Senaste aktiviteten
-
Ffsn svarade i tråden Lidl verktyg denna vecka..Klart det är samma. Det enda som skiljer är att det är annan pressgjuten aluminium, annan formsprutad plast, annan elektronik och annan...
-
JSpola ledningen, det är nog fett som har satt igen avloppet längre ned. Så här kan en gammalt köksavloppsstam se ut. MIn såg ut på...
-
Keiller svarade i tråden Har man inte problem så skaffar man sig - SCHEPPACH BRMR300.Nu är den igång i alla fall, även om jag än så länge har tattardragning av elförsörjningen av laddstationen. Gammklipparen kom förbi... -
SSune i Blekinge svarade i tråden Vinglande bygge.Byggde en mindre byggnad på ca 30 m2 som inte skulle göras färdigt invändigt på ett par år använde hålband och ankarskruv noll problem...
-
MJag köpte loss tomten för ca 10 år sedan. Var inga problem att få utökat bolån. Hade SEB. Banken skickade ut en mäklare som gjorde en ny...
-
JLåter märkligt. Om du tror att felet sitter i vattenlåset hade jag vid nästa stopp lyft på slangen och satt den i en hink. Därefter...
-
MJag kanske missförstår TS, men det låter som att du vill göra en omvärdering av huset inom femårsperioden, baserat på att ni ska köpa...
-
BebHbg svarade i tråden Byte ventiler till vattenmätare.Här i Helsingborg får man inte röra avstängningen in till huset, det ska skötas av kommunen, blir dyrt om man kvaddar ventilen. Det är... -
Ffribygg svarade i tråden Vinglande bygge.Ska väggarna kläs med plåt eller 'skivas' på annat sätt?
-
EElroboten svarade i tråden Jämför elförbrukning."37 000 kWh, villa i Stockholm, 314 m², 175% mer än genomsnittet ..." En medlem har fyllt i sin elförbrukning. Jämför din elförbrukning
-
Keiller svarade i tråden Har man inte problem så skaffar man sig - SCHEPPACH BRMR300.Jo, tanken har redan slagit mig att klippa och skarva men vill först kolla om det finns skarvkabel någonstans, när grejerna bara är... -
PI Swedbank måste man först skicka in en digital ansökan, sedan blir man uppringd av en handläggare som säger tyvärr 5 år gäller. Då får...
-
GNej har bara testat med dem som är av plast och för allmän blåsning. Men tycker trycket är ett skämt och det går inte att öka trycket...
-
SUte på längre tur idag. 80% E4, mest runt 100 men varierande 80-130. 156km totalt, 26% batteri kvar. Start på 99%. Som tidigare, Mini...
-
DdaVinci svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.En del skulle kanske må bättre av att ha det som när min pappa var liten. Dvs dom hade ingen el. Då slipper dom alla bekymmer med elpris...
-
LLgr59 svarade i tråden Lada till garage.Räkna med att väggarna inte är lodräta. Det kan ställa till mycket bekymmer
-
Nötegårdsgubben svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Stort nog för att ta en 20 mil på sommaren. 🙃 -
DdaVinci svarade i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Och i konsekvens därmed tänker du att alla fordon "är inte likvärdiga och jämförbara". Därför kan lastbilar köra vänstertrafik och...
-
Aatomlab svarade i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Jag är också dålig på att googla. Hittar heller inget om det.
-
Kkaffetorsk svarade i tråden Uttag för elgenerator vid strömavbrott..Visst. Men jag har redan både elverk och fast kabel. Dessutom är elektriker planerad för andra ändamål så detta skulle inte innebära...
-
PTycker denna DIY kran såg mycket läcker ut. Har försökt hitta kulventil med röd ratt som på bild men hittar bara raka vred. Jag undrar...
-
PPappa1986 svarade i tråden Spackla/måla över tapetrester?.S det Ska det tapetseras eller målas?
-
GGanescha svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Så 15mil med mindre än hälften kvar en sommardag. Hmm… hur litet är ett batteri i en sån bil?
-
PDelsbo parisare i bröd med sallad , dressing och ketchup 😛 var så gott att det blir nog en till strax, tur de säljer stora skivor i 4...
-
Ute på längre tur idag. 80% E4, mest runt 100 men varierande 80-130. 156km totalt, 26% batteri kvar. Start på 99%. Som tidigare, Mini...