Senaste aktiviteten
-
BHederlig gammal husmanskost... bruna bönor med stekt fläsk, mycket stekt fläsk, dvs minst halva vikten av bruna bönorna. 😀
-
PPella-plank svarade i tråden Projekt: Renovera timmerhus.Ah, har inte koll på begreppen, men det är rätt tjocka brädor, huset är liksom reglar och fasaden, inget mer. Det andra uthuset är ett...
-
RFrågeställningen gällde dels att ta ner kraftledningen tillfälligt vilket jag svarade på
-
UGrishals är nog bättre om du inte vill använda karre
-
RRobert-san01 svarade i tråden Koppla in laddbox i inkommande skåp?.22kW box strypt digitalt till 11 och sedan upptäcker användaren att han har tillgång till mer effekt. Billigaste boxen från Amazon, osv...
-
BVarför säga karre när det heter grishals 😉
-
PPHPersson svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Dubbla drivlinor är bra och dåligt, precis som en 4wd elbil. Dubbla elmotorer dubblar sannolikheten för fel. Men får prioritera. Vi har...
-
Ffribygg svarade i tråden Hur gör man en sånhär bygel?.Böjträ är nog det rätta
-
UUffe A svarade i tråden Vad blir det för mat?.Varför säga karre när det heter grishals 😉
-
TTycker att det fokuseras för mycket på internationella avarter av ledare när vi har våra egna avarter!
-
DMed mina nya kärl nästa år så kommer vi vara tillbaka på status quo, då har vi två kärl som skall tömmas igen. Det är då två...
-
Ffribygg svarade i tråden Projekt: Renovera timmerhus.Jag skulle tro att du har brädor på väggen, plank dvs två och tre tum tjockt virke brukar användas till tex log golv.
-
Larsa svarade i tråden Projekt: Renovera timmerhus.Du behöver mer värme, helst glödga muttern. Sen går ju inte en hylsa på så mutterknack funkar ju inte. Men är bultarna genomgående... -
PPHPersson svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Jag tror ungefär samma men och det är ett stort men… jag tror att en fossilbil inkl. hybrider kommer vara ungefär likadana om 5år...
-
PPella-plank svarade i tråden Projekt: Renovera timmerhus.Värme, som med en värmepistol?
-
JJocke935 svarade i tråden Larminstallation Siemens SPC, LARMSKOLA!?.Se över in/utpasser tiden.?. Är den tex. 1 Sekund blir det så där 😀 bör vara kanske 20 Sekunder så du hinner ut och sektion mk blir...
-
DMan får anpassa stadsbilden till det nya.
-
Ffribygg svarade i tråden Projekt: Renovera timmerhus.Värme och våld (mutterknack), det brukar hjälpa på fordon och järnspisar och är nog värt att prova även på din pump.
-
HHenrikHuslöse svarade i tråden Traditionell fasad, svår planlösning....Nja, avståndet mellan barnen är detsamma sedan de fötts. Tre ungar med tre års mellanrum innbär att den yngsta är nyfödd när den äldsta...
-
JHej, Vet inte var jag ska posta så jag gör det bland teknik-nördarna :) Jag behöver en byel till en gammal barnstol och hittade en på...
-
Ssanwas svarade i tråden Vinterisolera uterum.Har ni genomfört det här projektet och hur gjorde ni i så fall? 😊 skulle vilja göra något liknande hos oss!