio år."
Får rätta mig själv.FG skrev:
Det verkar vara som förut, ett bidrag som riktar sig till hus som värms med direktverkande el.
"Om det finns medel får bidrag ges för att täcka materialkostnader föråtgärder för energieffektivisering i småhus med el- eller gasuppvärmning. I småhus som är utrustade med värmepumpsteknikfår bidrag endast ges om utrustningen utgörs av luftluftvärmepumpar som är äldre än tio år."
"Bidrag för energieffektiviseringsåtgärder ska kunna sökas oavsett vilket sätt som småhuset värms upp på, förutom om det värms med fjärrvärme."
Lite orättvist att folk med värmepumpar får bidrag men inte de som har fjärrvärme. Syftet verkar vara att avlasta elnätet.
Det var osäkerheten jag kritiserade. Men jag är med dig, vi måste köpa fregatter, drönare och kanoner, bura in bovar, skicka hem icke medborgare som bara lever på bidrag, effektivisera och förbättra sjukvården, ta bort friskolor och vinster i välfärden, kvotera in icke engelskspråkiga medborgare på svenskspråkiga skolor och halvera antalet riksdagsmän är min åsikt, gå i union med Danmark, Norge och Finland och slå ihop våra administrationer och försvarsmakter till en m m, m m. Finns inget parti som matchar det är jag rädd 😊F fribygg skrev:
Nej jag tycker inte heller att staten ska ge bidrag överallt, sist detta bidrag på elen i vintras?!F fribygg skrev:
Men nu har jag två trasiga fönster och några som ruttnat, fönsterna är 72 år så det behövs, och nu kunde jag fått 30% i bidrag ifall jag haft annan uppvärmning!