Senaste aktiviteten
-
Mikael_L svarade i tråden Den stora öltråden!.På genomresa i republiken Jämtland (imorgon kommer vi till landskapet Lappland, men Västerbottens län), så då måste man ju vara... -
PÄr du verkligen så korkad eller spelar du bara? Främligen avsåg förstås barnet i flickvännens mage, på vilket Kurtivan replikerade episkt.
-
AAvemo svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.En kollega till mig körde min förmånsbil medan jag var tjänstledig. Han hävdar att den gjorde av med 50% av batteriet när han körde från...
-
ILåter lite väl klent med cc1000 tycker jag... Och opraktiskt. Hålband funkar väl, men kanske är svårt att spänna ordentligt utan...
-
IIncinerator svarade i tråden Vinglande bygge.Då borde man kanske kunna sätta hålbanden på utsidan innan man klär med plåt för att slippa att de sitter i vägen om man vill göra någon...
-
MEn arbetstank?
-
IIncinerator svarade i tråden Vinglande bygge.Plåt på utsidan, inget på insidan.
-
LAtt det blir en massa efterjobb håller jag med om , det blir nog att renovera om hela köket ytmässigt om TS river den , och det är...
-
Larsa svarade i tråden Projekt: Renovera timmerhus.Blev lite dubbelpost där, skulle korta ned långt svar men det blev kvar 😃 -
IKorsade hålband skruvade i varje stolpe styvar upp på ett bra sätt.
-
IByggde en mindre byggnad på ca 30 m2 som inte skulle göras färdigt invändigt på ett par år använde hålband och ankarskruv noll problem...
-
UI bland blir det så om man skriver innan man läst färdigt..
-
Oldboy svarade i tråden Såga av del av balk.Om du inte äger hela huset så får du nog inte göra några ingrepp alls på bärande konstruktion. Det är fö tappen som håller ihop/låser... -
PPella-plank svarade i tråden Projekt: Renovera timmerhus.Perfekt! 👌🏻
-
PFa Fasaden är brädor, plank är grövre grejor. Typ 50x200mm. Jobbade själv extra på brädgård då jag pluggade, lärde mig mycket och det...
-
DDilato svarade i tråden Nya soplagen 2027: det här händer med ditt sopkärl.Och PET för spriten. Det finns 127 varor sprit i PET på Systembolaget redan.
-
DDen dominerande faktorn där är transporterna (den extra vikten och volymen som flaskorna käver), även om ugnarna i sig är ett problem...
-
Larsa svarade i tråden Projekt: Renovera timmerhus.Fa Fasaden är brädor, plank är grövre grejor. Typ 50x200mm. Jobbade själv extra på brädgård då jag pluggade, lärde mig mycket och det... -
DPå vägen/ gatan/ dikesrenen, har man inte plats på tomten blir nog tunnorna kvar där de levereras.
-
FredrikR svarade i tråden Humorhörnan .... -
Kkrfsm svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Det är väl mest att räckvidden går ner påtagligt. Elbilar är ju generellt sett väldigt väloptimerade för vindmotstånd, just för att få...
-
Vrana svarade i tråden Traditionell fasad, svår planlösning....Tänkte mer utöka antalet fönster så att det går att ha det ljusinsläpp du verkar vilja ha men med mer uppdelad planlösning. Men ni... -
Mikael_L svarade i tråden Vad blir det för mat?.De körde vi genom/förbi. Japp riktigt fina ställen, man börjar direkt fundera på om det skulle gå att flytta. -
KFick hjälp av dottern med det sista på renoveringen av trappan.
-
TKan det bli mer sjuttiotal än så här? Reklam för Mexitegel.
-
BVarför bygger man inte ut fängelset? För att det rymmer fler...