På vilket sätt kan det bli olyckligt? Kan man inte lita på att det överlastskydd som finns i laddstationen uppfyller kraven i standarden (60947/60898)?

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
På vilket sätt kan det bli olyckligt? Kan man inte lita på att det överlastskydd som finns i laddstationen uppfyller kraven i standarden (60947/60898)?
22kW box strypt digitalt till 11 och sedan upptäcker användaren att han har tillgång till mer effekt. Billigaste boxen från Amazon, osv. Exemplen går att göra många.

Har man installerat och träffat på ett antal typiska kunder som beställt installation av laddbox till sin elbil, så förvånar längre inget.

Att någon gör rena felaktigheter som att grena av ledningen och koppla in mer last eller byta laddstationen till en från amazon går inte att ta hänsyn till.

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
Då har jag lärt mig fel (det händer ibland) men Gemini hänvisar till SS 436 40 00 avsnitt 722.
"Separata grupper: Varje anslutningspunkt (ladduttag/laddbox) ska matas från en egen gruppledning." Kan det tolkas på annat sätt? Jag vill lära och inte överbevisa. 😊
Håller med dig du har tagit till dig kunskapen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.