10 143 238 läst ·
47 661 svar
10143k läst
47,7k svar
Humorhörnan ...
Vet inte om det är humor men ...
Satt och åt pizza på byn när två luttrade infödingar gick förbi djupt innen i en analys.
Det är ett helvete att dricka massa brännvin när man har hemorojder!
1, Jag vill inte veta hur han dricker brännvin
2, Vet han om att det är Prideveckan?
Satt och åt pizza på byn när två luttrade infödingar gick förbi djupt innen i en analys.
Det är ett helvete att dricka massa brännvin när man har hemorojder!
1, Jag vill inte veta hur han dricker brännvin
2, Vet han om att det är Prideveckan?
Ännu ett exempel på Eu:s detaljstyrning och byråkrati.pjgb skrev:
Antar att det avser den obetydliga tillsatsen av några tiondels procent bly i mässingen som knappast är något problem i en bottenventil.
Kan själv!
· Trelleborg
· 20 196 inlägg
Den italienska (?) ser inte så bättre ut?
Faktum är att alla översättningar som syns i bilden (om man antar att engelskan är original) är helt åt skogen. "Lead" kan ju betyda vara (1) verbet "leda" (i meningen vara i ledning, eller att föra något), (2) substantivet "ledning" (i meningen att utöva ledande funktion eller att vara i spetsen av en tävling), och (3) substantivet "bly".pjgb skrev:
Antagligen har man använt ett undermåligt översättningsprogram som inte tar hänsyn till sammanhanget, utan har valt att översätta som om det vore substantivet i innebörd (2).
Men ditt exempel 2) är inget substantiv. Om man utövar något är det ett verb och om man är i spetsen av en tävling blir det nog ett adverb.H hhallen skrev:Faktum är att alla översättningar som syns i bilden (om man antar att engelskan är original) är helt åt skogen. "Lead" kan ju betyda vara (1) verbet "leda" (i meningen vara i ledning, eller att föra något), (2) substantivet "ledning" (i meningen att utöva ledande funktion eller att vara i spetsen av en tävling), och (3) substantivet "bly".
Antagligen har man använt ett undermåligt översättningsprogram som inte tar hänsyn till sammanhanget, utan har valt att översätta som om det vore substantivet i innebörd (2).
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 818 inlägg
Preposition, skulle jag säga.H hhallen skrev:
Men jag var tvungen att scrolla upp och titta om jag var i språktråden, och det var jag inte, så jag ber om ursäkt för att jag hakat på OT-spåret.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 24 052 inlägg
In the lead är prepositionsfras, fördelat på prepositionen in, bestämda artikeln the och substantivet lead.
In the lead liknar ett adverbial (inte adverb) men då pratar vi satsdelar. Och det är snarare predikatsfyllnad då det beskriver Hamilton, inte verbet.
Nu kan ni ta rast.
In the lead liknar ett adverbial (inte adverb) men då pratar vi satsdelar. Och det är snarare predikatsfyllnad då det beskriver Hamilton, inte verbet.
Nu kan ni ta rast.